Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Mislim da su obje fotografije iz prethodnog posta snimljene u vožnji vlaka, od Donjeg Vakufa, prema Dolac na Lašvi.
Obje fotografije, snimljene su s istog mjesta (na desnoj strani vlaka). Na gornjoj fotografiji, snimljena je "potisna" lokomotiva, a na donjoj fotografiji je snimljena "povlačna" lokomotiva. Dvije lokomotive "97" su korištene za svladat prijevoj Komar.
Na gornjoj fotografiji, iza "potisne" lokomotive, ne vidi se Abtova (srednja) šina. Konfiguracija terena ne odgovara lokaciji između Donjeg Vakufa i Oborci.
Mislim da je lokacija između Turbe i Travnika (ne odgovara mi nekako dionica Goleš - Turbe).
Obje fotografije, snimljene su s istog mjesta (na desnoj strani vlaka). Na gornjoj fotografiji, snimljena je "potisna" lokomotiva, a na donjoj fotografiji je snimljena "povlačna" lokomotiva. Dvije lokomotive "97" su korištene za svladat prijevoj Komar.
Na gornjoj fotografiji, iza "potisne" lokomotive, ne vidi se Abtova (srednja) šina. Konfiguracija terena ne odgovara lokaciji između Donjeg Vakufa i Oborci.
Mislim da je lokacija između Turbe i Travnika (ne odgovara mi nekako dionica Goleš - Turbe).
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Pa i ne mora biti stalno u sredini nazubljena šina. One su bile samo na kritičnim dionicama. Na tim kritičnim dionicama je bila 1 specifična oznaka na tabli "PZ i SZ". To je obilježavalo "početak zupčanice i svršetak zupčanice". Čak su na pruzi između Konjica i Bradine neke dionice obilježavane ćirilićnim slovima. Im negdje i slike sa oznakom "C 3". Dugo mi nije bilo jasno što to znači? A to su bila ćiriličn slova za "svršetak zupčanice". Lokomotive zupčanice nisu vozile samo na velikim usponima. One su (dosta rijetko) vozile i na adhezionim dijelovima pruga. U početku kada je izgrađena pruga preko Ivna planine iz Konijca prema Sarajevu, lokomotive zupčanice su vukle skroz do Sarajeva.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Ako sam pravilno shvatio smisao prethodnog posta, želite upozoriti kako ne treba isključiti dionicu Oborci - Goleš, samo zato jer se na onoj fotografiji ne vidi Abtova zupčanica?
Sad, kad sam pogledao neke slike iz ovog članka
http://vremeplov.ba/index.php/nggallery/page/1?p=9796
uočio sam da su Oborci i Goleš imale "trešajbu" (Drehscheibe), ali ne i ložionicu.
Iz pripadajućih skica, moglo bi se saznat, da li je između Oborci i Goleš, bila neka dionica bez Abtove zupčanice.
Dolac na Lašvi je imao ložionicu, kao i Donji Vakuf.
Možda se "potisna" lokomotiva "97" ne bi "otkačila" u Goleš, ako bi trebalo da ide u ložionicu Dolac na Lašvi, odnosno, "potisna" lokomotiva se ne bi "otkačila" u Oborci, ako bi trebalo da ide u ložionicu Donji Vakuf.
U suprotnom, činjenica da su na kompoziciji angažirane dvije "97", ukazuje na veliku vjerojatnost da su one fotografije ipak snimljene između Oborci i Goleš i to na nekoj od dionica, gdje nije bilo Abtove šine.
Sad, kad sam pogledao neke slike iz ovog članka
http://vremeplov.ba/index.php/nggallery/page/1?p=9796
uočio sam da su Oborci i Goleš imale "trešajbu" (Drehscheibe), ali ne i ložionicu.
Iz pripadajućih skica, moglo bi se saznat, da li je između Oborci i Goleš, bila neka dionica bez Abtove zupčanice.
Dolac na Lašvi je imao ložionicu, kao i Donji Vakuf.
Možda se "potisna" lokomotiva "97" ne bi "otkačila" u Goleš, ako bi trebalo da ide u ložionicu Dolac na Lašvi, odnosno, "potisna" lokomotiva se ne bi "otkačila" u Oborci, ako bi trebalo da ide u ložionicu Donji Vakuf.
U suprotnom, činjenica da su na kompoziciji angažirane dvije "97", ukazuje na veliku vjerojatnost da su one fotografije ipak snimljene između Oborci i Goleš i to na nekoj od dionica, gdje nije bilo Abtove šine.
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Konačno sam pronašao linkove John Batts-a vezane za 1969.godinu na HR forumu, koje je postavio g.barac.
Mislim da je na prvoj slici snimatelj stajao na desnoj strani voza a na drugoj na levoj i na obe se vide potisne lokomotive serije 97. Takođe mislim da se ne vidi na prvoj srednja zupčasta šina.
John Batts daje i spisak fotografija pa su naše slieke obeležena sa 32 i 33. Vidi se da je to izgleda u blizini Travnika.
Faktički na ovom Grafu se sve vidi :
Upotreba zaprege i potiskivanje se u principu vršilo od Dolca na Lašvi do D.Vakufa zbog velikih uspona. To ne znači da su na celoj trasi išle lok.97 ali su morale na deonici Goleš-Oborci , gde je bila neprekidna zupćanica, osim u stanicama koje su uvek bile horizontalne.
Ponoviću da su stanice Dolac i D.Vakuf imale ložionice i okretnice a Goleš i Oborci samo okretnice.
Verovatno su lok.97 polazile iz Dolca i išle do Oborca a možda i do D.Vakufa. U povrtku su možda 97-ce polazile iz D.Vakufa ali sigurno od Oborca. Vozile bi do Goleša, gde je bile okretnica, a neki put i do D,Vakufa, gde bi se namirivale.
To je neko moje razmišljane
Mislim da je na prvoj slici snimatelj stajao na desnoj strani voza a na drugoj na levoj i na obe se vide potisne lokomotive serije 97. Takođe mislim da se ne vidi na prvoj srednja zupčasta šina.
John Batts daje i spisak fotografija pa su naše slieke obeležena sa 32 i 33. Vidi se da je to izgleda u blizini Travnika.
Faktički na ovom Grafu se sve vidi :
Upotreba zaprege i potiskivanje se u principu vršilo od Dolca na Lašvi do D.Vakufa zbog velikih uspona. To ne znači da su na celoj trasi išle lok.97 ali su morale na deonici Goleš-Oborci , gde je bila neprekidna zupćanica, osim u stanicama koje su uvek bile horizontalne.
Ponoviću da su stanice Dolac i D.Vakuf imale ložionice i okretnice a Goleš i Oborci samo okretnice.
Verovatno su lok.97 polazile iz Dolca i išle do Oborca a možda i do D.Vakufa. U povrtku su možda 97-ce polazile iz D.Vakufa ali sigurno od Oborca. Vozile bi do Goleša, gde je bile okretnica, a neki put i do D,Vakufa, gde bi se namirivale.
To je neko moje razmišljane

-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
John Batts uz sliku "33" je zapisao "looking ahead on rack section" (gledajući naprijed prema "zupčanici").
Uz sliku "32", napisao je "approaching Travnik" (približavanje Travniku), samo što ja ne vidim nikakav minaret?!
Vlak je, vjerojatno, napustio stanicu Komar (slika "33"), pa slijedi "rack section" ("Abtova" dionica) do tunela Komar, a slika "32" je nastala kasnije, ali mi nikako nije jasno ono "minarets".
Uz sliku "32", napisao je "approaching Travnik" (približavanje Travniku), samo što ja ne vidim nikakav minaret?!
Vlak je, vjerojatno, napustio stanicu Komar (slika "33"), pa slijedi "rack section" ("Abtova" dionica) do tunela Komar, a slika "32" je nastala kasnije, ali mi nikako nije jasno ono "minarets".
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Pozdrav g. Pecelj.
Vi ste trebali samo postavit ovaj link:
https://www.transporttreasury.com/p677034260
Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".
Mister John Batts je ostavio izuzetno opsežnu i fantastično vrijednu dokumentaciju (od 1947. do 1979.) iz cijelog svijeta:
https://www.transporttreasury.com/f3164615
Vi ste trebali samo postavit ovaj link:
https://www.transporttreasury.com/p677034260
Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".
Mister John Batts je ostavio izuzetno opsežnu i fantastično vrijednu dokumentaciju (od 1947. do 1979.) iz cijelog svijeta:
https://www.transporttreasury.com/f3164615
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Pozdravljeni,
nikako se nesmije zaboraviti nagađanja.
Mladi mogu da se nauće, kako nagađati...
...a stariji mogu posle, kad se pronađe neki dokumenat ili identificira lokacija na neki drugi način (100% tačna), preračunavati pouzdanost nagađanja (matematičkim putem)
pozdrav
Darko
nikako se nesmije zaboraviti nagađanja.
Mladi mogu da se nauće, kako nagađati...
...a stariji mogu posle, kad se pronađe neki dokumenat ili identificira lokacija na neki drugi način (100% tačna), preračunavati pouzdanost nagađanja (matematičkim putem)


pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Sad imamo čistu situaciju.
Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!
Slika 1
Vlak je na ulazu u Travnik iz pravca Dolac n/L. Na ovoj slici se doista vide minareti.
Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom.
Slika 3
Vlak je pred ulazom u tunel Komar (portal prema Goleš).
Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!
Slika 1
Vlak je na ulazu u Travnik iz pravca Dolac n/L. Na ovoj slici se doista vide minareti.
Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom.
Slika 3
Vlak je pred ulazom u tunel Komar (portal prema Goleš).
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-0840139470ed980ae91b28198d99c609-V.jpg (148.7 KiB) Pogledano 2506 puta
-
- IMG-26b317464e1a18962b0b39266a5539f6-V.jpg (241.89 KiB) Pogledano 2506 puta
-
- IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg (213.66 KiB) Pogledano 2506 puta
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Ja sam još u subotu 13.04. postavio linkove J.Battsa na dnu foruma kad sam postavljao i moju objavu od 13-04. Verovatno sam trebao sugerisati to na svojoj objavi. Izvinjavam seIgor Legaz napisao:Pozdrav g. Pecelj.
Vi ste trebali samo postavit ovaj link:
https://www.transporttreasury.com/p677034260
Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".

Treba naglasiti da onaj spisak J.Battsa nije sasvim precizan, pa onda dolazi negde do različitih tumačenja.
Opaske :
G.Igor : "Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!" Iz dosadašnji slika sa ove teme uvek su lokomotive 97 , na početku i na kraju kompozicije , išle prednjim delom u pravcu vožnje. Sasvim dovoljno je bilo okretnica.
G.Igor : "Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom."
Od stanice Goleš ka stanici Komar još uvek je uzbrdica. Nizbrdica počinje posle stanice Komar.
Na ovom 1 spisku se vidi da je J.Batts krenuo iz Lašve i sa slikom 38 dolazi zaključno sa Komarom. Tek u 2 spisku se pominje D,Vakuf.
Železnička stanica lašva :
- Prikačeni fajlovi
-
- 27 Lasva 69.jpg (173.69 KiB) Pogledano 2494 puta
Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Na slikama 28.29 i 30 sa spiska 1 su detalji iz stanice Travnik.
Na prvoj je lokomotiva 97-030, na drugoj 83-113 a na trečoj 97-014.
Izvor : J.Batts
Na prvoj je lokomotiva 97-030, na drugoj 83-113 a na trečoj 97-014.
Izvor : J.Batts
- Prikačeni fajlovi
-
- 28 97-030 TR 97-030 69.jpg (116.25 KiB) Pogledano 2493 puta
-
- 29 83-113 Tr 69.jpg (185.77 KiB) Pogledano 2493 puta
-
- 30 97-014 Travnik 69.jpg (150.84 KiB) Pogledano 2493 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju