Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Bravo za opis.interesantan detalj lokomotiva serije 83 DJDJ,a tender cetvoroosovinski,verovatno skinut sa lokomotive serije 85.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Neću tvrditi 100% ali tender je bio isto serije 83. Doduše nije od ove lokomotive. Sve lokomotive Đakuše serije 83 su imale mali tender sa 2 osovine. Nešto lokomotiva serije 83 je nabavljeno u Mađarskoj sa velikim tenderom. Mislim da je to bilo između 2 rata.colicdusan325 napisao:Bravo za opis.interesantan detalj lokomotiva serije 83 DJDJ,a tender cetvoroosovinski,verovatno skinut sa lokomotive serije 85.
Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Sram me bilo da nisam odgovorio!
GABELA!
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
I ove 2 su od Chestera. Teretni vlak iz Dubrovnika je upravo izašao iz okretnog tunela Knežica i popeo se na gornju razinu.
Za razliku od predhodne slike ovdje se vlak spušta prema Dubrovniku. Treba se spustiti i proći isod stijena koje su desno na sredini slike crne. Vidi se kako je sve zeleno. O tome sam pisao, ne sjećam se požara dok su vozile parnjače. Zašto 2 lokomotive a vlak se spušta? Vlak ide iz Huma za Dubrovnik. Između Huma i Uskoplja je bio uspon od 18 promila dugačak par kilometara i vlakovi su se zaprezali i potiskivali.
Ovo je od Rosića.
Za razliku od predhodne slike ovdje se vlak spušta prema Dubrovniku. Treba se spustiti i proći isod stijena koje su desno na sredini slike crne. Vidi se kako je sve zeleno. O tome sam pisao, ne sjećam se požara dok su vozile parnjače. Zašto 2 lokomotive a vlak se spušta? Vlak ide iz Huma za Dubrovnik. Između Huma i Uskoplja je bio uspon od 18 promila dugačak par kilometara i vlakovi su se zaprezali i potiskivali.
Ovo je od Rosića.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Pronašao sam vozne redove o ovome što sam pisao Lokal je išao u 14.29 sati i trebalo mu je oko 70 minuta do Hutova. Na žalost nemam nastavak ovog voznog reda za L20. Ujutro se vraćao kao L19 ljeti a ostatak godine kao L19a. Primjetit će te da je na vlaku L20 brzina 35km/h a na L19 25km/h. Zašto? U povratku je lokomotiva išla natraške, to jest sa tenderom naprijed.mali.paja napisao:A što da vam napišem uz ovu sliku? Nastala je negdje krajem šezdesetih. Vidi se i otpravnik koji ide prema lokomotivi. Bio je ovo lokal do Hutova. Po dolazu u Hutovo lokomotiva se vraćala strojna u Čapljinu. Garnitura je ostala za jutarnji lokal iz Hutova. Vrijeme nastanka fotografije je između 13-14 sati. Ovo je bio đački vlak koji je jutarnje smjene vozio doma kao i ljude koji su obavljali neke administrvne poslove u Čapljini. Ova relacija je bila duga nekih 25km otprilike. Jutarnji lokal iz Hutova za Čapljinu je dobijao lokomotivu od teretnog vlaka. Oko pola noći je išao teretni sa najmanje 2 lokomotive. Uglavnom su bile 3. Na potezu Gabela-Hutovo su se vlakovi zaprezali i potiskivali. Na Hutovu su se skidale zaprega i potiskivalica. Jedna od te 2 lokomotive se vraćala strojna a druga je vozila lokal.ivanjz napisao:Lokalni putnički voz u stanici Čapljina. Izvor fliker.
Koliko se vidi presedanje je bilo odlično rešeno, iz voza u voz. Levo je normalna stanica koja je elektrificirana.
http://www.google.com
Da se malo vratim ovoj fotografiji. Desno se vidi velika crvena građevina. To je bila nekad ciglana. Skroz lijevo, ne vidi se na ovoj slici su još bile rupe od iskopane zemlje. Ovo je putnički dio kolodvora. Južno (na slici bi to bilo desno, ravno), nekih parsto metara je bio teretni dio. Tu je bio i pretovar. Iz putničkog dijela su se otpremali i teretni vlakovi (ovo što pišem se odnosi samo na uzanu prugu). Tu su bila samo 3 kolosijeka što se na slici i vidi. Iz prvog kolosijeka su uglavnom otpremani motorni vlakovi. Iz kolosijeka 2 i 3 su otpremani vlakovi sa vagonima i lokomotivom. Teretni su otpremani i primani samo iz 2 i 3 kolosijeka. Između 2 i 3 kolosijeka je bila kolosiječna veza. Vagon drugi po redu od lokomotive je ANTONIJEVIĆ. Malo sam predugačak? Hvala za ovu sliku!
Lokiomotiva za L19 je bila od teretnog vlaka 52.

Lokomotiva od L20 se vraćala kao S79. Nemojte da vas zabuni dugo bavljenje lokomotive na Hutovu od L20 (od otprilike 14.45 do 18.16 sati). Po dolazu je trebalo vatru očistiti uzeti vodu a u to vrijeme su naprijed išli brzi vlakovi iz Nikšića i Dubrovnika koji su u Čapljini imali veze na brza vlakove prema Zagrebu, Ljubljani (Kozara) i Beogradu (Neretva). Kozara je nosila broj PL/ LP, za Neretvu se ne sjećam broja. Vlakovi su se nekad označavali slovima, Brojevima ili kombinacijom slova i brojki. Ukoliko su bila slovni brojevi onda su to obično bila početna slova, ovisno o smjeru vožnje. Naprimjer vlak LP je značilo Ljubljana-Ploče odnosno Ploče-Ljubljana. Mada nije iz ove teme vlak Beograd_Munchen, Jugoslavija je imao broj BM/MB.
Ove oznake slovne uz vlak L19/L20 je značilo "lokal". Malo slovo "a" kod vlaka L 19a je obilježavalo kalendar prometa. Oznaka S79 je značila STROJNI 79.
Za noćas od mene dosta. Možda sam malo duži i malo dodao sa strane?
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Hvala g. mlaom paji na odličnom prilogu. Puno mi je sada jasnije vezano za fotografije iz Čapljine.
http://www.google.com
http://www.google.com
Re: Pruga uzanog kolosjeka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Lokomotiva 85-044 u stanici Dubrovnik krajem 1940. godine.
Izvor: Stari ZOVS forum.
http://www.google.com
Izvor: Stari ZOVS forum.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 85-044-Dubrovnik.jpg (52.24 KiB) Pogledano 2840 puta
Re: Pruga uskog koloseka Mostar - Čapljina - Dubrovnik
Jeste odgovorili g.mali.paja ali na strani 4 i naveli ste da je u pitanju HUM.mali.paja napisao:Sram me bilo da nisam odgovorio!
GABELA!
Ovde sada kažete da je GABELA.
Morate nam razrešiti ovu zagonetku

Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta