Stranica 37 od 53

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 14 Apr 2019, 19:17
od PECELJ
Malo je poremećen redosled sa slikom 31 jer je stanica Dolac na Lašvi pre stanice Travnik :

Izvor : J.Batts

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 14 Apr 2019, 19:41
od Igor Legaz
PECELJ napisao:
Opaske :
G.Igor : "Mister John Batts putuje u vlaku Lašva - Jajce. Na početku vlaka, "povlačna" lokomotiva "vozi u rikverc" ("rückwärts")!" Iz dosadašnji slika sa ove teme uvek su lokomotive 97 , na početku i na kraju kompozicije , išle prednjim delom u pravcu vožnje. Sasvim dovoljno je bilo okretnica.

Reply:

S ove slike, između stanica Komar i Oborci, kao i na onoj slici odranije ("minarets"), povlačna lokomotiva vozi u "rückwärts"
PECELJ napisao:.

Igor : "Slika 2
Vlak je (suglasno legendi) napustio stanicu Goleš i slijedi nizbrdica s "Abtovom" dionicom."
Od stanice Goleš ka stanici Komar još uvek je uzbrdica. Nizbrdica počinje posle stanice Komar.
Hvala, promaklo mi je.

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 14 Apr 2019, 19:47
od Igor Legaz
PECELJ napisao:Na slikama 28.29 i 30 sa spiska 1 su detalji iz stanice Travnik.
Na prvoj je lokomotiva 97-030, na drugoj 83-113 a na trečoj 97-014.

Izvor : J.Batts
Po meni, slike 28, 29, 30, 31 i 32 su Dolac n/L

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 14 Apr 2019, 20:19
od Igor Legaz
John Batts je za jednu sliku (snimljenu u ponedjeljak, 06.10.1969.), na kraju spiska dopisao: "3 tracks", te da je lokacija: "Rudnice"

https://www.transporttreasury.com/p914622671

Ne mogu povezat legendu s lokacijom.

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 14 Apr 2019, 20:42
od Igor Legaz
Slika 1

Stanica Komar. John Batts (koji putuje za Jajce) piše da se u pozadini vidi kako dim "suklja" iz tunela Komar.

Slika 2

Babino Selo, stanica između Donjeg Vakufa i Jajca, uz desnu obalu Vrbasa.

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 15 Apr 2019, 07:35
od Igor Legaz
Igor Legaz napisao:
Babino Selo, stanica između Donjeg Vakufa i Jajca, uz desnu obalu Vrbasa.
ISPRAVAK

Babino Selo (danas: Babin Potok) jest sa desne strane Vrbasa, ali se željeznička stanica nalazila uz lijevu obalu Vrbasa. Ima most koji povezuje obale Vrbasa na toj lokaciji

http://digitalarchive.mcmaster.ca/islan ... repo:10131

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 15 Apr 2019, 12:00
od PECELJ
G.Igor "Po meni, slike 28, 29, 30, 31 i 32 su Dolac n/L"

Pogledao sam još jednom slike sranica Travnik i Dolac n(L. Potpuno ste u pravu g.Igore.

Zbog onog "near Travnik" i padine sa desne strane stanice, alike 28,29 i 30 ,koje sam postavio, to nije Travnik već DOLAC NA LAŠVI.
Na slićan način, zbog "near Lašva" i pdaine, slika 27 koju sam postavio, nije Lašva već opet DOLAC NA LAŠVI.

Za sliku 32, gde se u pozadini vide minareti, mislim da voz napušta stanicu Travnik ka Golešu. I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 15 Apr 2019, 12:21
od Igor Legaz
PECELJ napisao:Za sliku 32, gde se u pozadini vide minareti, mislim da voz napušta stanicu Travnik ka Golešu.
Za "photo 32" John Batts je ispravno zapisao u legendi: "approaching Travnik" (približavanje Travniku).

Vlak prilazi Travniku, nakon što je napustio Dolac n/L, samo što je povlačna lokomotiva postavljena u "rückwärts". [Dolac je rodno mjesto Iva Andrića.]

Kad se u Travnik ulazi automobilom s istočne strane (iz pravca Viteza), brdo (gdje su bedemi starog grada) su na desnoj vozačevoj strani.

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 15 Apr 2019, 12:50
od Igor Legaz
PECELJ napisao:I slika 33 je verovatno pre Goleša (?)
Ovo nije lako razriješit bez "terenskog rada", zato jer podaci o početku "rack" (kako je naveo John Batts u legendi) dionice (iz pravca Turbe), ili odstupaju ili su nedostatni.

Skica 1
Prema ovoj skici, Abtova šina počinje nakon Turbe, a prije Goleš. Ova skica je važna zato jer se vidi da je max n.v. dionice Travnik - Donji Vakuf, bila 779.2 m.n.v. i to unutar tunela Komar (duljine 1360 m).
Na skici je prikazan ideja prokopavanja tunela duljine 3100 m, na 695 m.n.v. (što nikad nije realizirano).

Skica 2
Ovdje su prikazani nagibi, ali ne znam "dešifrirati" da li su napisani podaci o duljini Abtove dionice.

Shema 3
Iz ove sheme, proizlazi da od stanice Goleš do stanice Oborci ima 10.8 km, što odstupa od podataka iz skice 1.

Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica

Poslato: 15 Apr 2019, 20:06
od Igor Legaz
Ovdje sam našao podatak da je duljina Abtove dionice iznosila 8.4 km.

------

Quelle

Ivan Orović: "Železničke pruge u Bosni i Hercegovini", Bosanska Pošta, Sarajevo, 1938.