Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Lokomotive, motorni vozovi, vagoni...

Moderator: ivanjz

Odgovori
mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od mali.paja »

Dizel lokomotive na JŽ-u na uzanim prugama se pojavljuju dosta kasno, praktički pred njihovo ukidanje. Na prugama koje nisu bile pod upravom JŽ-a (Zagreb-Samobor) i na nekim industrijski kolosijecoma je već bilo tih lokomotiva, doduše ne puno. To su bile uglavnom slabije lokomotive koje se ne bi baš pokazale na našim uzanim prugama, koje su u velikom postotku bile brdske. Od tvornice ĐĐ u S.B. ŽTP Sarajevo je naručio izradu dizel lokomotiva. Prvotno su to zamišljene kao dizel električne lokomotive. I po izgledu lokomotive serije 740 vidi se da je fizički slična normalnotračnoj lokomotivi serije 642. Kod same konstrukcije pojavio se problem smještanja elektromotora radi uskog frema. Tako su lokomotive postale dizel hidraulične. Prva serija (nulta) je napravljena bez generatora pare. Kasnije je napravljena podserija (sto) sa generatorom pare. Jednostavno je prekopiran i umanjen generator sa normalnih lokomotiva serije 642. Međutim nije se baš to pokazalo dobro. Dolazilo je često do kvarova generatora pare. Ne može se nešto tek samo tako umanjiti. Radi toga su često na vlaku bile 2 lokomotive, parnjača radi grijanja a dizelka je vozila i održavala vozna vremena.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od PECELJ »

Tehnički podaci :

Skica :
740.jpg
740.jpg (94.58 KiB) Pogledano 4590 puta
Slika

colicdusan325
Šef stanice
Postovi: 444
Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od colicdusan325 »

Samo je lokomotiva serije 740-001 sa jedne i druge strane cela imala staze,8[osm] bocnih vrata na duzem delu dvoje vrata na kracem delu.kasnije sve su imale 9[devet] bocnih vrata na duzem delu,kao i cetvoro vrata na kracem delu.staze na celu sa jedne i druge strane nisu postojala.inace sve mere su ostale nepromenjene.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8811
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od PECELJ »

Dizel lokomotiva JŽ 740 :
740-1.jpg
740-1.jpg (102.99 KiB) Pogledano 4453 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od ivanjz »

740-107 rudnika Banovići.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
740-107.JPG
740-107.JPG (234.28 KiB) Pogledano 4385 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od ivanjz »

D>izel lokomotiva 740-023 u Austriji.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
740.JPG
740.JPG (125.32 KiB) Pogledano 4271 put

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od ivanjz »

Dizel lokomotiva 740-024 u Austriji ili Dubrovniku.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
740-024.JPG
740-024.JPG (125.38 KiB) Pogledano 4271 put

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Dizel hidraulična uskotračna lokomotiva serije 740

Post od mali.paja »

Lokomotive su najvjerovatnije u Kapfenbergu u Austriji. Dubrovnik sigurno nije. Lokomotive su najvjerovatnije tek pristigle iz Jugoslavije 1980. O ovim lokomotivama sam pisao sa reportaže iz Austrije prošlo ljeto. Možete o tome ovdje pogledati.

http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... ija/page-4

Odgovori

Povratak na “Vučna i vozna sredstva sa nekadašnjeg uskog koloseka”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 4 gosta