Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1886
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Ovo nije nikakav specijalni vagon nego PUTUJUĆA POŠTA. Taj vagon je obično imao 2 poštanska radnika. Na vagonima su bili otvori za ubacivanje pisama sa obje strane. Imali su i svoj poseban žig. Kada bi netko usput ubacio pismo oni su to razvrstavali. Isto tako su i pripremali vreće za usputne pošte kao što su i pristigle od tih pošti razvrstavali. Ti vagoni su mogli biti samo na kraju ili početku kompozicije. Nisu se SMJELI uvrštavati u sredini. Ljeti bi bili obično na početku a zimi na kraju. Ti vagoni se nisu mogli grijati sa parom od lokomotive. U vgonu je bila peć na kruta goriva koja je zimi grijala. Željeznica je bila obavezna tim službenicima dati ugalj sa lokomotive za grijanje. Radi toga su ljeti bili na čelu a zimi na kraju. Ovaj vlak se spustio upravo iz Bradine. Ima 2 lokomotive radi kočenja niz pad od 60 promila. U jednoj temi sam već pisao o tom kočenju. Po sjeni bih rekao da je vrijeme bilo oko podne. Ako su moje pretpostavke sa vremenom točne to bi mogao biti brzi vlak za Dubrovnik. Samo me nešto malo i buni? Putujuće pošte su uglavnom putovale noćnim vlakovima a ova je po danu. Znam da je za Dubrovnik obično išla sa putničkim vlakom navečer iz Sarajeva i ujutro je bila na odredištu. U povratku je iz Dubrovnika išla navečer a u Sarajevu je bila ujutro. Doduše ni ne mora vlak biti za Dubrovnik. Možda je za Titograd ili eventualno za Zeleniku? Možda ima kakva kakav konkretniji podatak uz fotografiju i vrijeme nastanka?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
O ambulantnim (pokretnim) poštama možete nešto pronaći i ovde :mali.paja piše:Ovo nije nikakav specijalni vagon nego PUTUJUĆA POŠTA. Taj vagon je obično imao 2 poštanska radnika. Na vagonima su bili otvori za ubacivanje pisama sa obje strane. Imali su i svoj poseban žig. Kada bi netko usput ubacio pismo oni su to razvrstavali. Isto tako su i pripremali vreće za usputne pošte kao što su i pristigle od tih pošti razvrstavali. Ti vagoni su mogli biti samo na kraju ili početku kompozicije. Nisu se SMJELI uvrštavati u sredini. Ljeti bi bili obično na početku a zimi na kraju. Ti vagoni se nisu mogli grijati sa parom od lokomotive. U vgonu je bila peć na kruta goriva koja je zimi grijala. Željeznica je bila obavezna tim službenicima dati ugalj sa lokomotive za grijanje. Radi toga su ljeti bili na čelu a zimi na kraju. Ovaj vlak se spustio upravo iz Bradine. Ima 2 lokomotive radi kočenja niz pad od 60 promila. U jednoj temi sam već pisao o tom kočenju. Po sjeni bih rekao da je vrijeme bilo oko podne. Ako su moje pretpostavke sa vremenom točne to bi mogao biti brzi vlak za Dubrovnik. Samo me nešto malo i buni? Putujuće pošte su uglavnom putovale noćnim vlakovima a ova je po danu. Znam da je za Dubrovnik obično išla sa putničkim vlakom navečer iz Sarajeva i ujutro je bila na odredištu. U povratku je iz Dubrovnika išla navečer a u Sarajevu je bila ujutro. Doduše ni ne mora vlak biti za Dubrovnik. Možda je za Titograd ili eventualno za Zeleniku? Možda ima kakva kakav konkretniji podatak uz fotografiju i vrijeme nastanka?
http://www.postacg.me/media/O%20nama/L% ... LEKTOR.pdf
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1886
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Da li piše na kojem je kolodvoru ovo slikano?PECELJ piše:Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Jedva sam našao ovj sajt, jer sam na njega slučajno naleteo lutajući Internetom :mali.paja piše:Da li piše na kojem je kolodvoru ovo slikano?PECELJ piše:Na jednom sajtu (čini mi se Mostarski) pronašao sam ovu fotografiju.
Pretpostavljam da je u pitanju ispraćaj posmrtnih ostataka prestolonaslednika Franca Ferdinanda i njegove supruge posle atentata u Sarajevu 1914.godine.
Narod je ovaj voz nazivao Carski voz.
http://www.novasloboda.ba/clanak/citaj/34954/-
Ne piše baš jasno ali pretpostavljam da je Sarajevo ?
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1886
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Slika bi trebala biti iz Metkovića? Dana 30. lipnja (juna) 1914. prispio je specijalni vlak iz Sarajeva oko 6 sati sa posmrtnim ostacima. Na kolodvor je u toku noći bila pristigla počasna satnija iz Mostara i dio ratne mornarice koji je bio u Metkoviću. Osim političara i naroda na dočeku su bili svećenici katoličke i pravoslavne vjeroispovijesti. Lijesovi su blagoslovljeni po oba obreda i uz crkvenu zvonjavu po mornarima prenešeni u jahtu Dalmat. Jahta je krenula uz počasnu paljbu prema ušću Neretve u more. Cijelo vrijeme ih je pratio torpedni čamac. Kada se jahta usidrila na ušću tada je ratni brod Viribus koji je tamo bio ispalio 19 plotuna na pozdrav. Lijesovi su prenešeni na Virbus i brod je iza 9 sati zaplovio prema Trstu. Iz Trsta su posmrtni ostaci otpremljeni vlakom.
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Zahvaljujem g.mali.paja. Logičko objašnjenje. I mene su malo zbunjivali oni mornari.
Ja pretpostavljam sledeće :
Prestolonaslednik je doputovao ratnim brodom iz Trsta u Metković 27.juna.
Tu ga je čekao Carski voz i on je najverovatnije odmah vozom nastavio za Ilidžu.
U Ilidži je prespavao (ne verujem da je noću putovao i stigao 28.juna ujutru).
Protokol za dan 28.06 1914.g. :
09:00 - Misa u hotelu “Bosna” na Ilidži
09:25 - Krece vlak za Sarajevo
10:00 - Dolazak u Vijećnicu na civilni doček
10:30 - Otvaranje zgrade Zemaljskog muzeja
12:00 - Ručak u Konaku
14:00 - Obilazak Sarajeva
17:00 - Povratak na Ilidžu
19:00 – Večera
21:00 - Odlazak na vlak
Austro-ugarski prestolonaslednik Franjo Ferdinand sa suprugom Sofijom izlazi iz voza na železničkoj stanici Sarajevo : Imao bih jedno pitanje : Gde je bilo odredište ovog Carskog voza kada nije bilo zvaničnih poseta ?
Ja pretpostavljam sledeće :
Prestolonaslednik je doputovao ratnim brodom iz Trsta u Metković 27.juna.
Tu ga je čekao Carski voz i on je najverovatnije odmah vozom nastavio za Ilidžu.
U Ilidži je prespavao (ne verujem da je noću putovao i stigao 28.juna ujutru).
Protokol za dan 28.06 1914.g. :
09:00 - Misa u hotelu “Bosna” na Ilidži
09:25 - Krece vlak za Sarajevo
10:00 - Dolazak u Vijećnicu na civilni doček
10:30 - Otvaranje zgrade Zemaljskog muzeja
12:00 - Ručak u Konaku
14:00 - Obilazak Sarajeva
17:00 - Povratak na Ilidžu
19:00 – Večera
21:00 - Odlazak na vlak
Austro-ugarski prestolonaslednik Franjo Ferdinand sa suprugom Sofijom izlazi iz voza na železničkoj stanici Sarajevo : Imao bih jedno pitanje : Gde je bilo odredište ovog Carskog voza kada nije bilo zvaničnih poseta ?
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Evo i hotele Bosna na Ilidži gde je 28.06. održana misa i gde je verovatno prestolonaslednik prespavao predhodnu noć :
- PECELJ
- Uber minister
- Poruke: 8378
- Pridružen: 01 Apr 2012, 18:47
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Izgleda da sam pogrešio u mojim pretpostavkama oko datuma dolaska u Metković i Ilidžu (banju Ilidža). To nije bio 27.06. već 25.06.
To potvrđuje i ova slika (njen naziv), kao i donji tekst :
"Franjo Ferdinand je dosao brodom u luku Ploce u rano jutro 25.6 gdje ga je docekao guverner BiH general O.Potiorek. BHLB-om su prebaceni do Mostara(kako su dosli od Ploca do Metkovica nisam siguran) a onda do Ilidze,gdje im se prikljucila vojvotkinja Sofija koja je dosla iz pravca B.Broda preko Budimpeste. Franjo Ferdinand je 26.6 i 27.6 nadgledao vojne manevre u blizini Tarcina na koje je takodje dosao vozom BHLB-a.Zadnji dan posjete BiH su trebali da provedu u Sarajevu.U rano jutro 28.6 specijalni voz je obezbjedjen koji ih je prebacio od Banje Ilidza do Sarajeva".Sta se dalje desilo svi znamo ......................"
To potvrđuje i ova slika (njen naziv), kao i donji tekst :
"Franjo Ferdinand je dosao brodom u luku Ploce u rano jutro 25.6 gdje ga je docekao guverner BiH general O.Potiorek. BHLB-om su prebaceni do Mostara(kako su dosli od Ploca do Metkovica nisam siguran) a onda do Ilidze,gdje im se prikljucila vojvotkinja Sofija koja je dosla iz pravca B.Broda preko Budimpeste. Franjo Ferdinand je 26.6 i 27.6 nadgledao vojne manevre u blizini Tarcina na koje je takodje dosao vozom BHLB-a.Zadnji dan posjete BiH su trebali da provedu u Sarajevu.U rano jutro 28.6 specijalni voz je obezbjedjen koji ih je prebacio od Banje Ilidza do Sarajeva".Sta se dalje desilo svi znamo ......................"
-
- Direktor železnice
- Poruke: 1886
- Pridružen: 09 Jul 2012, 11:38
- Kontakt:
Re: Sarajevo-Mostar
Ploče, pogotovo luka u tom vremenu nisu postojale. Čak nije bilo ni toponima Ploče. Na ušću Neretve je prestolonasljednik prešao na jahtu radi malog gaza Neretve. Interesantno je to da je ta jahta svoj život završila u Splitu. Dugo je bila restoran. Onda je bila potopljena pa izvađena, prodana, izrezana i tko bi sve znao što. Uglavnom je ostao kostur broda i trebao bi biti ili je već zaštićen kao kulturno dobro.
I mene baš zanima gdje je bila deponirana ta CARSKA garnitura?
I mene baš zanima gdje je bila deponirana ta CARSKA garnitura?
Ko je na vezi
Korisnika pregleda ovaj forum: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta