Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
Moderator: ivanjz
Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
"Prve lokomotive za pruge uskog kolosjeka isporučene su BiH u kasno ljeto 1878. godine, a izradila ih je fabrika „Kraus" iz Minhena. Radilo se o veoma jednostavnim mašinama, snage od 20 do 60 KS, koje su vukle manje putničke i teretne vozove. NJihova maksimalna brzina iznosila je 15 km/č, a prvih nekoliko godina saobraćale su na liniji Bosanski Brod - Sarajevo i na prugama u oblasti Usore, da bi potom bile korišćene za vuču teretnih vozova prilikom izgradnje „uskih pruga" u BiH krajem 19. i početkom 20. vijeka.
Od ukupno 24 lokomotive ovog tipa, 20. vijek dočekale su samo tri: „Rama", „Augusta" i „Ida". Potonja je nestala u vihoru Prvog svjetskog rata, a „Augusta" je prije pola vijeka iskorišćena kao donor rezervnih dijelova „Rami", koja je jedina sačuvana zbog činjenice da je upravo ova lokomotiva dovukla prvi voz u Sarajevo 1882. godine. Danas se „Rama", restaurisana i u voznom stanju, čuva u Železničkom muzeju u Požegi (Srbija) i najstarija je sačuvana lokomotiva koja je saobraćala prugama uskog kolosjeka u BiH."
Tehničke karakteristike :
"Prve lokomotive za pruge uskog kolosjeka isporučene su BiH u kasno ljeto 1878. godine, a izradila ih je fabrika „Kraus" iz Minhena. Radilo se o veoma jednostavnim mašinama, snage od 20 do 60 KS, koje su vukle manje putničke i teretne vozove. NJihova maksimalna brzina iznosila je 15 km/č, a prvih nekoliko godina saobraćale su na liniji Bosanski Brod - Sarajevo i na prugama u oblasti Usore, da bi potom bile korišćene za vuču teretnih vozova prilikom izgradnje „uskih pruga" u BiH krajem 19. i početkom 20. vijeka.
Od ukupno 24 lokomotive ovog tipa, 20. vijek dočekale su samo tri: „Rama", „Augusta" i „Ida". Potonja je nestala u vihoru Prvog svjetskog rata, a „Augusta" je prije pola vijeka iskorišćena kao donor rezervnih dijelova „Rami", koja je jedina sačuvana zbog činjenice da je upravo ova lokomotiva dovukla prvi voz u Sarajevo 1882. godine. Danas se „Rama", restaurisana i u voznom stanju, čuva u Železničkom muzeju u Požegi (Srbija) i najstarija je sačuvana lokomotiva koja je saobraćala prugama uskog kolosjeka u BiH."
Tehničke karakteristike :
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
Lokomotiva Rama :
Lokomotiva Augusta :
Lokomotiva Ida :
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
- Prikačeni fajlovi
-
- Lokomotiva_Rama.JPG (229.63 KiB) Pogledano 7715 puta
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
Ako se bolje pogleda lokomotiva Ida njen drugi pogonski točak je dosta manji od prvog, pa je lokomotiva u uzlaznom polažaju.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- Ida.jpg (54.46 KiB) Pogledano 7715 puta
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
- Prikačeni fajlovi
-
- rama1.jpg (498.63 KiB) Pogledano 7651 put
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
Још увек је у музеју у Пожеги. Имате слике на теми Железнички музеј у Пожеги.
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
- Prikačeni fajlovi
-
- Rama.jpg (123.23 KiB) Pogledano 7615 puta
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Lokomotive RAMA, AUGUSTA i IDA
PECELJ, pozdravljen,
šta se je događalo sa RAMOM, AUGUSTOM Ii IDOM, saznajemo u POspichalovoj statistici lokomotiva...
Sve tri bile su iz tvornice lokomotiva Krauss isporučene građevinskoj firmi Hügel & Sager, koja je gradila i bosansko-hercegovačke državne pruge:
KrMü 264/1873 RAMA 2 ´82> BHStB 21; Museum Požega
KrMü 409/1874 AUGUSTE 3 ´82> BHStB 23
KrMü 404/1874 IDA 7 ´08> SBS IDA a 1931
RAMA i AUGUSTA dobile su 1882. godine brojeve bosansko-hercegovačkih željeznica(broj 21 i 23).
IDA bila je prodata 1908. godine u Austriju na industrijsku prugu Mürzzuschlag - Hönigsberg (željezara Schoeller - Bleckmann) i tamo su je 1931. godine razrezali za staro željezo.
IDU so dovukli 1896. godine na milenijsku izložbu u Budapest.
Pošto je već bila u godinama, potrebno ju je bilo malo "ušminkati".
Kako je izgledala na Milenijskoj izložbi...
Malo bolja fotografija je na wikipediji: Klösz György - Fortepan / Capital of Budapest Archives. Archival reference: HU.BFL.XV.19.d.1.09.057
Hungarian Millennium Exhibition: The Locomotive and coaches of the Old Bosnian State Railway (kkBB). The lokomotive is kkBB nr. 7 IDA, manufactured by Krauss & Cie München in 1874 with no. 404
link: https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-ga ... -1874).jpg
Da je to stvarno IDA, dokazuje tvornička ploća lokomotive:
pozdrav
Darko
šta se je događalo sa RAMOM, AUGUSTOM Ii IDOM, saznajemo u POspichalovoj statistici lokomotiva...
Sve tri bile su iz tvornice lokomotiva Krauss isporučene građevinskoj firmi Hügel & Sager, koja je gradila i bosansko-hercegovačke državne pruge:
KrMü 264/1873 RAMA 2 ´82> BHStB 21; Museum Požega
KrMü 409/1874 AUGUSTE 3 ´82> BHStB 23
KrMü 404/1874 IDA 7 ´08> SBS IDA a 1931
RAMA i AUGUSTA dobile su 1882. godine brojeve bosansko-hercegovačkih željeznica(broj 21 i 23).
IDA bila je prodata 1908. godine u Austriju na industrijsku prugu Mürzzuschlag - Hönigsberg (željezara Schoeller - Bleckmann) i tamo su je 1931. godine razrezali za staro željezo.
IDU so dovukli 1896. godine na milenijsku izložbu u Budapest.
Pošto je već bila u godinama, potrebno ju je bilo malo "ušminkati".
Kako je izgledala na Milenijskoj izložbi...
Malo bolja fotografija je na wikipediji: Klösz György - Fortepan / Capital of Budapest Archives. Archival reference: HU.BFL.XV.19.d.1.09.057
Hungarian Millennium Exhibition: The Locomotive and coaches of the Old Bosnian State Railway (kkBB). The lokomotive is kkBB nr. 7 IDA, manufactured by Krauss & Cie München in 1874 with no. 404
link: https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-ga ... -1874).jpg
Da je to stvarno IDA, dokazuje tvornička ploća lokomotive:
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta