Ukratko o staroj prvoj stanici Lašva :
Nakon gradnje uskotračne željezniučke pruge Zenica - Sarajevo, prvotnja željeznička stanica Lašva, nalazila se uz lijevu obalu rijeke Lašve, uz most. Pruga je nakon mosta, ulazila u tunel. Postojao je sve do izgradnje pruge normalnog kolosjeka. Na ulazu u stanicu Lašva, stoji betonski obelisk, na jednoj stijeni, koja je ostavljena nakon sravnjivanja terena zajedno sa tunelom.
Sada svi znamo, zašto je željeznička stanica dobila ime Lašva - pa bila je tik uz rijeku Lašvu, a taj predjel nije imao topografsko ime od ranije.
Na fotografiji se vide u desnoj strani zaprežna kola. Čekaju da voz prođe. Krenuli u Zenicu ili u neko selo usput.
Prema položaju ljudi na stanici, moglo bi se kazati, da voz ide u Zenicu.
U Zenicu je 08.06.1879. stigla uskotračna pruga, širine kolosjeka 760 mm., a uklonjena konačno 1975. godine.

- 01.jpg (153.23 KiB) Pogledano 3229 puta
Prvobitna željeznička stanica Lašva, koja je bila na lijevoj obali rijeke Lašve, kod njenog ušća u Bosnu.
Ova fotografija je navodno snimljena 1895. godine, ali mislim da je i ona iz 1893. godine..
Pruga od Zenice za Sarajevo je završena 08.10.1882. godine. Već 1891. godine je planirana gradnja pruge Janjići - Travnik - Jajce. Janići su odgovarali, jer je bilo dovoljno prostora za planiranih sedam kolosjeka. Glavni zagovornik je bio Benjamin Kalaj, tadašnji upravitelj Bosne.
Nikada nije razjašnjeno, kako je došlo do odluke da se pruga gradi na relaciji Lašva - Travnik - Jajce. Ta je pruga rekordno brzo izgrađena, makar je išla teškim terenom. Dana 26.10.1893. godine u rad je puštena dionica duga 37 kilometara između Travnika i Lašve. Nastavak pruge na dionici Travnik – Donji Vakuf – Bugojno preko prijevoja Komar završen je 14.10.1894., dok je krak pruge od Donjeg Vakufa do Jajca završen 01.05.1895.
Zabilježena je apelacija šest sela koja gravitiraju sadašnjoj zgradi željezničke stanice Lašva, kako nemaju odgovarajuću željezničku stanicu, niti cestu.

- 02.jpg (41.19 KiB) Pogledano 3229 puta

- 03.jpg (171.17 KiB) Pogledano 3229 puta
Nakon gradnje pruge Lašva - Travnik, željeznička stanica je premještena na sadašnju lokaciju oko 1,5 km uzvodno uz Bosnu. Prvo bijaše manja zgrada, a već 1896. godine je zvaršena prilično velika i funkcionalna zgrada željezničke stanice Lašva, na položaju, koji nam je svima poznat. Vidjeti na priloženom visinskom snimku opisane lokacije.
Izvor : Stare slike i pričice