Evo i mog priloga našoj diskusiji.
Izneću neke činjenice ali sam već umoran da bih nešto zaključivao.
Jutro je pametnije
Pruga je faktički prestala da postoji 1947 godine , kada je pušten u promet normalni kolosek Šamac-Sarajevo .
Ostao je u daljoj upotrebi deo Bos.Brod-Derventa-Doboj-Usora-Teslić a kasnije samo Bos.Brod-Derventa .
Pruga Slav.Brod-Bos.Brod je ukinuta 1960.godine izgradnjom novog mosta,
Sarajevo-Lašvaje 1966.godine,
Doboj-Usora 1968.godine , Derventa-Doboj 1968.god. , Bos.Brod-Derventa 1969.godine i
Zenica-Lašva 1975.god.
Evo još jedne stare slike Lašve. Da li tu moglo da se postavi i stane više koloseka iza zgrade stanice ostaje da se vidi :

- Lasva3.jpg (57.05 KiB) Pogledano 2824 puta
Diskusija milana_s i sdz361 na ovu temu :
Poslano od sdz361 on 25.03.2010. - 20:35 u Uskotračne željeznice
Prelazak uske pruge sa desne na levu stranu normalne pruge Šamac - Sarajevo je bilo neposredno na ulaznim skretnicama stanice Lašva. Izvedeno je ukrštajem u nivou jer se nalazilo na staničnom području tako da je bilo osigurano ulaznim signalima a pod nadzorom staničnog osoblja. Evo slike tog mesta. Koloseci sa skretnicama u prvom planu su normalni a iza ukoso prolazi uzani kolosek.

- lasva1.jpg (117.45 KiB) Pogledano 2824 puta
Poslano od milan_s on 25.03.2010. - 14:23 u Uskotračne željeznice
Hvala sdz361.
Ovo je stanica Lašva.
Odmah kad se prođu ova brda koja se vide, sa lijeve strane
nailazi rijeka Lašva, koja se tu ulijeva u rijeku Bosnu.
Tu se odvaja krak pruge, koja dolinom Lašve ide prema Travniku,
Jajcu, Drvaru, i dalje.
Poslano od sdz361 on 24.03.2010. - 23:47 u Uskotračne željeznice
U početku je služila i za putnički saobraćaj. verovatno su bili neki direktni vozovi za Travnik i Jajce. Na ovoj slici se vidi mimoilaženje putničkog voza na koloseku 0,76 u pravcu od Sarajeva i putničkog voza na normalnom koloseku koji ide u pravcu Sarajeva. Trebalo bi da je ovaj snimak baš iz stanice Lašva koja je u tom trenutku još u fazi radova (treći normalni kolosek se tek pravi).

- lasva.jpg (92.78 KiB) Pogledano 2824 puta
Prema podacima koje ja imam putnički saobraćaj je na uzanoj pruzi između Lašve i Sarajeva održavan do 1959. godine. Od tada pa do ukidanja uzanog koloseka na ovoj relaciji 1966. godine na njemu su saobraćali samo teretni vozovi. Deo od Lašve do Zenice je korišćen i kasnije za putnički a pred kraj samo za teretni saobraćaj. Koliko znam deo pruge prema Zenici je korišćen i neko vreme nakon ukidanja ćire prema Travniku zbog jame Raspotočje rudnika uglja Zenica.