Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Да ли је Дервента имала ложионицу или је то Брод и Добој обављао? Да ли је икада на било којој жељезници постојала окретница на земљи са три скретнице? Да појасним,са главног колосека скренеш нпр лево и онда позади локомотиве пребациш скретницу и идеш у рикверц десно и поново се нађеш на оном главном колосеку.Ту окретницу би још појаснио овако...као да на равну црту поставиш слово ипсилон али наопако
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Derventa nije imala svoju ložionicu. Velike su bile u Bos.Brodu i Doboju a najbliža Derventi (23 km) je ložionička ispostava u Lupljanici(Han Marica). Ona je zapošljavala oko 28 radnika po popisu iz 1937.godine.
To što bi nazivate "okretnica na zemlji" se zvalo trijangla i bilo ih svuda po ex YU. Evo jed na fotografija g.D.Kušta iz Ličke Kaldrme :

To što bi nazivate "okretnica na zemlji" se zvalo trijangla i bilo ih svuda po ex YU. Evo jed na fotografija g.D.Kušta iz Ličke Kaldrme :

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Sa FB stare fotografije gde je napisano:
"ZENICA - 1910. GODINA
DOČEK CARA FRANJE JOSIPA
Na slici je doček cara Franje Josipa na uskotračnoj željezničkoj stanici u Zenici. Car je po redu vožnje carskog voza bio u Zenici 30. maja 1910. godine, od 11,48 do 12,08 sati, nakon čega je po protokolu carski voz išao brzinom 4 km/sat sve do Raspotočja, jer su cara pozdravljali stanovnici Zenice, a ispred Kaznione su bile postrojena uprava i straža sa njihovim damama.
Na ovoj slici je car u sredini slike sa perjanicom na glavi, a nasuprot njemu, kao drugi s desne strane stoji tadašnji zenički načelnik Ali ef. Harmandić.
Istoga dana, ali u 10,00 sati, na zeničkom trgu Mejtaš je svečano pušten u rad novosagrađeni vodovod Gračanica - Zenica, simboličnim puštanjem vode na Austrijskoj česmi (čaršijska, stara, konjska). Zaslužan za prvi vodovod po tehničkim standardima je bio tadašnji načelnik Ali ef. Harmandić. Crteži iz projekta tog vodovoda još postoje i čuvaju se u arhivu JP "ViK" Zenica."
http://www.google.com
"ZENICA - 1910. GODINA
DOČEK CARA FRANJE JOSIPA
Na slici je doček cara Franje Josipa na uskotračnoj željezničkoj stanici u Zenici. Car je po redu vožnje carskog voza bio u Zenici 30. maja 1910. godine, od 11,48 do 12,08 sati, nakon čega je po protokolu carski voz išao brzinom 4 km/sat sve do Raspotočja, jer su cara pozdravljali stanovnici Zenice, a ispred Kaznione su bile postrojena uprava i straža sa njihovim damama.
Na ovoj slici je car u sredini slike sa perjanicom na glavi, a nasuprot njemu, kao drugi s desne strane stoji tadašnji zenički načelnik Ali ef. Harmandić.
Istoga dana, ali u 10,00 sati, na zeničkom trgu Mejtaš je svečano pušten u rad novosagrađeni vodovod Gračanica - Zenica, simboličnim puštanjem vode na Austrijskoj česmi (čaršijska, stara, konjska). Zaslužan za prvi vodovod po tehničkim standardima je bio tadašnji načelnik Ali ef. Harmandić. Crteži iz projekta tog vodovoda još postoje i čuvaju se u arhivu JP "ViK" Zenica."
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- franjo1.jpg (108.07 KiB) Pogledano 1769 puta
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Мени су причали железничари из Славонског Брода средином 80их да је ова перонска настрешница из Б Брода дата Београду ваљда главном колодвору,можда је и сада још увек у употреби.Ако још неко нешта зна о томе нека објави
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ljudi svašta pričaju. Tako su rekli i da su iz Siska odnijeli nadstrešnicu za Beogrd. Ni jedno ni drugo nije točno.lozacev sin napisao:Мени су причали железничари из Славонског Брода средином 80их да је ова перонска настрешница из Б Брода дата Београду ваљда главном колодвору,можда је и сада још увек у употреби.Ако још неко нешта зна о томе нека објави
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Lokomotiva 125-026 u železničkoj stanici u Bosanskom Brodu. Za pretpostaviti je da je ovo bila jedna od manevarskih lokomotiva, a možda i lokomotiva koja je vozila do Slavosnkog Broda.
Izvor: FB
http://www.google.com
Izvor: FB
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 125-026-Bosanski-Brod-1964.jpg (136.79 KiB) Pogledano 1704 puta
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ова локомотива у Б Броду 125 026 нешто има на димљаку као да је покривена комадом лима и притиснуто каменом да не закисне.Делује као да је захлађена
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
[quote="lozacev sin"]Ова локомотива у Б Броду 125 026 нешто има на димљаку као да је покривена комадом лима и притиснуто каменом да не закисне.Делује као да је захлађена. И одбојници као да су у размаку за вагоне нормалног колосека. И има куку тј копчање као у данашњих вагона а у правих ћириних је умјесто куке осмица.Вероватно да је вукла вагоне широког колосека до Сл Брода уплетеним колосецима.
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
125 026 je lokomotiva normalnog koloseka i služila je samo za manevru sa vagonima normalnog (šireg) koloseka. Sa ćirom "nije imala ništa". U vreme kad je nastala ova slika uglavnom je obavljala staničnu manevru u Bosanskom Brodu.lozacev sin napisao:lozacev sin napisao:Ова локомотива у Б Броду 125 026 нешто има на димљаку као да је покривена комадом лима и притиснуто каменом да не закисне.Делује као да је захлађена. И одбојници као да су у размаку за вагоне нормалног колосека. И има куку тј копчање као у данашњих вагона а у правих ћириних је умјесто куке осмица.Вероватно да је вукла вагоне широког колосека до Сл Брода уплетеним колосецима.
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- Prikačeni fajlovi
-
- Yavidovici.jpg (227.7 KiB) Pogledano 1772 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta