Re: Pruge uzanog kolos. Lašva-D.Vakuf(Bugojno.-G.Vakuf)-Srnetica
Poslato: 08 Okt 2016, 13:10
Forum putnika i ljubitelja železnica
https://www.zeleznice.in.rs/forum/
Ima li kakav podatak o vremenu nastanka slike? Rekao bih da je to poslije 1966. Te godine je ukinuta uzana pruga Ploče-Sarajevo. Mostarske lokomotive serije serije 73 su završile u Travnku i Prijedoru. Nekoliko lokomotiva serije 73 sa pruge B.B.-Doboj-Usora je ako se ne varam završilo u Prijedoru. Ovaj normalnotračni putnički vlak za Sarajevo ispred službenog vagona ima teretne vagone serije "G". U njima se prevoze expresne pošiljke. Ekspresne pošiljke su se predavale na prijevoz na putničkim blagajnama i prevozile putničkim vlakovima i "B" teretnim vlakovima kao što je bila Lasta. Kolodvori koji su imali puno za otpremu expresnih pošiljki (Zagreb, Beograd, Ljubljana, N.Sad itd) imali su posebnu blagajnu za te pošiljke. Kakva je razlika između prijevoza expresnih pošiljki i komadnih (denčanih)? Prije nego odgovorim komadne pošiljke su bile poznate uglavnom kao denčane pošilke. Riječ denčana je turcizam, znači komad. U Sloveniji su to zvali kosovne pošilke. Da sad navedem razliku u prijevozu expresnih i komadnih pošiljki. Za expresne pošiljke se prijevoz obavezno moraja platiti u kolodvoru otpreme. Komadne pošiljke se mogu platiti u kolodvoru otpreme ali može i u uputnom kolodvoru. Expresna pošiljka se može otpremiti i za nezaposjednuto stajalište dok komadne pošiljka moraju ići obavezno u kolodvor otvoren za prijem i otpremu komadnih pošiljki. Komadne pošiljke nisu uglavnom ograničene težinom dok kod expresa je to ograničeno. Ne bih se mogao sjetiti točno kolika je to kilaža bila, davno je to bilo kad sam se time bavio (tridesetak godina).ivanjz napisao:Na ovoj fotografiji sa lokomotivom 11-014 i jednom lokomotivom serije 73 lepo se vidi izlaz iz Lašve prema Zenici i Busovači. Krajnji levi uski kolosek je prema Busovači, do njega prema Zenici i onda normalni koloseci.
http://www.googlecom
Да баш је последља локомотива Дервента Добој Теслић 31.Март 1968 73-о21 и после је видим на сликама у Приједоруmali.paja napisao:Ima li kakav podatak o vremenu nastanka slike? Rekao bih da je to poslije 1966. Te godine je ukinuta uzana pruga Ploče-Sarajevo. Mostarske lokomotive serije serije 73 su završile u Travnku i Prijedoru. Nekoliko lokomotiva serije 73 sa pruge B.B.-Doboj-Usora je ako se ne varam završilo u Prijedoru. Ovaj normalnotračni putnički vlak za Sarajevo ispred službenog vagona ima teretne vagone serije "G". U njima se prevoze expresne pošiljke. Ekspresne pošiljke su se predavale na prijevoz na putničkim blagajnama i prevozile putničkim vlakovima i "B" teretnim vlakovima kao što je bila Lasta. Kolodvori koji su imali puno za otpremu expresnih pošiljki (Zagreb, Beograd, Ljubljana, N.Sad itd) imali su posebnu blagajnu za te pošiljke. Kakva je razlika između prijevoza expresnih pošiljki i komadnih (denčanih)? Prije nego odgovorim komadne pošiljke su bile poznate uglavnom kao denčane pošilke. Riječ denčana je turcizam, znači komad. U Sloveniji su to zvali kosovne pošilke. Da sad navedem razliku u prijevozu expresnih i komadnih pošiljki. Za expresne pošiljke se prijevoz obavezno moraja platiti u kolodvoru otpreme. Komadne pošiljke se mogu platiti u kolodvoru otpreme ali može i u uputnom kolodvoru. Expresna pošiljka se može otpremiti i za nezaposjednuto stajalište dok komadne pošiljka moraju ići obavezno u kolodvor otvoren za prijem i otpremu komadnih pošiljki. Komadne pošiljke nisu uglavnom ograničene težinom dok kod expresa je to ograničeno. Ne bih se mogao sjetiti točno kolika je to kilaža bila, davno je to bilo kad sam se time bavio (tridesetak godina).ivanjz napisao:Na ovoj fotografiji sa lokomotivom 11-014 i jednom lokomotivom serije 73 lepo se vidi izlaz iz Lašve prema Zenici i Busovači. Krajnji levi uski kolosek je prema Busovači, do njega prema Zenici i onda normalni koloseci.
http://www.googlecom