Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji
Odgovori
Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od ivanjz »

Do sada nismo imali nijednu fotografiju iz stanice Bitola na uskom koloseku. Evo jedne. Verovatno je nastala prilikom oslobođenja 1944. godine.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
BitoslaStanica.jpg
BitoslaStanica.jpg (81.97 KiB) Pogledano 3224 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od ivanjz »

Železnička stanica Gradsko prilikom oslobođenja krajem 1918. godine.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Gradsko-1918.jpg
Gradsko-1918.jpg (196.19 KiB) Pogledano 3320 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od ivanjz »

Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Prilep1.jpg
Prilep1.jpg (244 KiB) Pogledano 3299 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8846
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od PECELJ »

ivanjz napisao:Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com
Čini mi se da je ovo ipak normalni kolosek ?
Ako je to tako, onda je ovo detalj sa trase Veles-Bogomila-Prilep.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od ivanjz »

PECELJ napisao:
ivanjz napisao:Trasa Drenovo - Prilep.

http://www.google.com
Čini mi se da je ovo ipak normalni kolosek ?
Ako je to tako, onda je ovo detalj sa trase Veles-Bogomila-Prilep.
Može da bude ne mora da znači!

Korisnikov avatar
Mon
Nadzornik pruge
Postovi: 42
Pridružio se: 23 Jul 2014, 11:44
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od Mon »

Mon napisao:
ivanjz napisao:Železnička stanica Gradsko prilikom oslobođenja krajem 1918. godine.

http://www.google.com
Interesuje me koliko je sigurna informacija da je ova fotografija nastala u Gradskom?
Pitam jer se na slici vide 600mm loksice "bliznakinje" (2x Cn2t) koje se retko vide na fotografijama sa područja Makedonije.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od ivanjz »

Fotografija je sa nekog francuskog sajta. Pričao sam danas sa g. sdž361 i on to potvrđuje. Dati će detaljnije objašnjenje.

http://www.google.com

sdz361
Mašinovođa
Postovi: 159
Pridružio se: 02 Apr 2012, 18:19
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od sdz361 »

Jeste Gradsko.
U Makedoniji je zatečeno 23 lokomotiva bliznakinja, 12 parova i jedan "raspar" (65 A). Međutim posle rata nikad nisu korišćene u parovima, jer za to nije bilo potrebe, već su radile pojedinačno. Slike su jako retke jer su uglavnom korišćene bolje i jače "brigade" mašine, kojih je zarobljeno mnogo više nego što je bilo potrebno za mirnodopski saobraćaj. Zato neke od troosovnih mašina nikad nisu ni popravljene nakon rata, dosta ih je kasirano početkom tridesetih. Dve su kao što smo pisali u odgovarajućoj temi poslate u Crnu Goru, neke su iznajmljene rudnicima (npr 127 A i B su dugo radile u Aleksinačkim rudnicima), a ostale su služile isključivo kao manevarke i sl. Na primer 111 A je radila na ugljenoj rampi u ložionici normalnog koloseka u Skoplju. S obzirom na to nije bilo mnogo prilike da budu uslikane.

Inače sa rasparivanjem tih lokomotiva počelo je već za vreme rata. Iako su te dvoglave i bliznakinje lokomotive pravljene sa puno entuzijazma za ratnu upotrebu, baš se u ratu uvidelo da to nije mnogo praktično. Takve lokomotive su komplikovane za rukovanje i održavanje a to što mogu da idu bez okretanja napred i nazad na provizorno postavljenim ratnim prugama, gde je brzina i inače mala (10 - 15 km/h) nije nikava prednost. Nemci su ispali pametniji od Francuza jer su napravili bliznakinje koje su mogle lako da se rastave na dve posebne lokomotive i to su brzo počeli da rade. Francuski dvoglavi Pešo-Burdon je bio jedinstvena lokomotnije koja nije mogla da se rastavi, pa su se Francuzi (i njihovi saveznici) celog rata mučili sa njihovim komplikovanim korišćenjem i održavanjem.

Korisnikov avatar
Mon
Nadzornik pruge
Postovi: 42
Pridružio se: 23 Jul 2014, 11:44
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od Mon »

Puno hvala za ovaj iscrpan odgovor, sdz361!

Kao i svi vaši odgovori i ovaj je pun podataka dragocenih za sve zaljubljenike u naše "stare pruge". ;)

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8846
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga Gradsko-Prilep-Bitolj (600mm)

Post od PECELJ »

Još jedna fotografija novoizgrađene stanice Gradsko sa uzanim i normalnim kolosecima :
1321369122-Gradsko.jpg
1321369122-Gradsko.jpg (163.03 KiB) Pogledano 3164 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Makedoniji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta