"Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Pozdravljeni,
tek sada vidim, da je puno fotografija ZVONARE u albumu Miška Kranjca, koje su nastale izgleda 1974. godine:
link: https://www.flickr.com/photos/misko_k/a ... 4898/page2
Videt ćemo, šta piše u članku u Novi progi. Sad barem znam, za koje godine je potrebno pretražiti Novo progo.
pozdrav
Darko
tek sada vidim, da je puno fotografija ZVONARE u albumu Miška Kranjca, koje su nastale izgleda 1974. godine:
link: https://www.flickr.com/photos/misko_k/a ... 4898/page2
Videt ćemo, šta piše u članku u Novi progi. Sad barem znam, za koje godine je potrebno pretražiti Novo progo.
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Pozdravljeni,
Miško Kranjec više puta je posetio Maglićeve šumske železnice...i zimi.
Jednu zimsku fotografiju lokomotive 5388 u Miljeviniobjavio je i iu novinama "DELO" 18.1.1978
pozdrav
Darko
Miško Kranjec više puta je posetio Maglićeve šumske železnice...i zimi.
Jednu zimsku fotografiju lokomotive 5388 u Miljeviniobjavio je i iu novinama "DELO" 18.1.1978
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Pozdravljeni,
uspjelo mi je pronaći fotografa ove fotografije lokomotive 5388:
Pronašao sam članak u Novi progi br.2 iz 1975. godine:
Pouzetak:
"U 8. mjesecu 1974. godine četvorica ljubitelja železnica posetila je neke pruge u BiH.
Posetili su i drvno industriju "Maglić" u Foči.
Zajedno imaju oko 30 km šumskih pruga.
Između Broda na Drini i Miljevine voze po pruzi JŽ kroz prekrasnu sutjesku Bistrice, kde je puno tunela i mostova.
Od Miljevine dalje počinje prava šumska pruga do cjepišne stanice Rataj.
Jedna pruga ide od tu dalje prema Paležu i Čekrk Poljani (15km), druga po dolini reke Oteše do poslijednjeg nakladališta u Zaklopu (10 km). Pruga nije na posebnoj gramoznoj gredi, radiusi su maleni, usponi do 60 promila.
Postoje dva čekrka na prugi prema Paležu, uspon je do 500 promila. Upotrebljava se čelična sajla, koja ide preko bobna sa bremzom. Na svakom kraju sajle je jedan pun i jedan prazan vagon. Natovaren vagon vuče praznog na gore. Na polovini pruge je izogibalište, kde se vagona susreču.
Dionice su duge oko 450 m i 500 metara.
Pruga u dolini Oteše ima na kraju dva odcjepa do nakladališta. Do tamo voze trupce traktori-gosjeničari ili jih dovoze sa žičarama.
"Maglić" ima 5 parnih lokomotiva i jednu dizel lokomotivu.
Dvije su izrađene u Jungenthalu.
Treća je Henschel (1934)
Četvrta je 5388 ZVONARA (1912, O&K, krmilje "Marschal"; nadimak ZVONARA dobila je zbog toga, jer je imala pored žviždaljke i parno zvono!Peta lokomotiva je TEJA, koja najviše radi iznad prvog čekrka prema Paležu. Izrađena je 1923. godine u Henschelu i najmlađa (?) je.
Loži se sa mješovitom gorivom: kod uspona iz Broda do Miljevine i dalje u šumu dodaje se ugalj, inaće se upotrebljavaju samo drva.
Voz ima samo ručne bremze i to samo svaki drugi vagon.
Svaki dan se vozi po dva vlaka do Rataja. Ovdje jih sastave u jednoga, koji ima tako 20 vagona, ponekad i više.
U petak sam razgovarao sa avtorom ovog članka g. Štefanom Stepicem, ali u vezi sa time, ko je je avtor članka o poslednji vožnji iz Bijeljine do Bosanske Mezgraje 26.5.1979. Nisam ni znao, da ću nešto napisati i o ZVONARI...
Barem sam se nešto naučio. Zašto je dobila ovaj nadimak
pozdrav
Darko
uspjelo mi je pronaći fotografa ove fotografije lokomotive 5388:
Pronašao sam članak u Novi progi br.2 iz 1975. godine:
Pouzetak:
"U 8. mjesecu 1974. godine četvorica ljubitelja železnica posetila je neke pruge u BiH.
Posetili su i drvno industriju "Maglić" u Foči.
Zajedno imaju oko 30 km šumskih pruga.
Između Broda na Drini i Miljevine voze po pruzi JŽ kroz prekrasnu sutjesku Bistrice, kde je puno tunela i mostova.
Od Miljevine dalje počinje prava šumska pruga do cjepišne stanice Rataj.
Jedna pruga ide od tu dalje prema Paležu i Čekrk Poljani (15km), druga po dolini reke Oteše do poslijednjeg nakladališta u Zaklopu (10 km). Pruga nije na posebnoj gramoznoj gredi, radiusi su maleni, usponi do 60 promila.
Postoje dva čekrka na prugi prema Paležu, uspon je do 500 promila. Upotrebljava se čelična sajla, koja ide preko bobna sa bremzom. Na svakom kraju sajle je jedan pun i jedan prazan vagon. Natovaren vagon vuče praznog na gore. Na polovini pruge je izogibalište, kde se vagona susreču.
Dionice su duge oko 450 m i 500 metara.
Pruga u dolini Oteše ima na kraju dva odcjepa do nakladališta. Do tamo voze trupce traktori-gosjeničari ili jih dovoze sa žičarama.
"Maglić" ima 5 parnih lokomotiva i jednu dizel lokomotivu.
Dvije su izrađene u Jungenthalu.
Treća je Henschel (1934)
Četvrta je 5388 ZVONARA (1912, O&K, krmilje "Marschal"; nadimak ZVONARA dobila je zbog toga, jer je imala pored žviždaljke i parno zvono!Peta lokomotiva je TEJA, koja najviše radi iznad prvog čekrka prema Paležu. Izrađena je 1923. godine u Henschelu i najmlađa (?) je.
Loži se sa mješovitom gorivom: kod uspona iz Broda do Miljevine i dalje u šumu dodaje se ugalj, inaće se upotrebljavaju samo drva.
Voz ima samo ručne bremze i to samo svaki drugi vagon.
Svaki dan se vozi po dva vlaka do Rataja. Ovdje jih sastave u jednoga, koji ima tako 20 vagona, ponekad i više.
U petak sam razgovarao sa avtorom ovog članka g. Štefanom Stepicem, ali u vezi sa time, ko je je avtor članka o poslednji vožnji iz Bijeljine do Bosanske Mezgraje 26.5.1979. Nisam ni znao, da ću nešto napisati i o ZVONARI...
Barem sam se nešto naučio. Zašto je dobila ovaj nadimak
pozdrav
Darko
-
- Kondukter
- Poruke: 53
- Pridružen: 31 Mar 2012, 08:02
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Veliko hvala Darko na ovim izvanrednim prilozima. Dobro se sjećam ovih Maglićevih lokomotiva koje su prolazile kroz Miljevinu. Maglićeva pruga se prema Zelengori odvajala u željezničkoj stanici u Miljevini i nekih kilometar prolazila kroz samo mjesto prije nego što bi dalje ušla u Rataje i dalje prema Zelengori. Odmah na početku Rataja bila je Maglićeva željeznička stanica jer njihovi vozovi su kroz stanicu u Miljevini samo prolazili.
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1353
- Pridružen: 03 Jul 2016, 12:07
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Pozdravljen Dragan,
danas postoji mogućnost, da se skupi podatke, za koje smo već mislili da su otišli u nepovrat...
Pored toga objavljeni su podaci o lokomotivama od njihovih proizvađaća u knjigama ili na internetu, tako da je dovoljno, da imaš samo tvornički broj (na primer za ZVONARU5388 ili za Krauss 4378), i imaš sve podatke o njoj.
Dobro, postoje i greške, ali baš tu je prednost foruma, kde dođu zajedno i praktičari (sudionici) i teoretičari (kao recimo ja), koji traže podatke iz fotelja kod kuće
Pa da, šteta je, da nekde postoje podaci, a drugi neznaju za njih, jer jih nema više po arhivima ili jih niko nije ni stavio u arhiv.
Tako recimo je doneo g. Štefan Stepic u arhiv Železniškega muzeja u Ljubljani članak iz novina "Maglić", koji je sna prvoj stranici ove teme:
"I RO Šipad-"Maglić" bez šumskog železničkog saobračaja".
Pa šteta je je, da se ne stavi ovamo ovako, da ga mogu svi pročitati...
Da se može pročitati, nisu stranice slepljene...
U ovom broju "Maglić-a" najavljena je i poslednja vožnja iz Oteše u Rataje za dan 25.11.
Pa sigurno bila je slijedećem broju "Maglić-a" objavljena fotoreportaža
Ja toga broja nemam na razpolaganju
pozdrav
Darko
danas postoji mogućnost, da se skupi podatke, za koje smo već mislili da su otišli u nepovrat...
Pored toga objavljeni su podaci o lokomotivama od njihovih proizvađaća u knjigama ili na internetu, tako da je dovoljno, da imaš samo tvornički broj (na primer za ZVONARU5388 ili za Krauss 4378), i imaš sve podatke o njoj.
Dobro, postoje i greške, ali baš tu je prednost foruma, kde dođu zajedno i praktičari (sudionici) i teoretičari (kao recimo ja), koji traže podatke iz fotelja kod kuće
Pa da, šteta je, da nekde postoje podaci, a drugi neznaju za njih, jer jih nema više po arhivima ili jih niko nije ni stavio u arhiv.
Tako recimo je doneo g. Štefan Stepic u arhiv Železniškega muzeja u Ljubljani članak iz novina "Maglić", koji je sna prvoj stranici ove teme:
"I RO Šipad-"Maglić" bez šumskog železničkog saobračaja".
Pa šteta je je, da se ne stavi ovamo ovako, da ga mogu svi pročitati...
Da se može pročitati, nisu stranice slepljene...
U ovom broju "Maglić-a" najavljena je i poslednja vožnja iz Oteše u Rataje za dan 25.11.
Pa sigurno bila je slijedećem broju "Maglić-a" objavljena fotoreportaža
Ja toga broja nemam na razpolaganju
pozdrav
Darko
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
Svečanost nakon probijanja poslednjeg tunela u kanjoju reke Bistrice 1928. godine.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prilozi
-
- Brod-Miljevina.jpg (116.35 KiB) Pregledano 5255 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
PECELJ je napisao:
Jedan lep dokumentarni film iz 1975.godine, snimljen na prostorima šumskih pruga oko Miljevine :
http://youtube.com/watch?v=_-GuSnEpIL8
Jedan lep dokumentarni film iz 1975.godine, snimljen na prostorima šumskih pruga oko Miljevine :
http://youtube.com/watch?v=_-GuSnEpIL8
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
- Prilozi
-
- MiljevinaSeperacija.jpg (78.77 KiB) Pregledano 4919 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice i Rudnika uglja u Miljevini
- Prilozi
-
- Palez-1970.jpg (104.48 KiB) Pregledano 4872 puta
- ivanjz
- Uber minister
- Poruke: 5716
- Pridružen: 30 Mar 2012, 11:18
- Kontakt:
Re: "Maglićeve" šumske željeznice
Evo fotografije ove lokomotive u Brodu na Drini koju je snimio Miško Kranjec.ivanjz piše:"Maglićeva" lokomotiva Henschel 25325/1942 sačuvana je i
danas.
Lokomotiva je došla na "Maglićeve" šumske železnice 1952. godine.
Vozila je sve do 1974/75 godine. 1981. godine kupio ju je Walter
Seidensticker. Nakon toga je remontovana u Lengerichu a zatim
uvrštena u lokomotivski park pruge Dampf-Kleinbahn Mühlenstroth(DKBM)
u Nemačkoj gde i danas vozi pod imenom "Francesca S" i jedna
je od 12 parnih lokomotiva ove turističke železnice sa muzejom.
U "Magliću" je imala broj 25-325.
http://www.google.com
- Prilozi
-
- 25-325-Maglic-Misko.jpg (240.96 KiB) Pregledano 4866 puta
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta