Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografijama

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od ivanjz »

Šinobus u Zagrebu. Pitanje za g. malog paju. Da li jos ima sinobusa u Zagrebu?

Snimio Johannes Smit.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
ZagrebSinobus.jpg
ZagrebSinobus.jpg (237.19 KiB) Pogledano 2604 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od mali.paja »

ivanjz napisao:Šinobus u Zagrebu. Pitanje za g. malog paju. Da li jos ima sinobusa u Zagrebu?

Snimio Johannes Smit.

http://www.google.com
Nema ni jedan šinobus više u upotrebi. Razmišlja se o aktiviranju ovih što su ostali za muzejski vlak. Čak ne bi smjelo to biti ni skupo. Kada su prestali voziti bili su ispravni. I kad su prestali voziti ponovno su bili aktivirani na pruzi od Karlovca prema Sloveniji. Preko jednog mosta su samo oni mogli voziti radi težine. Ako se sjećam dobro poplava je bila oštetila prugu i most. Od tih par ostalih šinobusa bi se složila 1-2 garniture. Očekuju da bi možda dobili novce od EU.

zokivoz
Šef stanice
Postovi: 422
Pridružio se: 29 Maj 2012, 11:18

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od zokivoz »

Verovatno ložionica u Zagrebu.
Prikačeni fajlovi
Zagreb-lozionica.JPG
Zagreb-lozionica.JPG (128.86 KiB) Pogledano 2713 puta

zovko
Nadzornik pruge
Postovi: 42
Pridružio se: 31 Mar 2012, 08:59

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od zovko »

Zagreb glavni kolodvor 1912. g.
Prikačeni fajlovi
Zagreb-1912.jpg
Zagreb-1912.jpg (129.23 KiB) Pogledano 2710 puta

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od mali.paja »

Ovdje na forumu nemate neku posebnu temu za udese i slično. Zato ovdje ovo pišem. Prije točno 40 godina dogodila se najveća željeznička nesreća na području Jugoslavije. Bilo je to 30.08.1974 a vlak je bio 10410. Na ulazu u Zagreb se prevrnuo i poginulo je 167 ljudi.

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od ivanjz »

Jedan članak o ovoj velikoj železničkoj nesreći.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
vlak_smrti.jpg
vlak_smrti.jpg (257.35 KiB) Pogledano 2687 puta


lozacev sin
Ložač
Postovi: 135
Pridružio se: 23 Avg 2013, 00:58
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od lozacev sin »

ivanjz napisao:Jedan članak o ovoj velikoj železničkoj nesreći.

http://www.google.com
Ја памтим нпр на маневаркама 732 је био БУДИЛНИК тј дугме на поду које машиновођа мора стиснути и пустити(цигла не помаже) сваких 20ак секунди ако не стисне прво се огласи јака сирена затим аутоматско кочење.Је ли могуће да то није постојало на овој локомотиви. И још ми је један стари машиновођа из Сл Брода причао како је на улазу у Загреб проблем што је у позадини драд па се многа светла од града помешају са оним од сигнала и он је веровао да је то узрок несреће.И још су ми неки причали који су тада радили у ЗГБ да је на станици био као полициски час јер су одмах кренули у акцију лешинари за новчанике и накит златни.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od mali.paja »

lozacev sin napisao:
ivanjz napisao:Jedan članak o ovoj velikoj železničkoj nesreći.

http://www.google.com
Ја памтим нпр на маневаркама 732 је био БУДИЛНИК тј дугме на поду које машиновођа мора стиснути и пустити(цигла не помаже) сваких 20ак секунди ако не стисне прво се огласи јака сирена затим аутоматско кочење.Је ли могуће да то није постојало на овој локомотиви. И још ми је један стари машиновођа из Сл Брода причао како је на улазу у Загреб проблем што је у позадини драд па се многа светла од града помешају са оним од сигнала и он је веровао да је то узрок несреће.И још су ми неки причали који су тада радили у ЗГБ да је на станици био као полициски час јер су одмах кренули у акцију лешинари за новчанике и накит златни.
Kod lokomotiva serije 661 je postojalo jedno dugme koje si morao stiskati ili je strojovođa morao nešto metalno dodirnuti sa rukom što je deaktiviralo budnik. Kad si na lokomotivi 2 puna dana neprekidno, normalno je da zadrjemaš (neću reći zaspeš) i kad pređeš 1 signal koji nisi vidio ne znaš što je ispred tebe. Tada nije postojao AUT STOP. Što se tiče tog pritiskanja budnika to ti pređe u naviku i onda kroz san stisneš to mahinalno. Jedana primjer iz prakse. Kolodvor Zaprešić je odvojni prema Varaždinu na magistrali Zagreb-Ljubljana. Vi ne možete zamisliti koliki je nekad promet bio tom prugom. U 12 sati je prolazilo u prosjeku od 100 do 120 vlakova. To nije kao sad pa da ima puno lokalnog putničkog prometa kao što je u Zagrebu prigradski ili u Beogradu BEO VOZ i slično. To su bili teretni i brzi vlakovi. Ti teretni vlakovi su bili puna mjera a ne kao sada po nekoliko vagona. Dana 23/24.12.1976. godine su prošla 23 izvanredna brza vlaka kroz Zaprešić, što iz pravca Beča, Munchena i Francuske + ostali brzi, putnički i teretni vlakovi. No da ja sa svojom pričom nastavim. Bilo je negdje između 2 i 3 sata iza pol noći 1977 ili 1978 godine. Od jednog tertnog vlaka lokomotiva serije 661 se redovito po turnusu vraćala strojna u Zagreb iz Dobove u Sloveniji. Iz Zagreba je vozila prvi putnički vlak za Koprivnicu. Tako je bilo i tu noć. U međuvremenu je u Zaprešić prispio teretni vlak iz Varaždina sa parnom lokomotivom serije 22. Napravio je manevru i spreman je za polazak. I ta parnjača po dolazu u Zagreb je trebala ići na namirivanje (voda+ugalj) i ujutru voziti lokal prema Varaždinu. Najavljuje se prije navedeni strojni vlak po trasi 10263. Malo kasni vlak Venecija broj 263, koji prometuje na relaciji Venecija-Solun. Ako pošaljem prvo strojni vlak pojaviće se i brzi Venecija. Teretni sa parnjačom se više ne može probiti. Odlučim zadržati strojnu lokomotivu na ulaznom signalu i teretni sa parnjačom poslati van. Strojni ću skrenuti i poslati brzi naprijed. I samo što je teretni sa parnjačom otišao naredim skretničaru da spusti rampu kako bi ulaz lokomotivi dao. Nisam ni spustio telefon kad lokomotiva je već u kolodvoru. Izletim van i vidim dizla 661 kako upada u skretanje. I strojovođa i pomoćnik su zadrijemali između predsignala i ulaznog signala. To je otprilike 1000m. Preletili su kroz otvorenu rampu i nisu znali što je i gdje su. Zaveli su brzo kočenje. Ipak su uletili sa preko 60km/h u skretanje. Uspjeli su sa devedesetak km smanjiti brzinu za 20-30km. Kako je lokomotiva serije 661 dosta dugačka ona se jednostavno izvijala. Da je bila kraća lokomotiva kao elektra 441 pitanje je što bi bilo? Obojica su se u....a od straha. Što sad? Sreća bila je noć pa nije nikog bilo na rampi. Da li ćeš nas prijaviti? Neću! Da li se gdje to registriralo? Nije! I tako je to završilo da nikad nitko nije znao za to.

mali.paja
Direktor železnice
Postovi: 1956
Pridružio se: 09 Jul 2012, 12:38
Kontakt:

Re: Pruga Zagreb-Beograd na starim razglednicama i fotografi

Post od mali.paja »

Zašto sam vam ovo naprijed napisao? Da vidite da nije potrebno puno da se nešto dogodi. Dovoljno je par sekundi i eto belaja!
Da vam napišem još nešto iz prakse. Imali smo jednog strojovođu Srbijanca iz Niša. Završio je školu u Zagrebu i tu radio. Ime ne znam ali znam da se prezivao Mitić. Stalno je putovao kući u Niš poslije noćne i u dnevnu se vraćao na smjenu. Uvijek je je bio umoran i neispavan. Kad je ulovio priliku prešao je u Niš raditi. I on ti ide u ložionicu sa manevrom. Brzina kretanja je 5km/h. On ulazi sa 10km/h. Ne uspjeva manevru zaustaviti nego razbija vrata na ulazu i zabije se u zid ložionice. Netko će reći pa što je to samo 5km/h? I to je previše. U ložionici su kolosijeci masni od lokomotiva, ulja maziva i nafte i teško se zaustaviti. Lokomotiva jednostavno klizi.

Odgovori

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost