Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Sve vezano za nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori
Odgovori
Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od ivanjz »

Dolazak prvog voza u Nikšić.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Niksic-prvi-voz.jpg
Niksic-prvi-voz.jpg (90.07 KiB) Pogledano 4653 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

Ložionica u Nikšiću :
NK-lozio  -9.jpg
NK-lozio -9.jpg (71.84 KiB) Pogledano 4633 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

Manevarka u Nikšiću :
izlozba068jf5.jpg
izlozba068jf5.jpg (72.09 KiB) Pogledano 4632 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od ivanjz »

Železnička stanica u Nikšiću u vreme otvranja pruge.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Niksic-Stanica.jpg
Niksic-Stanica.jpg (91.83 KiB) Pogledano 4610 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

Zgrada žel.stanice Nikšić :
Novine-Zeljeznica3.jpg
Novine-Zeljeznica3.jpg (52.03 KiB) Pogledano 4526 puta

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

Vozni red iz 1949.godine :

Slika
Slika

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

Red vožnje iz 1954/55.godine :
RV Hum-Titograd  54-55.jpg
RV Hum-Titograd 54-55.jpg (109.54 KiB) Pogledano 4508 puta

Korisnikov avatar
wulfy
Kondukter
Postovi: 50
Pridružio se: 15 Nov 2014, 19:42
Lokacija: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od wulfy »

PECELJ napisao:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :
Niksic...jpg
Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.

Korisnikov avatar
PECELJ
Uber minister
Postovi: 8848
Pridružio se: 01 Apr 2012, 19:47
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od PECELJ »

wulfy napisao:
PECELJ napisao:1968.godine ukida se uzana pruga Nikšić-Titograd zbog izgradnje normalnog koloseka na toj deonici,
pa smo do 1976.godine (ukida se i uzana pruga do Nikšića) mogli videti i ovakvu sliku na stanici Nikšić - lokomotive i sa uzanog i normalnog koloseka :
Prikačeni fajl Niksic...jpg više nije dostupan
Hm, sumnjam da je ovo Nikšić. Naime, pruga normalnog kolosjeka je išla na relaciji Bar - Titograd - Nikšić (sve dok se '76 nije otvorio krak ka Beogradu), a od Nikšića je išao uzani kolosjek. Za prugu normalnog kolosjeka (počela da radi od '59) nabavljale su se dizel-hidraulične, a kasnije dizel-električne lokomotive. Hoću reći, da je parna lokomotiva na taj dio normalne pruge (koja je, da podsjetim, tada nije bila povezana sa ostatkom mreže) morala biti transportovana ili brodom (luka Bar) ili prugom uskog kolosjeka (Čapljina - Nikšić) ili drumskim putem. U svakom slučaju, čini mi se, neisplativo. Moguće da grešim, ali ne vidim niti jedan razlog da je na prugama normalnog kolosjeka u CG saobraćala parnjača. Zato je moja pretpostavka da je ovo prije stanica Čapljina.
Prvo da Vas pozdravim g.wulfy i zahvalim na Vašem pojavljivanju na ovom forumu kao i dodatnim informacijama koje ste nam pružili za CG železnice.
Nažalost ne mogu se sada setiti izvora za onu fotografiju koj je u mom računaru.
Najpre da ispravim u mom tekstu onu godinu-treba da stoji 1965.g.
Teorijski je moguće da su se u periodu 65-76.g(76 se ukida se uzana pruga Bileća-Nikšić) u Nikšiću pojavljivale obe one lokomotive.
Vaša razmišljanja oko dopreme parne lokomotive normalnog koloseka u Nikšić su logična.
Na crnogorskom sajtu http://www.montenegrina.net/pages/pages ... autora.htm sam pronašao ovu fotografiju iz Bara sa propratnim tekstom-"Dolazak prvog voza na normalnoj pruzi iz Nikšića u Bar 27.novembra 1965.godine" :
prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg
prvi_voz_normalnog_kolosijeka Niksic-Bar 27.11.65.jpg (81.73 KiB) Pogledano 4486 puta
Ovo govori da je na deonici Bar-Titograd-Nikšić bilo i parnih lokomotiva.
Možda je ova služila samo za manevru ?
Za Čapljinu ne znam ništa a da je doprema bila lakša, to je sigurno.

Korisnikov avatar
wulfy
Kondukter
Postovi: 50
Pridružio se: 15 Nov 2014, 19:42
Lokacija: Budva - Crna Gora
Kontakt:

Re: Pruga uzanog koloseka Bileća - Nikšić - Podgorica

Post od wulfy »

Najverovatnije je bilo parnih lokomotiva, to sam zaključio na osnovu teme koju ste postavili http://www.zeleznice.in.rs/forum/viewto ... f=42&t=335

Tamo stoji da je 1959 godine bilo 1.713 parnih lokomotiva i 232 parne manevarke, dok je dizel manevarki bilo 6.

Tih 6 manevarki su najverovatnije bile one iz serije 730 (Jenbacher DH400C42) koje su kupljene 1958 god. Sumnjam, sada, da su svih šest odmah poslali u Titograd, kada je i na ostatku mreže falilo lokomotiva. Vjerovatno su poslate negdje a u međuvremenu na ovoj tek otvorenoj pruzi su poslate parnjače. Od 1960 godine Đuro Đaković proizvodi dizel manevarke (normalnog kolosjeka) tako da se taj broj povećava te su vjerovtno raspoređivane po potrebi.

Sada se postavlja pitanje, ako je bilo ovako kako sam napisao, koje su to parnjače bile, i odakle su došle?

Odgovori

Povratak na “Nekadašnje pruge uskog koloseka u Crnoj Gori”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost