Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Železnička stanica Sarajevo Novo 1966.godine.

Lokomotiva serije 72 izvlači kompoziciju za Titograd do Stanice Sarajevo.
Tamo će je preuzeti verovatno lokomotiva serije 85.


SA.jpg
SA.jpg (201.72 KiB) Pogledano 7693 puta
Izvor : francuski časopis iz 63 godine.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1954
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od mali.paja »

PECELJ napisao: 10 Dec 2022, 13:23 Železnička stanica Sarajevo Novo 1966.godine.

Lokomotiva serije 72 izvlači kompoziciju za Titograd do Stanice Sarajevo.
Tamo će je preuzeti verovatno lokomotiva serije 85.



SA.jpg
Izvor : francuski časopis iz 63 godine.
Lokomotiva izvlači vlak '66. godine a slika je iz časpopisa iz '63.?
Ovo je kraj vlaka. Već je na čelu lokomotiva i čak bih rekao da su 2? Vlak se izvlačio iz kolodvora Sarajevo (stari uzani) i dovlačio do kolodvora Sarajevo Novo. To je sadašnji kolodvor ispod kojeg bio i uzani. Taj dio od uzanog do normalnotračnog kolodvora je napravljen poslije '45. godine. Najvjerovatnije negdje '48 dovršetkom nove normalnotračne pruge Šamac-Sarajevo. Vlak bi se složio u uzanom Sarajevu a manevarka bi ona izvlačila vlak do ispod normalnotračnog kolodvora. Odmah u uzanom kolodvoru bi na vlak sjele 1 ili 2 lokomotive koje bi vukle vlak do Bradine. Manevarka je kod izvlačenja bila sa dimnjakom naprijed dok bi lokomotiv(e)a na drugom kraju bila okrenuta sa tenderom ispred. Po dolazu u kolodvor Sarajevo Novo manevarka bi se otkopčala i vlak je bio spreman za polazak prema Bradini a sada bi lokomotiv(e)a bila sa dimnjakom naprijed i nije više potrebno praviti nikakvu probu kočenja jer je sve napravljeno na uzanom kolodvoru. Na ovoj slici na kraju je poštanski vagon i vidi se završni signal sa strane vagona. Zašto pretpostavljam da su 2 lokomotive na čelu kompozicije? Uspio sam nabrojati nekih 13-14 vagona na slici. Opterećenje 1 lokomotive je nekih 120t. To bi bilo u grubo nekih 6-7 vagona, ovisno o tipu. Antonijević je bio težak oko 20t i da je vlak sastavljen samo od njih to bi bilo 5 vagona. Ovako ima i drugih tipova vagona. Po meni ovaj vlak bi bio u grubo težak nekih 180-200t. Naveo sam težinu Antonijevića dok su drugi tipovi vagona bili teški oko 13-14-15tona. Na ovu težinu potrebno je još dodati težinu putnika koja je bila ugrubo po vagonu nekih 2t. Praktično vlak može vući i jedna lokomotiva ali ipak su 2. U pitanju je putnički vlak pa treba održavati i veću brzinu što se ne bi moglo sa 1 lokomotivom a i kod pokretanja potrebno je dobiti i brže ubrzanje. Prema ovoj slici rekao bih i da će se vlak niz Bradinu prema Konjicu spuštati u 2 dijela.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Hvala na objađnjenju g.mali.paja !

Pogrešno napisa godinu. treba umesto 66 da bude 60 !!!

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Dizel lokomotiva serije 740 na čelu kompozicije ulazi u stanicu BISTRIK iz pravca Sarajeva :

Bistrik.jpg
Bistrik.jpg (216.52 KiB) Pogledano 7876 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Izgradnja novog mosta na Drini tokom 1925/26.godine u blitini Međeđe.

Stari most nije više mogao izdržati jer su počele da se uzrađuju teže lokomotive i vagoni.

Izgradnja novog železničkog mosta preko Drine kod Medjedje, 15.VI 1926..jpg
Izgradnja novog železničkog mosta preko Drine kod Medjedje, 15.VI 1926..jpg (536.53 KiB) Pogledano 7677 puta
Izvor : T.Nikodijević

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945. :

Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945..jpg
Železnički most preko Drine kod Medjedje, koji su obnnovili borci Druge železničke brigade, oktobra 1945..jpg (342.12 KiB) Pogledano 7640 puta

Izgled mosta posle ukidanja saobraćaja 1978.godine :

Železnički most preko Drine kod Medjedje, posle ukidanja Ćire 1974. g..jpg
Železnički most preko Drine kod Medjedje, posle ukidanja Ćire 1974. g..jpg (333.79 KiB) Pogledano 7640 puta
Izvor : T Nikodijević

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Istočna pruga 1906.godine.

Dve fotografije železničkog mosta na Drini u blizini Međeđe na početku eksploatacije.

MnD2.jpg
MnD2.jpg (154.42 KiB) Pogledano 7271 put
MnD1.jpg
MnD1.jpg (156.48 KiB) Pogledano 7271 put

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

ISTOČNA PRUGA 1906.GODINE - deonica Dobrun-Vardište.

Radovi na izgradnji pruge kod tunela No12 :

UntitledT 12 3.jpg
UntitledT 12 3.jpg (122.43 KiB) Pogledano 7253 puta

Sarajevo-Ostgrenze_Tunel-12_x3454_zps1ddabbc2 Vis-vard..jpg
Sarajevo-Ostgrenze_Tunel-12_x3454_zps1ddabbc2 Vis-vard..jpg (410.89 KiB) Pogledano 7253 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Železnička stanica VIŠEGRAD 1906.godine, na početku eksploatacije :

Višegrad 1.jpg
Višegrad 1.jpg (143.58 KiB) Pogledano 7219 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8810
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Istočna pruga Sarajevo-Ustiprača-Višegrad-Vardište

Post od PECELJ »

Izgadnja mosta i tunela 1906.godine, na pruzi Dobrun - Vardište.

Tun 4.jpg
Tun 4.jpg (185.87 KiB) Pogledano 7190 puta

Izgle d kada je sve biko gotovo :

Sl.4 Dobrun - Vardište.jpg
Sl.4 Dobrun - Vardište.jpg (224.78 KiB) Pogledano 7190 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot] i 1 gost