Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Železnička stanica Doboj.
- Prikačeni fajlovi
-
- DobojSt11.jpg (150.43 KiB) Pogledano 2745 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Železnička stanica Zenica 1917. godine. Rat je. Stanica pusta. Samo jedan vojnik - stražar i jedna lokomotiva.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- ZenicaSt1.jpg (103.27 KiB) Pogledano 2710 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ložačev sin je napisao:
"Železnička stanica Bosanski Lužani u vreme Velikogospoinskog vašara u Derventi 28.Avgusta 1965. Kondukter koi visi na vratima vagona u svetlijoj uniformi je Šaula zvani Kuja iz Novog Sela kod Broda. Pogledajte da je velika gužva u vozu i da ima putnika i na krovu".
http://www.google.com
"Železnička stanica Bosanski Lužani u vreme Velikogospoinskog vašara u Derventi 28.Avgusta 1965. Kondukter koi visi na vratima vagona u svetlijoj uniformi je Šaula zvani Kuja iz Novog Sela kod Broda. Pogledajte da je velika gužva u vozu i da ima putnika i na krovu".
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- BLuzani.jpg (172.78 KiB) Pogledano 2672 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-044-Zenica.jpg (161.09 KiB) Pogledano 2634 puta
-
- Ložač
- Postovi: 135
- Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Да ли може овај километарски камен шта помоћи да се одреди тачна локација ове фотографије.Мислим да на камену пише 68
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
U pravu ste g. loožačev sin. Prema ovom kilometraskom stubu kompozicija se nalazi između stanice Janjići i Raspotočje u blizini Zenice.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Fotografija mosta u Bosanskom Brodu. Verovatno je nastala prilikom njegove izgradnje u II svetskom ratu. Mosta je inače bio porušen na početku rata.
Zanimljivo je da se nalazi treća šina. Gledajući veliki broj razglednica i fotografija ovog mosta ove šine najčešće nije bilo, što znači da nije postojala veza uskim kolosekom sa Slavonskim Brodom. Ona se izgleda ugrađivala prema potrebi.
http://www.google.com
Zanimljivo je da se nalazi treća šina. Gledajući veliki broj razglednica i fotografija ovog mosta ove šine najčešće nije bilo, što znači da nije postojala veza uskim kolosekom sa Slavonskim Brodom. Ona se izgleda ugrađivala prema potrebi.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- BrodMost1.jpg (126.67 KiB) Pogledano 2590 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Na forumu zeleznice.net sam pronašao sledeće o ovom mostu. Ni oni nisu u potpunosti sigurni.
Navodim citate :
"Sve do 1879, komuniciranje izmedu dva Broda preko Save vršilo se lađama, skelama, pontonskim mostovima. Okupacijom Bosne i Hercegovine 1878, Austrija je pokazala interes za izgradnju čvrstog mosta u Brodu preko kojeg bi vozila željeznica i tako povezala dijelove Monarhije s Bosnom iz koje se izvozila ruda, ugljen, drvo. Projekt za čvrsti kameni most sa željeznom konstrukcijom izradio je ing. Wilhelm Presel, ljeta 1878. Listopada iste godine počeli su radovi na gradnji mosta koje su izvele firme iz Beča i Graza. Prosinca 1878. imenovan je novi upravitelj gradnje Oto Beck von Nordenau koji je uspješno vodio radove i 1. rujna 1879. prošao je prvi vlak iz Slavonskog u Bosanski Brod. “
“Originalni cestovno željeznički most je inače sagrađen 1879. godine, a srušen je tijekom WWII 1941. od strane jugoslavenske vojske kako bi se spriječio ulazak Njemaca u Bosnu. Nakon rata, 1945. sagrađen je provizorni most, koji je služio sve do 1961. kada je novi most pušten u promet”
“U početku normalni i uski kolosek bili su upleteni i nalazili su se na sredini mosta...”
“Kasnijih godina, na žalost ne znam kada, kolosek je premešten na levu stranu mosta gledano od Bosne prema Slavoniji”
“Za vojne potrebe uspostavljena je uskotračna veza sa Slavonskim Brodom, i mjestom Sibinj godine 1915. Na mostu je dodata treća tračnica, da bi se uspostavio uskotračni prijevoz.
Između dva svjetska rata uskotračna veza između Slavonskog Broda i Bosanskog Broda je bila u funkciji.
Nije mi poznato da li je ta veza bila u funkciji nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Poznato je da je uskotračna pruga između Bosanskog Broda i Dervente bila u funkciji do 1969.
S obzirom da je moderni cestovno-željeznički most preko rijeke Save otvoren 1961, sasvim je moguće da je tada uskotračna pruga definitivno uklonjena s mosta.”
Moj zaključak bi bio sledeći :
-most je sagrađem 1879g ali verovatno nije postavljen uzani kolosek jer je u BosBrodu bila velika pretovarna stanica (zato su one slike bez uzanog koloseka)
-1915.g se ubacuje treća šina da bi se pretovar mogao vrišiti i u Sl.Brodu-potrebe WW I su to verovatno nalagale
-zbog zagušenja na mostu šine uz.koloseka se premeštaju pored normalnog. To ostaje tako sve do 1941.g. kada ga partizani delimično ruše ali ga Nemci popravljaju.
-1945.g. Savezniciga ruše a mi pravimo privremeni most sa upletenim šinama koji služi sve do 1961 I izgradnje novog mosta.
Slika koju ste Vi postavili g,ivanjz je verovatno iz 1941.g. kada je most popravljan od strane Nemaca.
Navodim citate :
"Sve do 1879, komuniciranje izmedu dva Broda preko Save vršilo se lađama, skelama, pontonskim mostovima. Okupacijom Bosne i Hercegovine 1878, Austrija je pokazala interes za izgradnju čvrstog mosta u Brodu preko kojeg bi vozila željeznica i tako povezala dijelove Monarhije s Bosnom iz koje se izvozila ruda, ugljen, drvo. Projekt za čvrsti kameni most sa željeznom konstrukcijom izradio je ing. Wilhelm Presel, ljeta 1878. Listopada iste godine počeli su radovi na gradnji mosta koje su izvele firme iz Beča i Graza. Prosinca 1878. imenovan je novi upravitelj gradnje Oto Beck von Nordenau koji je uspješno vodio radove i 1. rujna 1879. prošao je prvi vlak iz Slavonskog u Bosanski Brod. “
“Originalni cestovno željeznički most je inače sagrađen 1879. godine, a srušen je tijekom WWII 1941. od strane jugoslavenske vojske kako bi se spriječio ulazak Njemaca u Bosnu. Nakon rata, 1945. sagrađen je provizorni most, koji je služio sve do 1961. kada je novi most pušten u promet”
“U početku normalni i uski kolosek bili su upleteni i nalazili su se na sredini mosta...”
“Kasnijih godina, na žalost ne znam kada, kolosek je premešten na levu stranu mosta gledano od Bosne prema Slavoniji”
“Za vojne potrebe uspostavljena je uskotračna veza sa Slavonskim Brodom, i mjestom Sibinj godine 1915. Na mostu je dodata treća tračnica, da bi se uspostavio uskotračni prijevoz.
Između dva svjetska rata uskotračna veza između Slavonskog Broda i Bosanskog Broda je bila u funkciji.
Nije mi poznato da li je ta veza bila u funkciji nakon završetka Drugog svjetskog rata.
Poznato je da je uskotračna pruga između Bosanskog Broda i Dervente bila u funkciji do 1969.
S obzirom da je moderni cestovno-željeznički most preko rijeke Save otvoren 1961, sasvim je moguće da je tada uskotračna pruga definitivno uklonjena s mosta.”
Moj zaključak bi bio sledeći :
-most je sagrađem 1879g ali verovatno nije postavljen uzani kolosek jer je u BosBrodu bila velika pretovarna stanica (zato su one slike bez uzanog koloseka)
-1915.g se ubacuje treća šina da bi se pretovar mogao vrišiti i u Sl.Brodu-potrebe WW I su to verovatno nalagale
-zbog zagušenja na mostu šine uz.koloseka se premeštaju pored normalnog. To ostaje tako sve do 1941.g. kada ga partizani delimično ruše ali ga Nemci popravljaju.
-1945.g. Savezniciga ruše a mi pravimo privremeni most sa upletenim šinama koji služi sve do 1961 I izgradnje novog mosta.
Slika koju ste Vi postavili g,ivanjz je verovatno iz 1941.g. kada je most popravljan od strane Nemaca.
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Dodavanje uskotračne pruge preko mosta je bilo radi prijelaza putnika. U S.B. nije bilo pretovarnih kolosijeka. Tamo je bilo samo par kolosijeka. Nisu baš bili ni blizu kolodvori u oba Broda. Gradskog prijevoza tada nije ni bilo. Pretovar uzani/normalni je i dalje bio u B.B. Partizani nisu nikad oštetili most između S.B. i B.B. Postavit ću nešto materijala iz te ratne 1941 godine.




















Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta