Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Poslato: 12 Okt 2014, 13:23
Nekadašnja železnička stanica u Bosanskom Brodu. Lepo se vidi da su prvi i drugi kolosek bili uzani, dok je treći bio normalni.
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
U ložionici Bosanski Brod 1950.godine bila je lokomotiva 81-117. Interesantno je da su bile i 4 lokomotive serije 92, broj 003,016, 023 i 038.ivanjz napisao:Nismo imali priliku da vidimo lokomotive serije 83 na pruzi od Doboja do Bosanskog Broda. Koji je bio razlog zašto nisu saobraćale?
http://www.google.com
Ove podatke sam sve uzeo iz prve Česterove knjige. Što se tiče lokomotiva tvornice JUNG svi navode podatak o R od 60m. Meni je isto malo čudno da za jednu lokomotivu iste serije ali iz druge tvornice smanje R za 20m.sdz361 napisao:Proverio sam još jednom sve raspoložive podatke oko mogućnosti korišćenja serije 83 na pruzi B. Brod - Doboj. Saobraćajno uputstvo iz 1932. godine izričito navodi da ove lokomotive ne mogu da saobraćaju na toj deonici zbog oštrih krivina i slabih mostova. Dodatak redu vožnje za pruge koloseka 0,76 m iz 1938. godine nema podatke o mostovima ali eksplicitno navodi ograničenja vezana za krivine. Između Dervente i Dažnice minimalni radijus krivina je bio 70 m a između Vrhova i Ljupljanice samo 60 m. Dakle tu serija 83 nije mogla da saobraća (Podatak da je Jungovke mogle da saobraćaju kroz taj poluprečnik nije tačan i posledica je štamparske greške u jednom dokumentu. Minimalni radijus za Jungovke je bio 75 m). I na kraju Dodatak redu vožnje za pruge uskog koloseka iz 1967. godine u kome se ne navode eksplicitno minimalni radijusi krivina ali se daju maksimalni osovinski pritisci po prugama. Za prugu B. Brod - Doboj tj. Usora se navodi 7,5 t (serija 83 je 8 t). Dakle i po njemu ta lokomotiva nije mogla da "trči" na toj pruzi.
Sve u svemu iako nije baš na isti način napisano u svim ovim pravilnicima, jasno je da su radijusi krivina i težina serije 83 bili takvi da ona nije mogla da saobraća na ovoj pruzi ili bar na njenom srednjem delu.
Не могу знати где је материјал пребациван јер сам тада имао 2 до 3 год а немам никакве документације само једно се сећам да су радници који су свако јутро аутобусима путовали у Сл Брод на посао до близу 1979 причали како ујутро увек виде свога ћиру на Ж станици у Сл Броду на споредним колосецима.Сад испада да је и уски колосек до Сл Брода био до краја тј до гашења пруге Дервента Брод 1968 69те.Нормални колосек је радио до почетка рата 1992,сада је потпуно сачуван у кругу рафинерије и мало даље од ограде а даље према савском мосту је што демонтиран што покраден а где прелази улицу и асфалт ту имају и сада шиње.Пружни насип у Б Броду је нетакнут а на Славонској страни је потпуно уклоњен тако да је последња нада да поново Б Брод добије пругу потпуно изгубљена.До пре 5 год се причало и било на тв да се прави пруга Б Брод Модрича низ реку Саву или старом трасом до Дервенте па одатле не на Љупљаницу него новом трасом избити на реку Босну око Подновља.И после чујемо да су влада Републике Српске и Руси из рафинерије одустали од тог пројекта повезивања рафинерије нафте Брод и раф уља Модрича.ivanjz napisao:Čester navodi da je i pruga Doboj - Teslić ukinuta 01.05.1968. godine, što znači da je pruga Derventa - Doboj - Teslić ukinuta tog datuma.
Pitanje za ložačevog sina. Da li je materijal koji se skidao sa pruge od Dervente prebacivan u Bosanski Brod?
http://www.google.com