Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Sve vezano za pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini
Odgovori
Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

PECELJ napisao:I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)
Igor Legaz napisao: Ovo nije lako razriješit bez "terenskog rada", zato jer podaci o početku "rack" (kako je naveo John Batts u legendi) dionice (iz pravca Turbe), ili odstupaju ili su nedostatni.
Bez "terenskog rada" sam odredio približnu lokaciju, gdje je John Batts snimio fotografiju br. 33. Pomogla mi je skica (prilog 1)

Dakle:

0. stanica Goleš je na km 42+108

1. početak zupčanice je na km 43+394

2. John Batts zapisuje za fotografiju br. 33 (prilog 3): "Looking ahead on rack section" (približna lokacija je na km 44+000)

3. kraj zupčanice je na km 45+800

4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800

5. sjeverozapadni portal tunela Komar je na km 47+262

6. stanica Komar je na km 47+400

7. početak zupčanice je na km 47+580

8. kraj zupčanice je na km 50+888

9. stanica Oborci je na 52+823
Prikačeni fajlovi
Goles.jpg
Goles.jpg (89.87 KiB) Pogledano 2805 puta
Goles.tunelKomar.jpg
Goles.tunelKomar.jpg (173.94 KiB) Pogledano 2805 puta
33.jpg
33.jpg (213.06 KiB) Pogledano 2805 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Napomena uz prethodni post!

3. kraj zupčanice je na km 45+800
Jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+900 , ali sam, prilikom pisanja, omaškom napisao "8" umjesto "9".

4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800

Držim da je, na skici stanice Goleš (prilog 1), pogrešno napisano "45 + 80", i smatram da je ispravno: "45 + 880".

To sam ustanovio naknadnim detaljnim pregledavanjem fotografije (prilog 2), gdje je John Batts snimio približavanje vlaka jugoističnom portalu tunela Komar.

Vidi se Abtova zupčanica između povlačne lokomotive i tunela, što ne bi moglo biti, u slučaju. "45 + 80" (odnosno: km 45 + 080).

Desetarski magacin (koji se na fotografiji vidi između povlačne lokomotive (postavljene u "rückwärts") i jugoističnog portala tunela Komar, je na km 45 + 880. Mislim da se vidi znak: "KZ" (kraj zupčanice),a John Batts je zapisao "Approaching tunnel on rack", u legendi za fotografiju br. 34.

John Batts je vidio da je vlak još "na zupčanici", ali nije znao (nije vidio) da unutar tunela Komar nije bilo Abtove zupčanice.
Prikačeni fajlovi
Goles.jpg
Goles.jpg (89.87 KiB) Pogledano 2802 puta
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg (213.66 KiB) Pogledano 2802 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Čestitam g.Igore na izuzetnoj upornosti u iznošenju relevantnih činjenica koje su dovele do ispravnih zakljičaka, što i priliči Vama kao matematičaru !!! :)

Za sl.32 ste u pravu. Lokomotiva ide tenderom napred a iza nje se vidi dim.
Na šemi koloseka stanice Goleš nisam ni obraćao pažnju na gornji tekst koji je ključan.
Slab sam sa engleskim, ali je g,Batts umesto onog npr. "near Travnik" mogao navesti da se radi o stanici Dolac n/L ? To je i dovodilo do nekih nesporazuma.

Pozdrav !

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

John Batts je u listopadu (oktobru) 1969. bio u Jugoslaviji.

U Jugoslaviju je ušao 4-OCT iz Grčke (vlak Athína - Beograd), a Jugoslaviju je napustio 9-OCT (vlak Zagreb - Graz).

Putovao je s prijateljem. John Batts je u Jugoslaviji snimao, praktično samo šinska vozila.

Valjda je njegov prijatelj snimao ostalo (na primjer, John Batts čak nije snimio vodopad na ušću Plive u Vrbas, a bio je u Jajcu).

U subotu, 4-OCT, vlakom "1435", u sumrak, stiže u Beograd, gdje je prespavao. Dok je vlak (kratko) bio na stanici u Skopju, snimio je nekakav vagon s tenkovskim gusjenicama (ne znam čemu je to služilo).

U nedjelju, 5-OCT, već prije podne kreće vlakom "760" za Sarajevo. U Užice je stigao za danjeg svjetla, ali ga je, očito, noć zatekla na Šargnu (jer nema tih slika), pa uz Drinu, pa Praču. Tek se razdanilo, kad je stigao u Sarajevo.

U ponedjeljak, 6-OCT, se vozi vlakom "1435" Sarajevo - Lašva, pa vlakom "760" Lašva - Jajce, pa natrag vlakom "760" Jajce - Lašva, te opet vlakom "1435" Lašva - Sarajevo. U Sarajevu je prespavao. Očigledno je bio iscrpljen, pa nije snimio tramvaje u Sarajevu.


U utorak, 7-OCT, ide vlakom "1435" Sarajevo - Čapljina, te pa vlakom "760" Čapljina - Dubrovnik. U Dubrovnik stiže kasno popodne, i snima tramvaje.

U srijedu, 8-OCT, nakon što je prenoćio u Dubrovniku, obilazi zidine, snima tramvaje i kreće vlakom "760" Dubrovnik - Čapljina, pa nastavlja vlakom "1435" Čapljina - Sarajevo - Zagreb (ne znam, kojom je rutom tada vozio vlak od Sarajeva do Zagreba. Da li, možda, preko Šamca ili preko Banje Luke). U Zagreb stiže sljedeće jutro.

U četvrtak, 9-OCT, ujutro je kratko bio u Zagrebu i onda krenuo vlakovima "1435" Zagreb - Ljubljana - Maribor - Spielfeld.

Krcato vožnje, a malo sati po dnevnom svjetlu u gradovima gdje bi noćio.

Ipak, imao je sreću, da ga je svuda pratilo lijepo vrijeme.

Nisam pregledavao sve albume, ali mislim da je imao neku mjesečnu evropsku kartu.

Da se vratimo na "near Travnik". Kad se uzme, koliko se mister John Batts izmorio, pravo je čudo, kako je imao koncentracije da bilježi sve one silne podatke.

Njegova fotodokumentacija je istinsko blago. Proputovao je cijeli svijet i ostavio mnoštvo antologijskih albuma.

Ispričavam se ako sam krivo upisao neko slovo ili brojku, jer sam potpuno "izgubio vid" gledajući ove silne slike.

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Citat:

"Nakon raspada Habsburške Monarhije, željezničkom prugom Lašva – Donji Vakuf – Jajce/Bugojno upravljaju Državne željeznice Kraljevine SHS, a kasnije Jugoslavenske državne željeznice (JDŽ/JŽ). Postojeći krak do Bugojna je 1941. produžen do Uskoplja odnosno Karamustafića Hana."

Quelle:
Ante Škegro: "Uskoplje"

Pouzdano znam da ova pruga nije završavala u Gornjem Vakufu (Uskoplju), ali ja nikako ne mogu pribaviti skicu pruge ("šumskog" kolosijeka) Gornji Vakuf - Karamustafići.
Prikačeni fajlovi
IMG-ec141732ba843341cb4fc8d5f9c7d848-V.jpg
IMG-ec141732ba843341cb4fc8d5f9c7d848-V.jpg (221.28 KiB) Pogledano 2765 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

Na shemi stanice Gornji Vakuf, za "kolosijek III" je naznačeno: "KD 5 km VOJNO IND. KOLOSJEK".

Ako ono "KD" znači "kolosječna duljina", a udaljenost od stanice Gornji Vakuf do Karamustafića je približno 5 km, onda je "slučaj riješen".
Prikačeni fajlovi
2019-04-17 22.14.09_09 (1).jpg
2019-04-17 22.14.09_09 (1).jpg (148.47 KiB) Pogledano 2759 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Železnička stanica Donji Vakuf 1969.godine.

Vidi se kompozicija voza kojom je J.Batts stigao u stanicu. U prvom planu lokomotova JŽ 97-o31.
Prikačeni fajlovi
2 d.Vakuf 97-031  69.jpg
2 d.Vakuf 97-031 69.jpg (227.94 KiB) Pogledano 2742 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Na sl.3,4 i 5 drugog linka, vidi se da se kompozicija približava stanici Jajce.
Na drugoj po redu trasa prolazi pored reke Vrbas.

Izvor J.batts
Prikačeni fajlovi
3 jajce u blizini.jpg
3 jajce u blizini.jpg (120.9 KiB) Pogledano 3152 puta
4 Jajce-Vrbas 69.jpg
4 Jajce-Vrbas 69.jpg (204.13 KiB) Pogledano 3152 puta
5 Jajce-u blizini.jpg
5 Jajce-u blizini.jpg (170.81 KiB) Pogledano 3152 puta

Igor Legaz
Direktor železnice
Postovi: 523
Pridružio se: 17 Maj 2018, 17:01
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od Igor Legaz »

PECELJ napisao:Železnička stanica Donji Vakuf 1969.godine.

Vidi se kompozicija voza kojom je J.Batts stigao u stanicu. U prvom planu lokomotova JŽ 97-o31.
Pozdrav g. Pecelj.

Lokomotiva JŽ 97-031 nije vukla vlak u kojem je mister John Batts putovao. Lokomotiva JŽ 97-031 je bila na čelu vlaka, s kojim se mimoilazio onaj iz kojeg je lokomotivu JŽ 97-031 fotografirao John Batts.

John Batts snima s prozora vagona u kojem putuje. Sve se zbiva u Donjem Vakufu.

Mene zanima vozni red iz početka listopada 1969. za liniju Lašva - Jajce. Kako je John Batts uspio sve to obići u jednom danu?

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8813
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Post od PECELJ »

Promet na uskotracnoj pruzi Srnetica - Mlinište je obustavljen 1975.godine.
Promet na uskotracnoj pruzi Šipovo - Mlinište je obustavljen 1967.godine .
Promet na uskotračnoj pruzi Jajce-Šipovo je obustavljen 1970.godine.

Ovaj Red vožnje bi bio u periodu 1967-1970 :
Prikačeni fajlovi
table72.jpg
table72.jpg (242.73 KiB) Pogledano 3144 puta

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Bosni i Hercegovini”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju