Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Moja želja je, da završimo sa stanicom Parenzo/Poreč, pošto imamo sve ovdje na kupu.
Ne možemo preskakivati sa teme na temu i sve imati pobrkano. Ako ko može da izriše zgrade na onom avionskom posnetku ili na Google Earth u redu, ako ne isto u redu. Ja nemam vrijemena. Zgrade u glavom stoje u Poreču još sve.
Ako ima ko koju fotografiju za Poreč, neka je stavi sada.
PS:
-da, trolejbus je vozio od 24.10.1909 do srijede 1911. Datirati možemo fotografiju ispred 20.7.1912, jer se još ne vide šine.
-da, Roselli ima podatke za most preko Risano/Rižana, ali o tom potom...kad završimo Poreč.
Ako ne završimo Poreč sada, nećemo nikad.
pozdrav
Darko
Ne možemo preskakivati sa teme na temu i sve imati pobrkano. Ako ko može da izriše zgrade na onom avionskom posnetku ili na Google Earth u redu, ako ne isto u redu. Ja nemam vrijemena. Zgrade u glavom stoje u Poreču još sve.
Ako ima ko koju fotografiju za Poreč, neka je stavi sada.
PS:
-da, trolejbus je vozio od 24.10.1909 do srijede 1911. Datirati možemo fotografiju ispred 20.7.1912, jer se još ne vide šine.
-da, Roselli ima podatke za most preko Risano/Rižana, ali o tom potom...kad završimo Poreč.
Ako ne završimo Poreč sada, nećemo nikad.
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Možda će nekog interesovati ?
Istorijat tramvajske pruge S.Lucia - Piran
"Za vrijeme Austro Ugarske, Piran je bio jedan najvažnijih istarskih gradova i imao je oko tri puta više stanovnika nego danas. Kad je postalo očigledno, da Parenzana neće proći kroz grad, uplašili su se za posao i odmah odlučili, da izgrade svoju prugu do najbližjeg kolodvora u Sv. Luciji (danas Lucija) - ok. 5 km. Trebala im je dozvola (koncesija) iz Beča, zamolili su, ali od bečkih birokrata veoma dugo (čak nakon mnogo godina) nije bilo nikakvog odgovora.
1907. godine stigla je vijest, da su u Gmündu prvi u AU uvodili trolejbus. Jer jza ovo nije trebala im nikakva dozvola, odlučili su, da do primanja dozvole za tramvaj kao privremeno riješenje i u Piranu izgrade trolejbusnu infrastrukturo. Radovi su završili u listopadu 1909. godine i Piran tako je kao prvi grad na Balkanu dobio trolejbus. Sastojio se iz jednoj linije između Tartinijeveg trga i kolodvora u Sv. Luciji. Struja je dolazila iz elektrarne Francesca Apollonia u Bernardinu (između Pirana i Portoroža, tada su tamo bili "škveri" - manja brodogradilišta za ribare, danas neki betonski kolosi od hotela). Jedna fotka trolejbusa na Tartinijevem trgu:
U rujnu 1911. konačno je iz Beča stigla dozvola za izgradnju tramvaja. Odmah su ukidali nepouzdani trolejbus i počeli sa građenjem. Na žalost ne zna se, kuda su prodali trolejbuse i tako gube se svi tragovi za njima
20. srpnja 1912 otvorena je tramvajska pruga na istoj trasi kao prije trolejbusna. Sačuvali su i drogove za napajanje. I struju još uvijek su dobivali iz Bernardina. Širina kolosijeka bila je 760 mm - ista kao kod Parenzane. Jedna sačuvana fotka:
Nakon ukidanja Parenzane u 1935. saobračaj se jako smanjio ali pruga se sačuvala. Ukinut je tek za vrijeme Slobodnog teritorija Trsta - 31. kolovoza 1953. Vozovi su bili dovedeni u Sarajevo (gdje je bila ista kolosiječna širina) i nakon nekoliko godina razrezani u staro željezo Do danas se nije sahranilo pogotovo ništa, čak i kolodvor u Luciji 1995. bio je srušen ."
Istorijat tramvajske pruge S.Lucia - Piran
"Za vrijeme Austro Ugarske, Piran je bio jedan najvažnijih istarskih gradova i imao je oko tri puta više stanovnika nego danas. Kad je postalo očigledno, da Parenzana neće proći kroz grad, uplašili su se za posao i odmah odlučili, da izgrade svoju prugu do najbližjeg kolodvora u Sv. Luciji (danas Lucija) - ok. 5 km. Trebala im je dozvola (koncesija) iz Beča, zamolili su, ali od bečkih birokrata veoma dugo (čak nakon mnogo godina) nije bilo nikakvog odgovora.
1907. godine stigla je vijest, da su u Gmündu prvi u AU uvodili trolejbus. Jer jza ovo nije trebala im nikakva dozvola, odlučili su, da do primanja dozvole za tramvaj kao privremeno riješenje i u Piranu izgrade trolejbusnu infrastrukturo. Radovi su završili u listopadu 1909. godine i Piran tako je kao prvi grad na Balkanu dobio trolejbus. Sastojio se iz jednoj linije između Tartinijeveg trga i kolodvora u Sv. Luciji. Struja je dolazila iz elektrarne Francesca Apollonia u Bernardinu (između Pirana i Portoroža, tada su tamo bili "škveri" - manja brodogradilišta za ribare, danas neki betonski kolosi od hotela). Jedna fotka trolejbusa na Tartinijevem trgu:
U rujnu 1911. konačno je iz Beča stigla dozvola za izgradnju tramvaja. Odmah su ukidali nepouzdani trolejbus i počeli sa građenjem. Na žalost ne zna se, kuda su prodali trolejbuse i tako gube se svi tragovi za njima
20. srpnja 1912 otvorena je tramvajska pruga na istoj trasi kao prije trolejbusna. Sačuvali su i drogove za napajanje. I struju još uvijek su dobivali iz Bernardina. Širina kolosijeka bila je 760 mm - ista kao kod Parenzane. Jedna sačuvana fotka:
Nakon ukidanja Parenzane u 1935. saobračaj se jako smanjio ali pruga se sačuvala. Ukinut je tek za vrijeme Slobodnog teritorija Trsta - 31. kolovoza 1953. Vozovi su bili dovedeni u Sarajevo (gdje je bila ista kolosiječna širina) i nakon nekoliko godina razrezani u staro željezo Do danas se nije sahranilo pogotovo ništa, čak i kolodvor u Luciji 1995. bio je srušen ."
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Imamo i ovu sliku Poreča iz 1930.godine. Izvučena je iz onog linka koji je ranije postavio g.železocestnik.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
PECELJ, pozdravljen,
bila je prevelika žurba
Ovo nije Poreč. Vlak će iči prema Poreču.
Stvarno nema fotografija stanice Poreč
Ne vjerujem, da se tako loše brinu o tehničkoj baštini...
pozdrav
Darko
bila je prevelika žurba

Ovo nije Poreč. Vlak će iči prema Poreču.
Stvarno nema fotografija stanice Poreč

Ne vjerujem, da se tako loše brinu o tehničkoj baštini...
pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Od starijih nacrta grada Poreč imamo na internetu onu iz 1925. godine na istrianet.org:

Ali nemamo sreće.
Dobro, ima ona crkva, o kojoj nam je pričao Jaguar (legendarna bazilika Eufrasiana).
Ali može se vidjet sasvim u uglu:Via della Stazione
pozdrav
Darko

Ali nemamo sreće.
Dobro, ima ona crkva, o kojoj nam je pričao Jaguar (legendarna bazilika Eufrasiana).
Ali može se vidjet sasvim u uglu:Via della Stazione

pozdrav
Darko
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pronašao sam jednu zanimljivu fotografiju iz Poreča...

Ima jih više na: http://www.tizianobiasioli.it/Ristorante_Hrast.htm
pozdrav
Darko

Ima jih više na: http://www.tizianobiasioli.it/Ristorante_Hrast.htm
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
PONAVLJAM VAŽNU MOLBU!
Jaguar napisao:Je li Roselli zapisao duljinu važnog mosta preko rijeke Risano (Rižana)? Taj most se nalazi (nalazio) otprilike na km 17.2 i bio je dug dvadesetak metaraželezocestnik napisao:
Tačan podatak za most preko Rio Ospo/Osapska reka:
Na kilometru 10.39570, dužina 25,0 m
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pozdravljeni,
ako ima još koji veoma interesantan podatak, fotografija ili nacrt, potrebno je javiti što prije.
Sutra vračam knjige u knjižnicu. Imam sad neki drugi projekat, pa ne mogu više raditi na Porečanki/Parenzani.
Ima vrijeme do 24.00 za ideje, skeni će biti sutra u jutro (recimo do 10 skenova/podataka).
Sada još tražim podatke o stanici Parenzo/Poreč.
pozdrav
Darko
ako ima još koji veoma interesantan podatak, fotografija ili nacrt, potrebno je javiti što prije.
Sutra vračam knjige u knjižnicu. Imam sad neki drugi projekat, pa ne mogu više raditi na Porečanki/Parenzani.
Ima vrijeme do 24.00 za ideje, skeni će biti sutra u jutro (recimo do 10 skenova/podataka).
Sada još tražim podatke o stanici Parenzo/Poreč.
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Pored podatka za most preko rijeke Rižana, bilo bi dobro postaviti ovdje skicu (kartu) onog dijela pruge koji se odnosi na hrvatsko ozemlje, osim Poreča (to već ima)železocestnik napisao:Pozdravljeni,
ako ima još koji veoma interesantan podatak, fotografija ili nacrt, potrebno je javiti što prije.
Sutra vračam knjige u knjižnicu. Imam sad neki drugi projekat, pa ne mogu više raditi na Porečanki/Parenzani.
Ima vrijeme do 24.00 za ideje, skeni će biti sutra u jutro (recimo do 10 skenova/podataka).
Sada još tražim podatke o stanici Parenzo/Poreč.
pozdrav
Darko
Re: Trieste S. Andrea - Koper (Capodistria) - Poreč (Parenzo)
Za most (prilog 1) Marjan Kralj piše da je s ušća rijeke Ospo.Jaguar napisao:Prilog 1
Most (novi), kojim je nadomješten željeznički most preko rijeke Rižana. Prvotni most je uklonjen iz prostora onda kad su uklonjene šine. Snimatelj je ovu i donju fotografiju vjerojatno snimio s drumskog (cestovnog) mosta
Prilog 2
Marjan Kralj je napisao da je ovo prvotni most preko rijeke Rižana, ali konfiguracija je drukčija u odnosu na sadašnju. Moguće da je šuma učinila svoje, pa da se krajobraz u potpunosti promijenio, ali se ovdje vide obrisi brda u pozadini.
Taj most i ovaj iz priloga 2 (navodno Rižana) imaju ogradu s jednakim brojem (11) "iksova"
( [X][X][X][X][X][X][X][X][X][X][X] , ali su vrhovi brda u pozadini pokazatelj da se radi o različitim lokacijama mostova.
Možda je obrnuto: Ospo <---> Risano ?
Važno mi je, za nastavak analiziranja, podatak iz knjige Roselli o duljini mosta Risano (za Ospo je napisao 25 m).
- Prikačeni fajlovi
-
- o11X.jpg (54 KiB) Pogledano 1861 put
-
- X11r.jpg (46.25 KiB) Pogledano 1861 put
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost