Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
PECELJ napisao:I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)
Igor Legaz napisao:
Ovo nije lako razriješit bez "terenskog rada", zato jer podaci o početku "rack" (kako je naveo John Batts u legendi) dionice (iz pravca Turbe), ili odstupaju ili su nedostatni.
Bez "terenskog rada" sam odredio približnu lokaciju, gdje je John Batts snimio fotografiju br. 33. Pomogla mi je skica (prilog 1)
Dakle:
0. stanica Goleš je na km 42+108
1. početak zupčanice je na km 43+394
2. John Batts zapisuje za fotografiju br. 33 (prilog 3): "Looking ahead on rack section" (približna lokacija je na km 44+000)
3. kraj zupčanice je na km 45+800
4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800
5. sjeverozapadni portal tunela Komar je na km 47+262
6. stanica Komar je na km 47+400
7. početak zupčanice je na km 47+580
8. kraj zupčanice je na km 50+888
9. stanica Oborci je na 52+823
Prikačeni fajlovi
Goles.jpg (89.87 KiB) Pogledano 2805 puta
Goles.tunelKomar.jpg (173.94 KiB) Pogledano 2805 puta
Jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+900 , ali sam, prilikom pisanja, omaškom napisao "8" umjesto "9".
4. jugoistočni portal tunela Komar je na km 45+800
Držim da je, na skici stanice Goleš (prilog 1), pogrešno napisano "45 + 80", i smatram da je ispravno: "45 + 880".
To sam ustanovio naknadnim detaljnim pregledavanjem fotografije (prilog 2), gdje je John Batts snimio približavanje vlaka jugoističnom portalu tunela Komar.
Vidi se Abtova zupčanica između povlačne lokomotive i tunela, što ne bi moglo biti, u slučaju. "45 + 80" (odnosno: km 45 + 080).
Desetarski magacin (koji se na fotografiji vidi između povlačne lokomotive (postavljene u "rückwärts") i jugoističnog portala tunela Komar, je na km 45 + 880. Mislim da se vidi znak: "KZ" (kraj zupčanice),a John Batts je zapisao "Approaching tunnel on rack", u legendi za fotografiju br. 34.
John Batts je vidio da je vlak još "na zupčanici", ali nije znao (nije vidio) da unutar tunela Komar nije bilo Abtove zupčanice.
Prikačeni fajlovi
Goles.jpg (89.87 KiB) Pogledano 2802 puta
IMG-4260289299807854fb6255cc7eeb7599-V.jpg (213.66 KiB) Pogledano 2802 puta
Čestitam g.Igore na izuzetnoj upornosti u iznošenju relevantnih činjenica koje su dovele do ispravnih zakljičaka, što i priliči Vama kao matematičaru !!!
Za sl.32 ste u pravu. Lokomotiva ide tenderom napred a iza nje se vidi dim.
Na šemi koloseka stanice Goleš nisam ni obraćao pažnju na gornji tekst koji je ključan.
Slab sam sa engleskim, ali je g,Batts umesto onog npr. "near Travnik" mogao navesti da se radi o stanici Dolac n/L ? To je i dovodilo do nekih nesporazuma.
John Batts je u listopadu (oktobru) 1969. bio u Jugoslaviji.
U Jugoslaviju je ušao 4-OCT iz Grčke (vlak Athína - Beograd), a Jugoslaviju je napustio 9-OCT (vlak Zagreb - Graz).
Putovao je s prijateljem. John Batts je u Jugoslaviji snimao, praktično samo šinska vozila.
Valjda je njegov prijatelj snimao ostalo (na primjer, John Batts čak nije snimio vodopad na ušću Plive u Vrbas, a bio je u Jajcu).
U subotu, 4-OCT, vlakom "1435", u sumrak, stiže u Beograd, gdje je prespavao. Dok je vlak (kratko) bio na stanici u Skopju, snimio je nekakav vagon s tenkovskim gusjenicama (ne znam čemu je to služilo).
U nedjelju, 5-OCT, već prije podne kreće vlakom "760" za Sarajevo. U Užice je stigao za danjeg svjetla, ali ga je, očito, noć zatekla na Šargnu (jer nema tih slika), pa uz Drinu, pa Praču. Tek se razdanilo, kad je stigao u Sarajevo.
U ponedjeljak, 6-OCT, se vozi vlakom "1435" Sarajevo - Lašva, pa vlakom "760" Lašva - Jajce, pa natrag vlakom "760" Jajce - Lašva, te opet vlakom "1435" Lašva - Sarajevo. U Sarajevu je prespavao. Očigledno je bio iscrpljen, pa nije snimio tramvaje u Sarajevu.
U utorak, 7-OCT, ide vlakom "1435" Sarajevo - Čapljina, te pa vlakom "760" Čapljina - Dubrovnik. U Dubrovnik stiže kasno popodne, i snima tramvaje.
U srijedu, 8-OCT, nakon što je prenoćio u Dubrovniku, obilazi zidine, snima tramvaje i kreće vlakom "760" Dubrovnik - Čapljina, pa nastavlja vlakom "1435" Čapljina - Sarajevo - Zagreb (ne znam, kojom je rutom tada vozio vlak od Sarajeva do Zagreba. Da li, možda, preko Šamca ili preko Banje Luke). U Zagreb stiže sljedeće jutro.
U četvrtak, 9-OCT, ujutro je kratko bio u Zagrebu i onda krenuo vlakovima "1435" Zagreb - Ljubljana - Maribor - Spielfeld.
Krcato vožnje, a malo sati po dnevnom svjetlu u gradovima gdje bi noćio.
Ipak, imao je sreću, da ga je svuda pratilo lijepo vrijeme.
Nisam pregledavao sve albume, ali mislim da je imao neku mjesečnu evropsku kartu.
Da se vratimo na "near Travnik". Kad se uzme, koliko se mister John Batts izmorio, pravo je čudo, kako je imao koncentracije da bilježi sve one silne podatke.
Njegova fotodokumentacija je istinsko blago. Proputovao je cijeli svijet i ostavio mnoštvo antologijskih albuma.
Ispričavam se ako sam krivo upisao neko slovo ili brojku, jer sam potpuno "izgubio vid" gledajući ove silne slike.
"Nakon raspada Habsburške Monarhije, željezničkom prugom Lašva – Donji Vakuf – Jajce/Bugojno upravljaju Državne željeznice Kraljevine SHS, a kasnije Jugoslavenske državne željeznice (JDŽ/JŽ). Postojeći krak do Bugojna je 1941. produžen do Uskoplja odnosno Karamustafića Hana."
Quelle:
Ante Škegro: "Uskoplje"
Pouzdano znam da ova pruga nije završavala u Gornjem Vakufu (Uskoplju), ali ja nikako ne mogu pribaviti skicu pruge ("šumskog" kolosijeka) Gornji Vakuf - Karamustafići.
Prikačeni fajlovi
IMG-ec141732ba843341cb4fc8d5f9c7d848-V.jpg (221.28 KiB) Pogledano 2765 puta
PECELJ napisao:Železnička stanica Donji Vakuf 1969.godine.
Vidi se kompozicija voza kojom je J.Batts stigao u stanicu. U prvom planu lokomotova JŽ 97-o31.
Pozdrav g. Pecelj.
Lokomotiva JŽ 97-031 nije vukla vlak u kojem je mister John Batts putovao. Lokomotiva JŽ 97-031 je bila na čelu vlaka, s kojim se mimoilazio onaj iz kojeg je lokomotivu JŽ 97-031 fotografirao John Batts.
John Batts snima s prozora vagona u kojem putuje. Sve se zbiva u Donjem Vakufu.
Mene zanima vozni red iz početka listopada 1969. za liniju Lašva - Jajce. Kako je John Batts uspio sve to obići u jednom danu?
Promet na uskotracnoj pruzi Srnetica - Mlinište je obustavljen 1975.godine.
Promet na uskotracnoj pruzi Šipovo - Mlinište je obustavljen 1967.godine .
Promet na uskotračnoj pruzi Jajce-Šipovo je obustavljen 1970.godine.