Ovo je na normalnotračnoj pruzi rampa. Za što je bila ova mreža koja visi na rampi? Ja znam, pa da malo i vaše znanje ispitam.cira-1 napisao:Podsused - Sa sajta Večernji list.
Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Ovo ukrižje se zvalo Vrapče Općina. Između ovih uskotračnih kolosijeka i normalnotračnih je bio izvlačni kolosijek kolodvora Vrapče TK. Taj kolosijek je završavao negdje u visini stupa KM-a u lijevom dijelu. Iako je ovo uskotračna tema malo ću napisati nešto o kolodvoru Vrapče TK. On je bio tehnološki dio kolodvora Zagreb Zapadni. Tu je bio pretovarni kolosijek sa normalne na uzanu prugu. Ovdje su se pretovarali tenkovi, topovi itd. Dalje su se prevozili na remont u Breganu. Te vojne pošiljke su dolazile sa cijelog područja bivše Jugoslavije. Kolodvor Zagreb Zapadni je bio podijeljen na 3 tehnološke cjeline. Prvi je bio sam Zagreb Zapadni, zatim Črnomerec TK i Vrapče TK. Vrapče Tk je obavljalo svoju funkciju do izgradnje Ranžirnog kolodvora Zagreb. Čak je i poslije toga par mjeseci funkcioniralo. Naime na ZRK su stigli prometnici skoro sa cijelog bivšeg ŽTP-a Zagreb. Novi je kolodvor i ljudi nisu znali raditi u njemu. Naprimalo se vlakova a nitko nije znao sada to izranžirati. Radi toga je Vrapče nakratko ponovno ranžirao vlakove. Sad je na tom prostoru kontejnerski terminal. U Vrapče TK su završavali svi teretni vlakovi kojima je krajnji kolodvor bio Zagreb. Ovo se odnosi na vlakove u dolazu iz pravca Varaždina, Maribora i Ljubljane. Vlakovi su se tu prerađivali. Od tuda su pokretani teretni vlakovi pravac jug. To je bila Rijeka, Split, Sunja i tranzit (B.L.) Vlakovi pravca istok i južno od Vrpolja (Sarajevo i Ploče) nisu se od tuda pokretali. Eventualno ukoliko je bilo vagona za te pravce prevlačilo se sa kružnim vlakovima po čvoru Zagreb. Inače Zapadni kolodvor imao je nekad 6 manevri. 5 je imalo stalno radno mjesto dok je šeta manevra kao rezerva obilazila tih 5 mjesta. Ona je mjenjala lokomotive koje su morale ići na namirivanje (parnjače). Za sada dosta o ovome na uskotračnoj temi.
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Prva slika je na podsusedskom mostu preko Save. Most je bio drveni i služio je osim za željeznicu i za cestovni promet. Na oba kraja mosta je bila rampa. Most je porušen i izgrađen je novi na kojem je sa zapadne strane ostavljen dio za normalnu prugu.
Druga slika je na Samoborski kolodvor u Zagrebu.
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Red vožnje na ovoj trasi iz 1938.godine.
Stanice su bile : Vrapče-Opština, Stanjevac, Susedgrad, Sv.Nedelja i Samobor gde se vršilo i ukrštanje a ostalo su bila stajališta.
Izvor : ZG sajt
Stanice su bile : Vrapče-Opština, Stanjevac, Susedgrad, Sv.Nedelja i Samobor gde se vršilo i ukrštanje a ostalo su bila stajališta.
Izvor : ZG sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Posle rata je 1956.godine produžena pruga od Samobora do Bregane , gde se nalazio Vojno remontni zavod, i od tada je važio ovaj red vožnje :
Izvor : ZG sajt
Izvor : ZG sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Jedna od lokomotiva koje su korićene na ovoj trasi :
Izvor : zagrebački sajt
Izvor : zagrebački sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Srebrna strela na stanici u Zagrebu 1964.godine :
Izvor : zagrebački sajt
Izvor : zagrebački sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Izlet u Samobor 1930.godine :
Izvor ZG sajt
Izvor ZG sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
Železnička stanica Samobor - odlazak na pijac u Zagreb :
Izvor : ZG sajt
Izvor : ZG sajt
Re: Srebrena strijela(Zagreb - Samobor)
- Prikačeni fajlovi
-
- Zagreb-Samoborski.jpg (130 KiB) Pogledano 5074 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 5 gostiju