Beogradski tramvaji

Odgovori
JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Beogradske Brede 1. i 3. generacije u izradi:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Garažni broj 51

Slika

Promocija novopristiglog tramvaja 1960. godine - sa hostesama u narodnim nošnjama

Slika

izvor: http://www.lombardiabeniculturali.it/fo ... t_date_int

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Tramvaj sa liniji 2 prolazi krivinu kod Zoo-vrta. A deca ko deca-bila česta pojava.
Prikačeni fajlovi
zoo vrt.jpg
zoo vrt.jpg (68.27 KiB) Pogledano 3337 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Terazije zimi.
100.jpg
100.jpg (142.92 KiB) Pogledano 3229 puta
Izvor : Sa PZ foruma kasina

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Tramvaj sa prikolicom pored hotele Srpski Kralj :
Prikačeni fajlovi
46375908_1853628044754121_3044930683840495616_n.jpg
46375908_1853628044754121_3044930683840495616_n.jpg (71.03 KiB) Pogledano 3156 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8814
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od PECELJ »

Kod Cvetkove pijace 1953.godine :
Prikačeni fajlovi
Код Цветкове пијаце - 1953. год..jpg
Код Цветкове пијаце - 1953. год..jpg (98.12 KiB) Pogledano 3041 put

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Zemunski most po izgradnji
37.jpg
37.jpg (54.6 KiB) Pogledano 3005 puta
Zemunski most i tramvaj za Zemun.
41.jpg
41.jpg (30.37 KiB) Pogledano 3005 puta
Facebook

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od cira-1 »

Otvaranje mosta
Otvaranje mosta.jpg
Otvaranje mosta.jpg (132.96 KiB) Pogledano 2985 puta
Ostaci mosta kralja Aleksandra, u daljini se vide železnička pruga i Zemunski put.
37.jpg
37.jpg (73.21 KiB) Pogledano 2985 puta

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

S foruma "Politikin zabavnik" prenosim interesantnu fotografiju scene s tramvajske okretnice na Trgu Marksa I Engelsa, koja je postojala u kratkom posleratnom periodu. Iako je kao godina nastanka potpisana 1950. godina, mislim da je ta okretnica demontirana već godinu dana ranije.

Slika
http://politikin-zabavnik.co.rs/pz/cont ... ?page=5897

Ono što je interesantnije od same lokacije i gužve je tip motornih kola koja vuku obnovljenu prikolicu. Iako se vidi samo njihov kraj, ne mogu da ih razvrstam ni u jedan od tipova posleratnih rekaroserizovanih tramvaja. Ako neko ima pretpostavku ili tačnu informaciju o tipu motornih kola, molio bih da napiše.

Vesa
Vozovođa
Postovi: 241
Pridružio se: 07 Feb 2017, 19:04
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od Vesa »

Ja sam danas hteo da postavim istu sliku s istim pitanjem. Mislim da je rekaroserizovani "siemens", ali ne mogu da budem siguran. Zanimljivo mi je, takođe, da je ta okretnica očito imala dva koloseka, jer se iza prikolice vide motorna kola.

JŽ 363
Ložač
Postovi: 90
Pridružio se: 01 Sep 2017, 23:24
Kontakt:

Re: Beogradski tramvaji

Post od JŽ 363 »

Vesa napisao:Ja sam danas hteo da postavim istu sliku s istim pitanjem. Mislim da je rekaroserizovani "siemens", ali ne mogu da budem siguran.
Hvala na odgovoru g. Veso!
Takođe sam pomislio da je reč o "Siemensu", ali nisam bio siguran. Pronašao sam jednu (slabiju) fotografiju, koja bi to mogla da potvrdi.

Slika

Ovo sam svojevremeno pronašao na internetu; trebalo bi da je u pitanju g.b. 65. Po izgledu prednjeg dela (tj. prozora ispred prednjih vrata), zaključio bih da je poprilično identičan sa prethodnom fotografijom. Pretpostavljam da su čak i rekaroserizovane varijante bile dodatno modifikovane. Neki "Siemensi" su imali nešto šira, četvorokrilna vrata, po mojoj pretpostavki nakon što su preuređeni u jednosmerna vozila.
Vesa napisao:Zanimljivo mi je, takođe, da je ta okretnica očito imala dva koloseka, jer se iza prikolice vide motorna kola.
Na forumu "Railserbia" je pre desetak godina dosta interesantnih postova napisao član koji je, po svemu sudeći, bio savremenik predratnog tramvajskog saobrćaja. On je bio nacrtao shemu okretnice na Trgu M. i E, koja je (prema njegovim opisima) imala samo jedan kolosek. Ja takođe mislim da je ipak bio samo jedan - nosači kontaktne mreže nose samo jedan vozni vod, a deluje mi da su kola iza prikolice ipak u koloni.

Mala digresija u vezi ove kratkotrajne posleratne deonice. Svojevremeno se na netu mogao pronaći propagandni film GSP-a, snimljen povodom stogodišnjice preduzeća (1992. god.). Vrlo dobro se sećam arhivskog snimka u kome tramvaj "Breda 2" prolazi pored pošte u Takovskoj. Obzirom da su tramvaji ovog tipa isporučeni tokom 1949. godine, možemo biti sigurni da je pruga do centra grada bila u funkciji bar do te godine, ako ne i koju godinu kasnije. Pre neki dan sam čak i pokušao da utvrdim tačan položaj te okretnice, i ispostavilo se da je njen položaj bio bukvalno na prostoru ispred zgrade Doma sindikata.

Odgovori

Povratak na “Tramvaji i žičare na bivšim ExYu prostorima”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju