Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Mislim da su obje fotografije iz prethodnog posta snimljene u vožnji vlaka, od Donjeg Vakufa, prema Dolac na Lašvi.

Obje fotografije, snimljene su s istog mjesta (na desnoj strani vlaka). Na gornjoj fotografiji, snimljena je "potisna" lokomotiva, a na donjoj fotografiji je snimljena "povlačna" lokomotiva. Dvije lokomotive "97" su korištene za svladat prijevoj Komar.

Na gornjoj fotografiji, iza "potisne" lokomotive, ne vidi se Abtova (srednja) šina. Konfiguracija terena ne odgovara lokaciji između Donjeg Vakufa i Oborci.

Mislim da je lokacija između Turbe i Travnika (ne odgovara mi nekako dionica Goleš - Turbe).

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od mali.paja »

Pa i ne mora biti stalno u sredini nazubljena šina. One su bile samo na kritičnim dionicama. Na tim kritičnim dionicama je bila 1 specifična oznaka na tabli "PZ i SZ". To je obilježavalo "početak zupčanice i svršetak zupčanice". Čak su na pruzi između Konjica i Bradine neke dionice obilježavane ćirilićnim slovima. Im negdje i slike sa oznakom "C 3". Dugo mi nije bilo jasno što to znači? A to su bila ćiriličn slova za "svršetak zupčanice". Lokomotive zupčanice nisu vozile samo na velikim usponima. One su (dosta rijetko) vozile i na adhezionim dijelovima pruga. U početku kada je izgrađena pruga preko Ivna planine iz Konijca prema Sarajevu, lokomotive zupčanice su vukle skroz do Sarajeva.

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Ako sam pravilno shvatio smisao prethodnog posta, želite upozoriti kako ne treba isključiti dionicu Oborci - Goleš, samo zato jer se na onoj fotografiji ne vidi Abtova zupčanica?

Sad, kad sam pogledao neke slike iz ovog članka

http://vremeplov.ba/index.php/nggallery/page/1?p=9796

uočio sam da su Oborci i Goleš imale "trešajbu" (Drehscheibe), ali ne i ložionicu.

Iz pripadajućih skica, moglo bi se saznat, da li je između Oborci i Goleš, bila neka dionica bez Abtove zupčanice.

Dolac na Lašvi je imao ložionicu, kao i Donji Vakuf.

Možda se "potisna" lokomotiva "97" ne bi "otkačila" u Goleš, ako bi trebalo da ide u ložionicu Dolac na Lašvi, odnosno, "potisna" lokomotiva se ne bi "otkačila" u Oborci, ako bi trebalo da ide u ložionicu Donji Vakuf.

U suprotnom, činjenica da su na kompoziciji angažirane dvije "97", ukazuje na veliku vjerojatnost da su one fotografije ipak snimljene između Oborci i Goleš i to na nekoj od dionica, gdje nije bilo Abtove šine.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Konačno sam pronašao linkove John Batts-a vezane za 1969.godinu na HR forumu, koje je postavio g.barac.

Mislim da je na prvoj slici snimatelj stajao na desnoj strani voza a na drugoj na levoj i na obe se vide potisne lokomotive serije 97. Takođe mislim da se ne vidi na prvoj srednja zupčasta šina.
John Batts daje i spisak fotografija pa su naše slieke obeležena sa 32 i 33. Vidi se da je to izgleda u blizini Travnika.
S 1.jpg
S 1.jpg (213.06 KiB) Pogledano 2449 puta
Faktički na ovom Grafu se sve vidi :
GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg
GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg (201.75 KiB) Pogledano 2449 puta
Upotreba zaprege i potiskivanje se u principu vršilo od Dolca na Lašvi do D.Vakufa zbog velikih uspona. To ne znači da su na celoj trasi išle lok.97 ali su morale na deonici Goleš-Oborci , gde je bila neprekidna zupćanica, osim u stanicama koje su uvek bile horizontalne.
Ponoviću da su stanice Dolac i D.Vakuf imale ložionice i okretnice a Goleš i Oborci samo okretnice.
Verovatno su lok.97 polazile iz Dolca i išle do Oborca a možda i do D.Vakufa. U povrtku su možda 97-ce polazile iz D.Vakufa ali sigurno od Oborca. Vozile bi do Goleša, gde je bile okretnica, a neki put i do D,Vakufa, gde bi se namirivale.

To je neko moje razmišljane :)

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

John Batts uz sliku "33" je zapisao "looking ahead on rack section" (gledajući naprijed prema "zupčanici").

Uz sliku "32", napisao je "approaching Travnik" (približavanje Travniku), samo što ja ne vidim nikakav minaret?!

Vlak je, vjerojatno, napustio stanicu Komar (slika "33"), pa slijedi "rack section" ("Abtova" dionica) do tunela Komar, a slika "32" je nastala kasnije, ali mi nikako nije jasno ono "minarets".

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Pozdrav g. Pecelj.

Vi ste trebali samo postavit ovaj link:

https://www.transporttreasury.com/p677034260

Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".

Mister John Batts je ostavio izuzetno opsežnu i fantastično vrijednu dokumentaciju (od 1947. do 1979.) iz cijelog svijeta:

https://www.transporttreasury.com/f3164615

železocestnik
Direktor železnice
Postovi: 1355
Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od železocestnik »

Pozdravljeni,

nikako se nesmije zaboraviti nagađanja.

Mladi mogu da se nauće, kako nagađati...
...a stariji mogu posle, kad se pronađe neki dokumenat ili identificira lokacija na neki drugi način (100% tačna), preračunavati pouzdanost nagađanja (matematičkim putem) ;) :D

pozdrav
Darko

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Sad imamo čistu situaciju.

Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!

Slika 1
Vlak je na ulazu u Travnik iz pravca Dolac n/L. Na ovoj slici se doista vide minareti.

Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom.

Slika 3
Vlak je pred ulazom u tunel Komar (portal prema Goleš).
Prikačeni fajlovi
IMG-0840139470ed980ae91b28198d99c609-V.jpg
IMG-0840139470ed980ae91b28198d99c609-V.jpg (148.7 KiB) Pogledano 2505 puta
IMG-26b317464e1a18962b0b39266a5539f6-V.jpg
IMG-26b317464e1a18962b0b39266a5539f6-V.jpg (241.89 KiB) Pogledano 2505 puta
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg (213.66 KiB) Pogledano 2505 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Igor Legaz napisao:Pozdrav g. Pecelj.

Vi ste trebali samo postavit ovaj link:

https://www.transporttreasury.com/p677034260

Tek sad smo u situaciji da povežemo ono što je mister John Batts fotografirao, s onim što je zapisao. Sve ranije što sam napisao su bila nagađanja, pa zanemarite te pokušaje identificiranja lokacija "naslijepo".
Ja sam još u subotu 13.04. postavio linkove J.Battsa na dnu foruma kad sam postavljao i moju objavu od 13-04. Verovatno sam trebao sugerisati to na svojoj objavi. Izvinjavam se :)

Treba naglasiti da onaj spisak J.Battsa nije sasvim precizan, pa onda dolazi negde do različitih tumačenja.

Opaske :
G.Igor : "Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!" Iz dosadašnji slika sa ove teme uvek su lokomotive 97 , na početku i na kraju kompozicije , išle prednjim delom u pravcu vožnje. Sasvim dovoljno je bilo okretnica.

G.Igor : "Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom."
Od stanice Goleš ka stanici Komar još uvek je uzbrdica. Nizbrdica počinje posle stanice Komar.
Na ovom 1 spisku se vidi da je J.Batts krenuo iz Lašve i sa slikom 38 dolazi zaključno sa Komarom. Tek u 2 spisku se pominje D,Vakuf.

Železnička stanica lašva :
Prikačeni fajlovi
27 Lasva 69.jpg
27 Lasva 69.jpg (173.69 KiB) Pogledano 2493 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Na slikama 28.29 i 30 sa spiska 1 su detalji iz stanice Travnik.
Na prvoj je lokomotiva 97-030, na drugoj 83-113 a na trečoj 97-014.

Izvor : J.Batts
Prikačeni fajlovi
28 97-030 TR 97-030  69.jpg
28 97-030 TR 97-030 69.jpg (116.25 KiB) Pogledano 2492 puta
29 83-113 Tr 69.jpg
29 83-113 Tr 69.jpg (185.77 KiB) Pogledano 2492 puta
30 97-014  Travnik 69.jpg
30 97-014 Travnik 69.jpg (150.84 KiB) Pogledano 2492 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 11 gostiju