Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Bobby Zlatevski mi je napisao:
"Sada vam shaljem istu sliku ali sa tekstom na njoj, jer je na slici moj otac koji je bio prvi motorvogja iz Makedonije koji je bio na specijalizaciji u Nemachkoj, odakle su doveli prve shinobuse u Jugoslaviju".
"Sada vam shaljem istu sliku ali sa tekstom na njoj, jer je na slici moj otac koji je bio prvi motorvogja iz Makedonije koji je bio na specijalizaciji u Nemachkoj, odakle su doveli prve shinobuse u Jugoslaviju".
- Prikačeni fajlovi
-
- VelesSinobus.jpg (82.58 KiB) Pogledano 2607 puta
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
- Prikačeni fajlovi
-
- Svedocanstvo.jpg (145.88 KiB) Pogledano 3225 puta
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Železnička stanica Skoplje 1889.godine :
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Stara turska razglednica železničke stanice Ristovac koj je bila granična stanica.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- RistovacSt.jpg (141.29 KiB) Pogledano 3097 puta
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Ovo nije stanica Ristovac već stanica Zibevče/Žbevac. Ristovac je bio Srpska (SDŽ) a Zibevče Turska (CO) pogranična stanica. Za razliku od Austro -Ugarske i Bugarske, sa kojima je dogovoroeno postojanje zajedničkih pograničnih stanica (Beograd sa MAV i Caribrod sa BDŽ), sa Turskom takav sporazum nikako nije mogao da se postigne. Zato su na pruzi Vranje - Skoplje, na državnoj granici podignute dve posebne pogranične stanice. Bile su udaljene oko osamsto metara, a na samoj granici preko koloseka je postavljena kapija, koja se otključavala i otvarala kad je voz trebao da pređe (kao sad na prelazima na kojima su zbog izbeglica postavljene ograde). Preko granice su prolazile samo same lokomotive koje su na tuđoj teritoriji preuzimale voz i prevlačila ih do svoje stanice. Nikavih zajedničkih i istovremenih operacija i kontrola nije bilo, niti su lokomotive mogle da prelaze direktno sa voza na voz, več su uvek išle reži (same) po voz preko granice, pa je postupak na ovoj granici bio mnogo dugotrajniji i neekonomičniji od onog na zajedničkim stanicama.ivanjz napisao:Stara turska razglednica železničke stanice Ristovac koj je bila granična stanica.
Stanica Zibevče/Žbevac je prilično oštećanja tokom Kumanovske bitke 1912. godine jer se nalazila na pravcu glavnog prodora Srpske vojske. I pored toga je opravljena i ostala u funkciji, iako je postojanje dve velike stanice na tako maloj udeljanosti nakon prisajedinjenja tih krajeva Srbiji postalo prilično nepotrebno. Stanica je ponovo dosta oštećena prilikom povlačenja Nemaca 1918. godine.
Zvanično je ukinuta 01.04. 1919. godine. To je bilo i logično. njeno obnavljanje nakon prvog svetskog rata, kada je cela železnička mreža u Srbiji zbog ratnih razaranja bila u izuzetno lošem stanju bi bilo krajnje neracionalno trošenje sredstava i vremena.
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Vrlo lep tekst gospodine sdž361. Hvala!
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
- Prikačeni fajlovi
-
- Veles.jpg (89.7 KiB) Pogledano 3059 puta
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
- Prikačeni fajlovi
-
- Kilkis-Aspros-St.jpg (82.36 KiB) Pogledano 3049 puta
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Odavno nismo imali fotografiju pruge kroz Demir Kapiju a uvek su zanimljive :
Re: Pruga Niš - Skoplje - Gevegelija - Solun
Putnička kompozivija sa lokomotivom JŽ 20-166 na čelu u blizini Stanice Skoplje :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost