Prve kvalitetetnije lokomotive koje su vozile vozove na pruzi od
Bosanskog Broda prema Sarajevu, kao i na pruzi Mostar – Metković su
lokomotive serije IIa4 sa Bauart klose mehanizmom. Prva iz serije od
osam ovih lokomotiva proizvedena je u fabrikama Kraus Linc 1894. godine
fabričkog broja 3082 i prikazana je na slici dole.

- 173-1.jpg (65.64 KiB) Pregledano 9627 puta
Lokomotive serije IIa4(kasnije JZ 178) bile su sistema 2-4-2 sa
dvoosovinskim tenderom. Mogle su da savladaju i krivine od 50m pa su za
prugu Bosanski Brod – Sarajevo koja je tada imala dosta krivina malog
poluprečnika bile prilagođene. Mogle su da razviju brzinu i do 45 km/h.
Tender je mogao da primi 5t vode i 3t uglja. Radna težina lokomotive
iznosila je 21.3 t.
1895. godine proizvedene su još tri a 1896. godine još četiri lokomotive
ove serije što znači da je ukupno proizvedeno osam lokomotiva ove
serije. Lokomotiva na slici nosi broj 201 Bosnabahn železnica dok će
kasnije na BHStB dobiti broj 101. Nažalost ova lokomotiva kao i
lokomotiva broja 107 neće dočekati JDŽ notaciju. Šta je sa njima tačno
bilo teško je reći pa je na mreži JDŽ ostalo svega šest ovih lokomotiva
178-001 do 006. 1939. godine svih šest ovih lokomotiva pripadale su
ložionici Doboj.

- 178-02.jpg (18.75 KiB) Pregledano 9627 puta
Na slici gore lokomotiva 178-002.
1885. godine pojaviti će se prve lokomotive serije JŽ 189 koje su se
pokazale bolje od serije 178 pa će ovih lokomotiva sve do pojave serije
185 biti proizvedeno trideset i četiri.
http://www.google.com