Lokomotive serije JŽ 79
Lokomotive serije JŽ 79
79-27 Doboj Novi 18.7.1969. Foto Detlef Schikorr
- Prikačeni fajlovi
-
- 79-27 Doboj Novi 18.7.1969. Foto Detlef Schikorr.jpg (197.56 KiB) Pogledano 3771 put
Re: Parna lokomotiva serije JŽ 79
Ista stanica i ista lokomotiva :
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Lokomotiva JŽ 79-27 snimljena u stanici Doboj Novi .
Pojašnjenje g.mali.paja u vezi ove lokomotive :
"Bila je jedna jedina takva lokomotiva. Model ove lokomotive u mjerilu 1:87 HO radila je tvornica MARKLIN. Osim ove još su 2-3 lokomotive u Jugoslaviji bile sa orginalnim svojim oznakama. Uglavnom su to bile lokomotive zaostale nakon '45 poslije rata. Te lokomotive su bile u Hrvatskoj i Sloveniji. Za jednu talijansku znam da je bila u Moravicama ostala od Talijana i nisam siguran još 1 u Sloveniji. Potražit ću podatke koje imam. Ova pretpostavljam da je u Doboj dospjela iz Hrvatske."
Izvor : nemački sajt
Pojašnjenje g.mali.paja u vezi ove lokomotive :
"Bila je jedna jedina takva lokomotiva. Model ove lokomotive u mjerilu 1:87 HO radila je tvornica MARKLIN. Osim ove još su 2-3 lokomotive u Jugoslaviji bile sa orginalnim svojim oznakama. Uglavnom su to bile lokomotive zaostale nakon '45 poslije rata. Te lokomotive su bile u Hrvatskoj i Sloveniji. Za jednu talijansku znam da je bila u Moravicama ostala od Talijana i nisam siguran još 1 u Sloveniji. Potražit ću podatke koje imam. Ova pretpostavljam da je u Doboj dospjela iz Hrvatske."
Izvor : nemački sajt
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Fotografija D.Schikorra iste lokomotive i sa iste lokacije :
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Dodatne informacije pružio nam je g.Tanka vatra :
"Prikazana lokomotiva 79-27 nije neka nepoznanica.Radi se o pruskim lokomotivama KPEV tipa T13 od kojih je kod nas bilo 3 sa oznakama7927,
7952 i 7958.Sve one su bile prve lokomotive Sipske vuče od 1916. god.(ima par njihovih slika u podforumu "Sipska vuča").Završetak II sv.rata su dočekale sve tri i dobile oznake J(D)Ž 79-27,79-52 i 79-58,a u Sipskoj lokomotivskoj vuči su ostale do 1952.god kada su ih zamenile lokomotive ser.30. Nakon toga ih preuzimaju JŽ,i tako da se 79-27 i 79-58 raspoređuju u Doboj,dok se 79-52 gubi trag.Zanimljivost je ta,da su do kraja svoje službe početkom 70-tih godina pored JŽ,zadržale i svoje originalne pruske oznake."
"Dopunjujem jučerašnji post sa kompletnim oznakama navedenih lokomotiva : KPEV T13, Kattowitz 7927,7952 i 7958."
"Prikazana lokomotiva 79-27 nije neka nepoznanica.Radi se o pruskim lokomotivama KPEV tipa T13 od kojih je kod nas bilo 3 sa oznakama7927,
7952 i 7958.Sve one su bile prve lokomotive Sipske vuče od 1916. god.(ima par njihovih slika u podforumu "Sipska vuča").Završetak II sv.rata su dočekale sve tri i dobile oznake J(D)Ž 79-27,79-52 i 79-58,a u Sipskoj lokomotivskoj vuči su ostale do 1952.god kada su ih zamenile lokomotive ser.30. Nakon toga ih preuzimaju JŽ,i tako da se 79-27 i 79-58 raspoređuju u Doboj,dok se 79-52 gubi trag.Zanimljivost je ta,da su do kraja svoje službe početkom 70-tih godina pored JŽ,zadržale i svoje originalne pruske oznake."
"Dopunjujem jučerašnji post sa kompletnim oznakama navedenih lokomotiva : KPEV T13, Kattowitz 7927,7952 i 7958."
Re: Lokomotive serije JŽ 79
g Tanka vatra dali možda imate tehničke podatke za ovaj tip lokomotiva.
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Glavni podaci za ovu seriju lokomotiva su :
JŽ 79-27 Proizv. Hanomag F.br 6406/1912 god.
JŽ 79-52 Union 2135/1914.
JŽ 79-58 Union 2179/1915.
Blizna tender-lokomotiva na zasićenu paru,za vuču
teretnih vozova na sporednim prugama.
- Osov.raspored : D - Prečnik pog.točka : 1250 mm
- Broj cilindara : 2 - Atheziona težina : 60,8 tona
- Prečnik cilindra : 500 mm - Ukupna težina : 60,8 tona
- Hod klipa : 600 mm - Osovinski pritisak : 15,4 tona
- Poršina rešetke : 1,74 m2 - Vučna snaga iz athezije : 11.850 kg
- Grejna površina kotla : 114 m2 - Rezervoari za vodu : 7 m3
- Pritisak pare u kotlu : 12 atm/bara - Spremište za ugalj : 2,5 tona
- Snaga : 500 KS /370 kW - Dužina preko odbojnika : 11.100 mm.
- Maksimalna brzina : 45 km/h
JŽ 79-27 Proizv. Hanomag F.br 6406/1912 god.
JŽ 79-52 Union 2135/1914.
JŽ 79-58 Union 2179/1915.
Blizna tender-lokomotiva na zasićenu paru,za vuču
teretnih vozova na sporednim prugama.
- Osov.raspored : D - Prečnik pog.točka : 1250 mm
- Broj cilindara : 2 - Atheziona težina : 60,8 tona
- Prečnik cilindra : 500 mm - Ukupna težina : 60,8 tona
- Hod klipa : 600 mm - Osovinski pritisak : 15,4 tona
- Poršina rešetke : 1,74 m2 - Vučna snaga iz athezije : 11.850 kg
- Grejna površina kotla : 114 m2 - Rezervoari za vodu : 7 m3
- Pritisak pare u kotlu : 12 atm/bara - Spremište za ugalj : 2,5 tona
- Snaga : 500 KS /370 kW - Dužina preko odbojnika : 11.100 mm.
- Maksimalna brzina : 45 km/h
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Molim lepo.Izvolite i drugi put.
Re: Lokomotive serije JŽ 79
Moram malo da korigujem informacije o lokomotivama serije 79. Lokomotive 79-27 i 79-58 su još pre II svetskog rata (između 1938. i 1940. godine) prebačene na JDŽ u zamenu za 2 lokomotive serije 30. Lokomotiva 79-52 je ostala na SLV. Razmenjene lokomotive nisu promenile vlasništvo. 79-27 i 79-58 su se u inventaru JDŽ vodile kao ustupljene lokomotive od strane druge ustanove a 2 lokomotive serije 30 kao lokomotive iznajmljene Sipskoj lokomotivskoj vuči.PECELJ napisao:Dodatne informacije pružio nam je g.Tanka vatra :
"Prikazana lokomotiva 79-27 nije neka nepoznanica.Radi se o pruskim lokomotivama KPEV tipa T13 od kojih je kod nas bilo 3 sa oznakama7927,
7952 i 7958.Sve one su bile prve lokomotive Sipske vuče od 1916. god.(ima par njihovih slika u podforumu "Sipska vuča").Završetak II sv.rata su dočekale sve tri i dobile oznake J(D)Ž 79-27,79-52 i 79-58,a u Sipskoj lokomotivskoj vuči su ostale do 1952.god kada su ih zamenile lokomotive ser.30. Nakon toga ih preuzimaju JŽ,i tako da se 79-27 i 79-58 raspoređuju u Doboj,dok se 79-52 gubi trag.Zanimljivost je ta,da su do kraja svoje službe početkom 70-tih godina pored JŽ,zadržale i svoje originalne pruske oznake."
"Dopunjujem jučerašnji post sa kompletnim oznakama navedenih lokomotiva : KPEV T13, Kattowitz 7927,7952 i 7958."
Lokomotive 79-27 i 79-58 su do aprilskog rata stacionirane u ložionici (tačnije ložioničkoj ispostavi) Smederevo. Tokom rata i neposredno njega su povremeno bile i u domicilu ložionice Beograd. Posle 1945. postale su i formalno vlasništvo JDŽ. 1949/50. godine su predate Direkciji Sarajevo i prebačene u Doboj gde su ostale sve do svog kasiranja.
Lokomotiva 79-52 je teško oštećena tokom rata. Posle rata je i ona predata JDŽ i prebačena u ložionicu Ćuprija. Međutim njen popravak nije bio moguć pa je 1948 ili 49. ova lokomotiva tu i kasirana.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 6 gostiju