Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Od stanice Goleš počinje veći uspon uz prevoj Komar, oko 4,5% odnosno 45 promila.
Tu je morala biti izgrađena zupčasta pruga sve do stanice Oborci , što je nekih 10,6 km.
Slično zupčastoj pruzi na Ivan planini, na vrhu prevoja je stanica Komar i tunel Komar u dužini od 1382 m.
Posle njega je pad od 45 promila sve do stanice Oborci.
Izvor skice : K.Chester
Na ovoj skici se vidi da je izgleda bilo planirano kopanje tunela dugog 3100 m posle stanice Goleš, da bi se smanjio uspon i pad.
Nešto slično tunelu Bradina.
Tu je morala biti izgrađena zupčasta pruga sve do stanice Oborci , što je nekih 10,6 km.
Slično zupčastoj pruzi na Ivan planini, na vrhu prevoja je stanica Komar i tunel Komar u dužini od 1382 m.
Posle njega je pad od 45 promila sve do stanice Oborci.
Izvor skice : K.Chester
Na ovoj skici se vidi da je izgleda bilo planirano kopanje tunela dugog 3100 m posle stanice Goleš, da bi se smanjio uspon i pad.
Nešto slično tunelu Bradina.
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Zupčanica preko prevoja Komar
Neposredno posle stanice Goleš :
Pogled na zupčastu prugu iz lokomotive :
Izvor : A.Horn-Uzane pruge YU
Neposredno posle stanice Goleš :
Pogled na zupčastu prugu iz lokomotive :
Izvor : A.Horn-Uzane pruge YU
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Prizori sa zupčaste pruge uz prevoj Komar :
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Železnička stanica Komar :
Izvor : iz arhive g.sdz361
Izvor : iz arhive g.sdz361
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Dve lepe fotoggrafije sa prevoja Komar poštovanog g.D.Schikorra, snimljene 1970.godine :
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Železnička stanica Turbe.
- Prikačeni fajlovi
-
- TurbeStanica.jpg (86.37 KiB) Pogledano 6115 puta
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Ma kakvo Turbe? Zar ne vidiš portale od KM-a. Ovo je elektrificirana normalnotračna pruga.alend napisao:Železnička stanica Turbe.
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Milim da g. mali paja nije u pravu. Šumsko preduzeće "Ugar" imalo je elektrificirani deo pruge u fabrici pa je verovatno jedan krak išao i do stanice u Turbetu. Na fotografiji dole se vidi deo elektficirane trase u varoši.mali.paja napisao:Ma kakvo Turbe? Zar ne vidiš portale od KM-a. Ovo je elektrificirana normalnotračna pruga.alend napisao:Železnička stanica Turbe.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- turbe1.jpg (138.45 KiB) Pogledano 6164 puta
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Šumske pruge koje su išle od stanice Turbe :
Od stanice Turbe, prema jugu, vodila je šumska pruga prema Sebešiću u dužini od oko 58 km. Sagrađena je od preduzeća “Ugar” oko 1934.godine.

Na sever je išla druga pruga u dužini od oko 34 km :

Na prvoj je sigurno išla parna vuča a za drugu nisam siguran .
Od stanice Turbe, prema jugu, vodila je šumska pruga prema Sebešiću u dužini od oko 58 km. Sagrađena je od preduzeća “Ugar” oko 1934.godine.

Na sever je išla druga pruga u dužini od oko 34 km :

Na prvoj je sigurno išla parna vuča a za drugu nisam siguran .
Re: Pruga uskog koloseka Lašva - Travnik - Donji Vakuf - Ja
Železnička stanica Oborci, snimak iz 1966.godine :
zvor : W.Fricke
zvor : W.Fricke
- Prikačeni fajlovi
-
- Oborci.jpg (153.69 KiB) Pogledano 5817 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju