Pruga Beograd - Niš
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Smederevska Palanka :
Re: Pruga Beograd - Niš
На данашњи дан, давне 1884. године, Србија је остварила вишедеценијски сан. Tога дана (15.сеп.) је јавном саобраћају предата прва српска пруга Београд – Ниш.
Ово је локомотива која је одвукла композицију воза до Ниша. Изграђена је у фабрици Ханомаг у Немачкој а достизала је брзину од 55 км/х.
Ово је локомотива која је одвукла композицију воза до Ниша. Изграђена је у фабрици Ханомаг у Немачкој а достизала је брзину од 55 км/х.
Re: Pruga Beograd - Niš
Jedan od prvih Redova vožnje :
Re: Pruga Beograd - Niš
Da ponovimo fotografiju železničke stanice Topčider iz 1934.godine :
I pogledamo kako je izgledao prostor ispred stanične zgrade :
I pogledamo kako je izgledao prostor ispred stanične zgrade :
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Niš - ispraćaj :
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Niš 1930.godine :
Na osnovu fotografije koju je g.ivanjz ranije postavio i napisao : "fotografija Nis-Vojna kompozicija u stanici u Nišu 1930. godine."
Na osnovu fotografije koju je g.ivanjz ranije postavio i napisao : "fotografija Nis-Vojna kompozicija u stanici u Nišu 1930. godine."
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Paraćin 1915.godine :
Re: Pruga Beograd - Niš
Na ovoj staroj fotografuji vidi se put koji je vodio od Štamparije i kovnice novca, prelazio prugu a bila je i rampa.
Lokacija je neposredno pre stanice Topčider.
Lokacija je neposredno pre stanice Topčider.
Re: Pruga Beograd - Niš
Železnička stanica Bukovce kod Jagodine za vreme okupacije u velikom ratu :
Re: Pruga Beograd - Niš
Belgijanci,vlasnici rudnika,su 1925 na Aleksinačkom rudniku pustili u rad veliku električnu centralu.
Pre toga od 1904 vagonete sa ugljem vukli su konji,a potom male parne lokomotive.
Aleksinac je tada bio pod fenjerima.Prvi koji je imao sijalicu u kući bio je industrijalac Milan Timić.
Od 1926 godine i Aleksinac dobija iz rudničke centrale ulično svetlo.Iz te godine je i ova fotografija,na kojoj se vidi kako se nova lokomotiva za potrebe rudnika prevozi sa železničke stanice na rudnik.
Slikano u centru Aleksinca.Pozadi je sada velika zgrada zvana Bela udovica.
Izvor : Aleksinac Večiti Grad
Pre toga od 1904 vagonete sa ugljem vukli su konji,a potom male parne lokomotive.
Aleksinac je tada bio pod fenjerima.Prvi koji je imao sijalicu u kući bio je industrijalac Milan Timić.
Od 1926 godine i Aleksinac dobija iz rudničke centrale ulično svetlo.Iz te godine je i ova fotografija,na kojoj se vidi kako se nova lokomotiva za potrebe rudnika prevozi sa železničke stanice na rudnik.
Slikano u centru Aleksinca.Pozadi je sada velika zgrada zvana Bela udovica.
Izvor : Aleksinac Večiti Grad
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 6 gostiju