Da dodam tekst gospodina SDŽ361 o ovoj parnoj lokomotivi :
Poštovani gospodin ivanjz je pomenuo lokomotive serije 92. Ova impozantna lokomotiva takozvana "Germanka" zaista zaslužuje da se malo detaljnije pomene, pogotovu što nju vezuju uglavnom za pruge u istočnoj Srbiji. Međutim lokomotive ove serije su skoro četrdeset godina bile u sastavu ložionice u Lajkovcu u priličnom broju. Inače radi se, uz sličnu seriju 93, o najačim parnim lokomotivama ikad napravljenim za kolosek 0,76 m.
Prvo ćemo pomenuti kako je nastala ova serija lokomotiva. Ta konstrukcija je nastala za vreme I svetskog rata od lokomotive serije 91 pojačanjem i dodavanjem posebnog tendera. Iako se u mnogim izvorima pominje da su tu lokomotivu naručile kukHB (Carske i Kraljevske Vojne Železnice/Austro-Ugarske) to nije tačno. Ovako jaka lokomotiva je bila potrebna Nemcima za teške vozove na prugama u istočnoj Srbiji gde su oni eksploatisali mnogobrojne značajne rudnike. Posle rata još 30 su nabavile Železnice Kraljevine SHS na račun reparacija. Iako se već videlo da ova konstrukcija ima određene probleme svojstvene svim Malet lokomotivama ipak tada nisu imali ništa bolje pri ruci. I pored tih mana ova lokomotiva se pokazala bolje od serija 91 i 93 tako da je ostala u saobraćaju sve do sredine sedmdesetih godina tj. do pred sam kraj postojanja uzanih pruga. Pored Srbije bile su u upotrebi i u Bosni, posle 1945. godine čak i na bivšim ŠIPAD-ovim prugama, na pruzi Split - Sinj a pred drugi svetski rat nekoliko lokomotiva je neko vreme bilo iznajmljeno BDŽ-u. Srećom jedna od ovih impozantnih lokomotiva je sačuvana i nalazi se u muzeju u Požegi.
U Lajkovcu su se ove lokomotive pojavile stigle sa reparacionim isporukama oko 1922. godine. Kao što sam već pisao iz ovog perioda ima malo sačuvanih podataka. Srećom jedna od retkih sačuvanih lokomotivskih knjiga iz tog perioda od lokomotive 92-025 (SHS 14325) može da posvedoči o ovome.
Kao što se vidi ova lokomotiav je između 1923 i 1929 sa kraćim gostovanjima u Užicu bila u domicilu u Lajkovcu. Pored ove lokomotive zna se da su pre II sv. rata u Lajkovcu stalno ili povremeno bile i sledeće lokomotive ove serije: 92-044, 92-014, 92-005, 92-011, 92-024, 92-032, 92-034, 92-040. Lokomotive koje su posle rata bile u domicilu u Lajkovcu su već pomenute. Tokom dvadesetih radile su uglavnom na pravcu prema Mladenovcu i prema Čačku. Od 1929. godine pa do kraja njihovog rada u Lajkovcu korišćene su isključivo za vuču na pravcu prema Mladenovcu jer na njemu zbog malih radijusa krivina između Darosave i Kopljara nije bio dozvoljen saobraćaj lokomotiva serije 83 (po predratnim pravilima ona nije mogla da se koristi na prugama sa krivanima radijusa manjeg od 90 m). To je dozvoljeno tek početkom šezdesetih ali samo zbog nedostatka adekvatnih lokomotiva.
92-014 u stanici zaječar- Iz arhiva Kluba ljubitelja timockih pruga.
