Nadam se da g.Rosić neće se ljutiti što ću priložiti tekst o ovim lokomotivama, koji je inače bio objavljen na jednom od foruma.

40-752 u Mostaru, Foto Edward Talbot. Iz knjige Keith Cester II.
Lepotica je dosta poznata iako takvih lokomotiva nije bilo mnogo. Te velike lokomotive (raspored osovina 1E1) je napravila nemačka vojska za vojne železnice u II svetskom ratu i to je najveća i najsnažnija uzana parna lokomotiva "Wermahta". Istoričari se i danas raspravljaju koja je trebala da im bude originalna namena jer im je kolosek bio 0,75 m. Napravljeno ih je 1940/41 svega 6 komada, 3 u fabrici Henschel (koja ih je i konstruisala) i 3 u fabrici Jung. Dve su za vreme rata sa nemačkom vojskom stigle i kod nas (kao što se znalo već iz I svetskog rata korišćenje lokomotiva koloseka 0,75 m na koloseku 0,76 m nije nikakav problem). Kad su tačno stigle i gde su tačno radile tokom rata se (bar za sada) ne zna ali se zna da je jedna na kraju rata bila u Bosanskom Brodu, oštećena tokom savezničkog bombradovanja a druga u Splitu. Obe su popravljene, uvršćene u vozni park JDŽ ali ne prenumerisane (što je bio čest slučaj posle 1945.). Na njima su zadržane nemačke oznake 40-751 i 40-752. Prva je posle rata imala domicil u Lajkovcu a druga u Podlugovima. Posle 1950. godine i prva je predata direkciji/ŽTP Sarajevo. Po nekim ne sasvim pouzdanim informacijama tada su poslate u Drvar gde su radile na povratnici (Spitzkehre) Oštrica kod Drvara. Ono što je sigurno je da su šezdesetih bile u Mostaru gde su radile do normalizacije pruge Sarajevo - Ploče 1966. godine kada su kasirane.
Inače kao informacija za modelare postoji model ove lokomotive u razmeri HOe tako da je to jedna od ređih JŽ lokomotiva koju možete imati na vašoj maketi.
Tekst napisao Slobodan Rosic.