Vesa napisao:Ja sam danas hteo da postavim istu sliku s istim pitanjem. Mislim da je rekaroserizovani "siemens", ali ne mogu da budem siguran.
Hvala na odgovoru g. Veso!
Takođe sam pomislio da je reč o "Siemensu", ali nisam bio siguran. Pronašao sam jednu (slabiju) fotografiju, koja bi to mogla da potvrdi.
Ovo sam svojevremeno pronašao na internetu; trebalo bi da je u pitanju g.b. 65. Po izgledu prednjeg dela (tj. prozora ispred prednjih vrata), zaključio bih da je poprilično identičan sa prethodnom fotografijom. Pretpostavljam da su čak i rekaroserizovane varijante bile dodatno modifikovane. Neki "Siemensi" su imali nešto šira, četvorokrilna vrata, po mojoj pretpostavki nakon što su preuređeni u jednosmerna vozila.
Vesa napisao:Zanimljivo mi je, takođe, da je ta okretnica očito imala dva koloseka, jer se iza prikolice vide motorna kola.
Na forumu "Railserbia" je pre desetak godina dosta interesantnih postova napisao član koji je, po svemu sudeći, bio savremenik predratnog tramvajskog saobrćaja. On je bio nacrtao shemu okretnice na Trgu M. i E, koja je (prema njegovim opisima) imala samo jedan kolosek. Ja takođe mislim da je ipak bio samo jedan - nosači kontaktne mreže nose samo jedan vozni vod, a deluje mi da su kola iza prikolice ipak u koloni.
Mala digresija u vezi ove kratkotrajne posleratne deonice. Svojevremeno se na netu mogao pronaći propagandni film GSP-a, snimljen povodom stogodišnjice preduzeća (1992. god.). Vrlo dobro se sećam arhivskog snimka u kome tramvaj "Breda 2" prolazi pored pošte u Takovskoj. Obzirom da su tramvaji ovog tipa isporučeni tokom 1949. godine, možemo biti sigurni da je pruga do centra grada bila u funkciji bar do te godine, ako ne i koju godinu kasnije. Pre neki dan sam čak i pokušao da utvrdim tačan položaj te okretnice, i ispostavilo se da je njen položaj bio bukvalno na prostoru ispred zgrade Doma sindikata.