Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
-
- Direktor železnice
- Postovi: 523
- Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Kad bih mogao pribaviti "šematizme" ostale 4 "direkcije" iz 1937. pronašao bih informacije koje me zanimaju.
Ipak, ovaj "šematizam" je izuzetno interesantan, jer sadrži popis svakog "zaposlenika željeznice" iz 1937. (uključujući one koji su radili u Dubrovniku).
Popis osoblja ložione Mostar, prilažem ovdje, jer obuhvaća ispostavu Plavnica.
Mislio sam da se prugama Bar - Virpazar i Donja Plavnica - Podgorica upravljalo iz iste "direkcije", ali je očito da nije tako bilo.
Ipak, ovaj "šematizam" je izuzetno interesantan, jer sadrži popis svakog "zaposlenika željeznice" iz 1937. (uključujući one koji su radili u Dubrovniku).
Popis osoblja ložione Mostar, prilažem ovdje, jer obuhvaća ispostavu Plavnica.
Mislio sam da se prugama Bar - Virpazar i Donja Plavnica - Podgorica upravljalo iz iste "direkcije", ali je očito da nije tako bilo.
- Prikačeni fajlovi
-
- IMG-baf86c8e142a65c32d7e834cb5761b8d-V.jpg (209.58 KiB) Pogledano 8434 puta
-
- IMG-cfb1b7590dec2721bb35cb23830240eb-V.jpg (192.51 KiB) Pogledano 8434 puta
-
- IMG-64fc9b5c873bacbb927d0bda1da188a4-V.jpg (226.59 KiB) Pogledano 8434 puta
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
G.Igore preuzmite ovaj članak i tu ćete imati o Direkcijama železnica u Kraljevini Jugoslavije.
Ja ću Vam iz ovog članka navesti samo ovo :
"Godine 1921. postojale su željezničke direkcije Beograd, Zagreb, Sarajevo, Subotica, Inspektorat državnih željeznica u Ljubljani i Obratno ravnateljstvo Južne željeznice u Ljubljani."
Znam da je Valjevo pripadalo Direkciji Sarajevo a za prugu Bar-Virpazar to ne znam .
Ja ću Vam iz ovog članka navesti samo ovo :
"Godine 1921. postojale su željezničke direkcije Beograd, Zagreb, Sarajevo, Subotica, Inspektorat državnih željeznica u Ljubljani i Obratno ravnateljstvo Južne željeznice u Ljubljani."
Znam da je Valjevo pripadalo Direkciji Sarajevo a za prugu Bar-Virpazar to ne znam .
- Prikačeni fajlovi
-
- Direkcije.jpg (181.03 KiB) Pogledano 8421 put
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Igor Legaz :
"Mislio sam da se prugama Bar - Virpazar i Donja Plavnica - Podgorica upravljalo iz iste "direkcije", ali je očito da nije tako bilo."
Pruga Bar-Virpazar je bila u to vreme privatna pruga , odnosno pod koncesijom i nije se mogla naći u Direkciji Sarajevo. To se lepo vodi iz ovog teksta :
"Bar – Virpazar
Vratimo se opet na period poslije Berlinskog kongresa. Tada je Crna Gora dobila izlaz na more. Time se otvaraju nove mogucnosti Crne Gore, kao i Bara, kao luckog grada. Radilo se na izgradnji drumskih puteva (koje je projektovao Josip Slide), kao i na izgradnji pristanista u baru (prvi kameni gat je projektovao Josip Slide). No, bez zeljeznice nije moglo da se prica o brzem razvoju. Godine 1905 formirano je ,,Barsko drustvo'' u Baru. Iste godine postaju partner sa italijanskom firmom Compagnia di Antivari. Ovo drustvo sa crnogorskom vladom 1906 godine potpisuje ugovor o koncesijama. Bili su u obavezi da u roku od tri godine sagrade pristaniste u Baru, Virpazaru, Plavnici i Rijeci Crnojevica. Obavezni su da pristaniste u Baru i Virpazaru povezu zeljznickom prugom. Rad na izgradnji pruge poceo je 1906 godine i zavrsen je 1908 godine. Jedna zanimljivost, ta pruga je bila sirine 750 mm, sto je 10 mm uze od standarda. Zato su za potrebe ove pruge lokomotive i vagoni bili prepravljani u Berlinu.
Uradjen je i projekat da se zeljeznicki krak od Virpazara produzi do Cetinja i to preko Sotonica, Brcela, Podgora, Gradjana. No, zbog pocetka balkanskih ratova i daljeg politickog razvoja taj projekat nikad nije realizovan. Ostao je samo projekat. "
"Mislio sam da se prugama Bar - Virpazar i Donja Plavnica - Podgorica upravljalo iz iste "direkcije", ali je očito da nije tako bilo."
Pruga Bar-Virpazar je bila u to vreme privatna pruga , odnosno pod koncesijom i nije se mogla naći u Direkciji Sarajevo. To se lepo vodi iz ovog teksta :
"Bar – Virpazar
Vratimo se opet na period poslije Berlinskog kongresa. Tada je Crna Gora dobila izlaz na more. Time se otvaraju nove mogucnosti Crne Gore, kao i Bara, kao luckog grada. Radilo se na izgradnji drumskih puteva (koje je projektovao Josip Slide), kao i na izgradnji pristanista u baru (prvi kameni gat je projektovao Josip Slide). No, bez zeljeznice nije moglo da se prica o brzem razvoju. Godine 1905 formirano je ,,Barsko drustvo'' u Baru. Iste godine postaju partner sa italijanskom firmom Compagnia di Antivari. Ovo drustvo sa crnogorskom vladom 1906 godine potpisuje ugovor o koncesijama. Bili su u obavezi da u roku od tri godine sagrade pristaniste u Baru, Virpazaru, Plavnici i Rijeci Crnojevica. Obavezni su da pristaniste u Baru i Virpazaru povezu zeljznickom prugom. Rad na izgradnji pruge poceo je 1906 godine i zavrsen je 1908 godine. Jedna zanimljivost, ta pruga je bila sirine 750 mm, sto je 10 mm uze od standarda. Zato su za potrebe ove pruge lokomotive i vagoni bili prepravljani u Berlinu.
Uradjen je i projekat da se zeljeznicki krak od Virpazara produzi do Cetinja i to preko Sotonica, Brcela, Podgora, Gradjana. No, zbog pocetka balkanskih ratova i daljeg politickog razvoja taj projekat nikad nije realizovan. Ostao je samo projekat. "
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Sve uskotračne pruge kolosijeka 760mm su bile pod upravom Sarajeva neovisno na možemo reći današnje granice bivših republika. Negdje u pedesetim se počelo sa razdvajanjem prema republičkim granicama. Ali i tada kod razdvajanja se gledala pruga kao 1 cjelina. Uskotračne pruge u Crnoj Gori pa čak i normalnotračna pruga Nikšić-Bar je do sredine šezdesetih potpadala pod ŽTP Sarajevo. ŽTP Zagreb je imao pod upravom prugu sve do laznog signala stanice Bosanski Novi isto tako što je ŽTP Sarajevo imalo upravljanj prugom do ulaznog signala Vrpolje ili Knin i kompletnom prugom do Ploča. Pruga za Dubrovnik je do ukidanja bila u vlasništvu ŽTP-a Sarajevo. To je bilo samo desetak km. Interesantno je to da se nudilo tadašnjoj Republici Hrvatska dotiranje gubitka samo za hrvatski dio uz opstanak pruge ali nisu pristali na to.
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Vagon treće klsse na ovoj pruzi u Podgorici.
- Prikačeni fajlovi
-
- s-l400 (37).jpg (27.98 KiB) Pogledano 8002 puta
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Pretpostavljam da je fotograf bio na ,,sahat kuli''. Polazeći od te pretpostavke pokušao sam da uz pomoć ,,google maps-a'' lociram objekte na negdašnjoj željezničkoj stanici.
Napomena: nije u razmjeri već su linije povučene slobodnom rukom.
crveno su šine
zeleno je vodotoranj
naranđasto je zgrada željezničke stanice
- Prikačeni fajlovi
-
- Podgorica 600 mm.jpg (192.31 KiB) Pogledano 7862 puta
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Železnička stanica kod Sahat kule u Titogradu
Izvor :Fb. - analitika
Izvor :Fb. - analitika
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Red vožnje iz 1954/55.godinu :
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Železnička stanica DONJA PLVNICA na ovoj pruzi :
Re: Pruga uskog koloseka Podgorica - Plavnica
Detalj sa ove pruge :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta