Beogradski tramvaji
Re: Beogradski tramvaji
Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje :
- Prikačeni fajlovi
-
- Prvi tramvaj za Dedinje.Linija Knežev spomenik-Senjak-Dedinje.jpg (90.35 KiB) Pogledano 4574 puta
Re: Beogradski tramvaji
Tramvaj na liniji broj 14 za Zemun na Savaskom mostu
Re: Beogradski tramvaji
Na opatijskoj temi spominjana je brusilica pruge. ZET u Zagrebu ima brusilicu kojom brusi povremeno prugu. Znaju je i iznajmiti i u Osijek. Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?
Re: Beogradski tramvaji
GSP je imao svoju brusilicu (tzv. "glačalicu", g.b. 01) koja je bila konstruisana još početkom 50-ih. Ona je bila u redovnom radu još tokom prve decenije novog veka. Danas je van rada, deo muzejske zbirke. Ne smem da tvrdim, ali njenu funkciju bi trebalo da je (između ostalog) preuzeo Cargo tramvaj - za tu svrhu preuređen KT4 YUB tramvaj.mali.paja napisao:Kakva je situacija u Beogradu? Da li se brusi pruga i tko brusi? Možda Beograd ima svoju brusilicu?

Re: Beogradski tramvaji
Sređujući stare knjige, naleteo sam na reprint razglednice s motivom datiranim u (navodno) 1920. godinu. Kratak komentar; na fotografiji su beogradski električni tramvaji 2. i 3. generacije, izrađeni u Belgiji tokom prve decenije 20. veka. Meni je fotografija zanimljiva ne toliko zbog motiva ili motornih kola, koliko zbog prikolica, koje su različitog tipa.
Prva (udaljenija) prikolica, najverovatnije su bivša zatvorena kola konjskog tramvaja, dok je druga prikolica po svom izgledu interesantan fabrikat. Primetno je da su nešto niža od motornih kola, pa sam se zapitao da li su i to bivša kola konjskog tramvaja, možda čak i naknadno preuređena letnja kola.

Prva (udaljenija) prikolica, najverovatnije su bivša zatvorena kola konjskog tramvaja, dok je druga prikolica po svom izgledu interesantan fabrikat. Primetno je da su nešto niža od motornih kola, pa sam se zapitao da li su i to bivša kola konjskog tramvaja, možda čak i naknadno preuređena letnja kola.

Re: Beogradski tramvaji
Hvala na odgovoru.
Re: Beogradski tramvaji
Tramvaj u ulici Vojvode Stepe :
Re: Beogradski tramvaji
Terazije u zimskom periodu 20-tih godina :
Re: Beogradski tramvaji
Prenosim par „foto-poslastica“ nekadašnjih beogradskih tramvaja, uz par komentara:

Breda g.b. 50, na uglu Nemanjine i Kneza Miloša, 1963. godine. Godinu dana ranije, demontirana je skretnica u Ul. Kneza Miloša, a tramvajska pruga prema Mostaru „prebačena“ u Savsku ulicu. Obratite pažnju da je iznad čeonog prozora pokazivač pravca zatvoren i prefarban, što nije bio slučaj sa svim tramvajima ovog tipa. Štaviše, u nekom trenutku, pokazivači su ponovo „otvoreni“. Slede možda najinteresantnije fotografije;

Tramvaj Škoda/Ringhofer s prikolicom na liniji 4, ispred Novog groblja, 1963. godine. Kuriozitet su motorna kola sa vratima na obe strane, u vreme kada su preostali predratni tramvaji bili preuređeni za jednosmernu vožnju.

Tramvaj Škoda/Ringhofer g.b. 92 s priklicom na početnoj stanici na Čukarici, 1963. Ovo je ekskluziva (meni barem), budući da prikazuje izlazak tramvaja iz okretnice na Čukarici. Naime, upućeniji će znati da je tramvajska pruga na Čukarici nakon rata neznatno produžena, radi izgradnje okretnice (pruga je do tada završavala prostim prekidom šina). Tačnu godinu ovog produženja nisam pronašao, ali je sada izvesno da se to dogodilo negde između kraja 50-ih i 1963. Međutim, ostaje mi nejasno da li je položaj tramvaja sa fotografije i dalje „unutar“ same okretnice, ili je iz nje već izašao.


Dvoje radnih kola (jedna „za ispravljanje i krivljenje šina“ i druga, verovatno za popravku gornjeg voda) na nekadašnjem servisnom koloseku u Tabanovačkoj ulici.
izvor fotografija: https://www.ebay.com/itm/B-Orig-Slides- ... SwtVpefAYY

Breda g.b. 50, na uglu Nemanjine i Kneza Miloša, 1963. godine. Godinu dana ranije, demontirana je skretnica u Ul. Kneza Miloša, a tramvajska pruga prema Mostaru „prebačena“ u Savsku ulicu. Obratite pažnju da je iznad čeonog prozora pokazivač pravca zatvoren i prefarban, što nije bio slučaj sa svim tramvajima ovog tipa. Štaviše, u nekom trenutku, pokazivači su ponovo „otvoreni“. Slede možda najinteresantnije fotografije;

Tramvaj Škoda/Ringhofer s prikolicom na liniji 4, ispred Novog groblja, 1963. godine. Kuriozitet su motorna kola sa vratima na obe strane, u vreme kada su preostali predratni tramvaji bili preuređeni za jednosmernu vožnju.

Tramvaj Škoda/Ringhofer g.b. 92 s priklicom na početnoj stanici na Čukarici, 1963. Ovo je ekskluziva (meni barem), budući da prikazuje izlazak tramvaja iz okretnice na Čukarici. Naime, upućeniji će znati da je tramvajska pruga na Čukarici nakon rata neznatno produžena, radi izgradnje okretnice (pruga je do tada završavala prostim prekidom šina). Tačnu godinu ovog produženja nisam pronašao, ali je sada izvesno da se to dogodilo negde između kraja 50-ih i 1963. Međutim, ostaje mi nejasno da li je položaj tramvaja sa fotografije i dalje „unutar“ same okretnice, ili je iz nje već izašao.


Dvoje radnih kola (jedna „za ispravljanje i krivljenje šina“ i druga, verovatno za popravku gornjeg voda) na nekadašnjem servisnom koloseku u Tabanovačkoj ulici.
izvor fotografija: https://www.ebay.com/itm/B-Orig-Slides- ... SwtVpefAYY
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta