Beogradski tramvaji

Odgovori
Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od ivanjz »

Beograd.
Prikačeni fajlovi
s-l400 (23).jpg
s-l400 (23).jpg (23.7 KiB) Pogledano 3810 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje :
Prikačeni fajlovi
Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje.jpg
Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje.jpg (90.35 KiB) Pogledano 4575 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Tramvaj na liniji broj 14 za Zemun na Savaskom mostu
221.jpg
221.jpg (83.17 KiB) Pogledano 4477 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od mali.paja »

Na opatijskoj temi spominjana je brusilica pruge. ZET u Zagrebu ima brusilicu kojom brusi povremeno prugu. Znaju je i iznajmiti i u Osijek. Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

mali.paja napisao:Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?
GSP je imao svoju brusilicu (tzv. "glačalicu", g.b. 01) koja je bila konstruisana još početkom 50-ih. Ona je bila u redovnom radu još tokom prve decenije novog veka. Danas je van rada, deo muzejske zbirke. Ne smem da tvrdim, ali njenu funkciju bi trebalo da je (između ostalog) preuzeo Cargo tramvaj - za tu svrhu preuređen KT4 YUB tramvaj.

Slika

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Sređujući stare knjige, naleteo sam na reprint razglednice s motivom datiranim u (navodno) 1920. godinu. Kratak komentar; na fotografiji su beogradski električni tramvaji 2. i 3. generacije, izrađeni u Belgiji tokom prve decenije 20. veka. Meni je fotografija zanimljiva ne toliko zbog motiva ili motornih kola, koliko zbog prikolica, koje su različitog tipa.
Prva (udaljenija) prikolica, najverovatnije su bivša zatvorena kola konjskog tramvaja, dok je druga prikolica po svom izgledu interesantan fabrikat. Primetno je da su nešto niža od motornih kola, pa sam se zapitao da li su i to bivša kola konjskog tramvaja, možda čak i naknadno preuređena letnja kola.
Slika

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od mali.paja »

Hvala na odgovoru.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Tramvaj u ulici Vojvode Stepe :
753V.Stepe.jpg
753V.Stepe.jpg (136.24 KiB) Pogledano 4261 put

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Terazije u zimskom periodu 20-tih godina :
teraije 20-tih.jpg
teraije 20-tih.jpg (89.22 KiB) Pogledano 3982 puta

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Prenosim par „foto-poslastica“ nekadašnjih beogradskih tramvaja, uz par komentara:

Slika
Breda g.b. 50, na uglu Nemanjine i Kneza Miloša, 1963. godine. Godinu dana ranije, demontirana je skretnica u Ul. Kneza Miloša, a tramvajska pruga prema Mostaru „prebačena“ u Savsku ulicu. Obratite pažnju da je iznad čeonog prozora pokazivač pravca zatvoren i prefarban, što nije bio slučaj sa svim tramvajima ovog tipa. Štaviše, u nekom trenutku, pokazivači su ponovo „otvoreni“. Slede možda najinteresantnije fotografije;


Slika
Tramvaj Škoda/Ringhofer s prikolicom na liniji 4, ispred Novog groblja, 1963. godine. Kuriozitet su motorna kola sa vratima na obe strane, u vreme kada su preostali predratni tramvaji bili preuređeni za jednosmernu vožnju.


Slika
Tramvaj Škoda/Ringhofer g.b. 92 s priklicom na početnoj stanici na Čukarici, 1963. Ovo je ekskluziva (meni barem), budući da prikazuje izlazak tramvaja iz okretnice na Čukarici. Naime, upućeniji će znati da je tramvajska pruga na Čukarici nakon rata neznatno produžena, radi izgradnje okretnice (pruga je do tada završavala prostim prekidom šina). Tačnu godinu ovog produženja nisam pronašao, ali je sada izvesno da se to dogodilo negde između kraja 50-ih i 1963. Međutim, ostaje mi nejasno da li je položaj tramvaja sa fotografije i dalje „unutar“ same okretnice, ili je iz nje već izašao.


Slika

Slika
Dvoje radnih kola (jedna „za ispravljanje i krivljenje šina“ i druga, verovatno za popravku gornjeg voda) na nekadašnjem servisnom koloseku u Tabanovačkoj ulici.

izvor fotografija: https://www.ebay.com/itm/B-Orig-Slides- ... SwtVpefAYY

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta