Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Zenica.
- Prikačeni fajlovi
-
- Zenicast5.jpg (204.06 KiB) Pogledano 2489 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Električna lokomotiva vuće teretne vagone tramvajskom prugom u Sarajevu. Ćira-1 je o ovome već pisao.
- Prikačeni fajlovi
-
- Sarajevotra.jpg (90.27 KiB) Pogledano 2474 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Premestio Vaš post ložačev sin u ovu temu. Ako možete postavite fotografije ovih stubova. Verovatno će tada sdž361 znati neto više da kaže. Moguće je da su ti neki stubovi postavljeni prilikom obeležavanja trase pruge.lozacev sin napisao: Juce sam bio 200 metara od stanice Polje prema Derventi i bager ravnao staru trasu pruge,pravio put i iscupao dva kilometarska kamena. Na jednom pise bb 3 to je valjda 3 kilometra od Dervente mada ovde na ovoj stranici pise da je Polje Derventa 4 ili 5 km i drugi kamen desetak metara od ovog i na njemu pise bb 77 i ja mislio da je to od doboja ali gledam ovde na stranici kilometrazu i ispada da je to od mjesta JELAH iza Doboja. Donio sam ih kuci i cuvam i jos da napomenem da kod mog komsije ima kamen 246 i to se poklapa sa udaljenoscu od Sarajeva. Da li neko zna zasto je ova kilometraza sarena da li to mozda nije zbog razlicitog vremena izgradnje pruge.npr ovaj kamen bb 3 je mozda najstariji i postavljen je verovatno cim se stiglo sa izgradnjom od broda do dervente 1879
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Putnička kompozicija u stanici Bosanski Lužani.
Vidi se drvored ispred stanice. Da li ovaj drvored još postoji?
Vidi se drvored ispred stanice. Da li ovaj drvored još postoji?
- Prikačeni fajlovi
-
- Bluzani1.jpg (208.69 KiB) Pogledano 2452 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Ovo je na čelu vlaka lokomotiva serije 11. Sarajevo nije nikad imalo u svom vlasništvu lokomotive serije 05. Seriju 11 je imao samo ŽTP Zagreb i Sarajevo. Sarajevo je imalo samo 5 lokomotiva serije 11 ako se ne varam. Nakon prestanka službe na Plavom vlaku u Beogradu su još jedno vrijeme 3 njegove lokomotive obavljale vuču ali su kasnije vraćene u Zagreb. Na slici se ne vide uzani kolosijeci. Ovo su sve normalnotračni kolosijeci. Uzani su bili još lijevo na slici.ivanjz napisao:Železnička stanica Lašva sredinom šesdesetih godina prošlog veka.
Teretni voz u stanica sa lokomotivomn serije 05 na čelu. Kolosek desno je uzani. Njime su prolazi vozovi iz pravca Sarajeva prema Zenici. Sa druge strane stanične zgrade nalazila se stanica uskog koloseka odakle su polazili vozovi prema Travniku. Tu je postojala ložionica sa okretnicom.
http://www.google.com
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Hvalamalom.paji na ispravci moga teksta. Koliko me sećanje služi stanica Lašva je bila sastavljena od dve stanice, sa jedne i druge strane stanične zgrade. Sa druge strane stanične zgrade bila je stanica uskog koloseka, a sa ove nomalnog. Postojao je sigurno jedan ili više uskih koloseka kojim je pruga uskog koloseka išla do Zenice, sa ove strane gde su normalni koloseci. Sećam se vozova sa druge strane stanične zgrade - pravac Travnik i dalje.
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Neka moja analiza :ivanjz napisao:Hvalamalom.paji na ispravci moga teksta. Koliko me sećanje služi stanica Lašva je bila sastavljena od dve stanice, sa jedne i druge strane stanične zgrade. Sa druge strane stanične zgrade bila je stanica uskog koloseka, a sa ove nomalnog. Postojao je sigurno jedan ili više uskih koloseka kojim je pruga uskog koloseka išla do Zenice, sa ove strane gde su normalni koloseci. Sećam se vozova sa druge strane stanične zgrade - pravac Travnik i dalje.
Grafički prikaz trase Zenica-sarajevo.
Stanica ima 4 koloseka, desno od stanične zgrade je Zenica a levo Sarajevo:
Desno od zgrade stanice, voz mora poći prema Zenici i skrenuti za Travnik. U to vreme ima 5 koloseka. Ova slika prikazuje da su uzaani koloseci udaljeniji od zgrade stanice . Normalni kolosek od Zenice do Sarajeva je urađen 1947.g.
Predhodni grafik je iz 1957.godine i verovatno prikazuje samo uzani kolosek. Moj zaključak je da iza zgrade stanice nije bilo uzanih koloseka.
Mada iz druge slike proizilazi da je uzani kolosek morao preći preko normalnog, da bi produžio za Travnik ?
Šta vi mislite g.Ivanjz ?
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Grafikon pruge Lašva - Jajce.
Iz grafikona se vidi da je stanična zgrada bila sa leve strane u pravcu Sarajeva. Iz prikazane fotografije koja je nastala još za vreme izgradnje pruge Šamac - Sarajevo vide se dva uska koloseka savim levo u pracu Zenice. Veći broj koloseka zbog značaja stanice bio je sa druge strane stanične zgrade, gde je postojala i okretnica.
Mislim da je Vaš grafikon Sarajevo - Zenica sa normalnog koloseka. Malo je čudno da neke stanice na uzanom koloseku su toliko velike.
http://www.google.com
Iz grafikona se vidi da je stanična zgrada bila sa leve strane u pravcu Sarajeva. Iz prikazane fotografije koja je nastala još za vreme izgradnje pruge Šamac - Sarajevo vide se dva uska koloseka savim levo u pracu Zenice. Veći broj koloseka zbog značaja stanice bio je sa druge strane stanične zgrade, gde je postojala i okretnica.
Mislim da je Vaš grafikon Sarajevo - Zenica sa normalnog koloseka. Malo je čudno da neke stanice na uzanom koloseku su toliko velike.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- GRAF_LASJAJ_02-06-1957_1.jpg (201.75 KiB) Pogledano 2419 puta
Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Gospodine PECELJ u pravu ste što se tiče uzane pruge, ona mora preći preko normalne pruge, što se može videti iz sledeće fotografije. Fotografija je iz kolekcije Slobodana Rosića.
Nadam se da se ne ljutite što sam ja odgovorio umesto Ivanjza.
Lašva - prelaz uske pruge preko normalne. Foto arhiv Slobodan Rosic.

Nadam se da se ne ljutite što sam ja odgovorio umesto Ivanjza.
Lašva - prelaz uske pruge preko normalne. Foto arhiv Slobodan Rosic.

Re: Pruga uskog koloseka Bosanski Brod-Doboj-Zenica-Sarajevo
Kolosek koji ide desno iz smera Sarajevs je kolosek koji ide iza stanične zgrade u Lašvi tj. na glavnu stanicu uskog koloseka.
Ono što mene buni sa ovom stanicom je trasa kojom su vozili vozovi iz smera Travnika preko Lašve prema Zenici. Malo bi bilo glupo da su išli unazad prema Sarajevu ovim kolosekom, pa onda kroz glavnu stanicu u Lašvi prema Zenici. Pretpostavljam da su uzani koloseci ukinuti na ovom delu gde se nalaze normalni. Inače fotografija koju je postavio PECELJ je vrlo problematična. Nekako se ne uklapa da je to Lašva. Ako je Lašva tada je ćirin voz u smeru Sarajeva, ali bi sa njegove leva strane trebala biti reka Bosna, što baš i nije vidljivo.
Inače stanica u Lašvi na uzanom koloseku je bila dosta velika stanica, sa najmanje 5 koloseka.
Ono što mene buni sa ovom stanicom je trasa kojom su vozili vozovi iz smera Travnika preko Lašve prema Zenici. Malo bi bilo glupo da su išli unazad prema Sarajevu ovim kolosekom, pa onda kroz glavnu stanicu u Lašvi prema Zenici. Pretpostavljam da su uzani koloseci ukinuti na ovom delu gde se nalaze normalni. Inače fotografija koju je postavio PECELJ je vrlo problematična. Nekako se ne uklapa da je to Lašva. Ako je Lašva tada je ćirin voz u smeru Sarajeva, ali bi sa njegove leva strane trebala biti reka Bosna, što baš i nije vidljivo.
Inače stanica u Lašvi na uzanom koloseku je bila dosta velika stanica, sa najmanje 5 koloseka.
- Prikačeni fajlovi
-
- lasva.jpg (92.78 KiB) Pogledano 2514 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta