Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
I ova pruga spada u pruge uzanog koloseka, čija je širina od 1 m.
Sa jednog foruma uzeo sam tekst za uvod u ovu temu, a postavio ga je g. 2044 :
Slavonsko-podravsko vicinalne željeznice, poznatije kao Gutmanova željeznica,[1] bila je mreža pruga širine 1000 mm, a dugačka 165 km. Protezala se od Osijeka preko Valpova, Belišća, Donjeg Miholjca do Orahovice, a drugim krakom do Slatinskog Drenovca i Voćina pa skoro do pod sam vrh Papuka gdje su bila brojna šumska radilišta. Pruga je bila prvenstveno namjenjena za prijevoz drveta od slavonskih brda do Belišća na Dravi gdje je bila tvornica za preradu sagrađena 1884. godine. Usput prevozila je i drugi teret i putnike.
Glavni odvojak ove pruge išao je od Osijeka preko Valpova i Donjeg Miholjca u Noskovce, gdje se vezao na prugu Našice-Sveti Lovrinc. Prvi dio pruge od Belišća do Kapelne gradila je tvrtka S. H. Gutmann 1890. radi eksploatacije šuma, a drugi dio pruge Noskovci-Viljevo (Kapelna) predan je u promet 1896. godine. Dvije godine kasnije 1899. na prugu Osijek-Našice gradi se odvojak Belišće-Prandauovci.[2]
Pruga je ukinuta 1960-ih godina, tračnice i pragovi povađeni a vagoni i lokomotive izrezani u staro željezo.
21-00 Belišce 1966. godine. Sa foruma milan_s.
Sa jednog foruma uzeo sam tekst za uvod u ovu temu, a postavio ga je g. 2044 :
Slavonsko-podravsko vicinalne željeznice, poznatije kao Gutmanova željeznica,[1] bila je mreža pruga širine 1000 mm, a dugačka 165 km. Protezala se od Osijeka preko Valpova, Belišća, Donjeg Miholjca do Orahovice, a drugim krakom do Slatinskog Drenovca i Voćina pa skoro do pod sam vrh Papuka gdje su bila brojna šumska radilišta. Pruga je bila prvenstveno namjenjena za prijevoz drveta od slavonskih brda do Belišća na Dravi gdje je bila tvornica za preradu sagrađena 1884. godine. Usput prevozila je i drugi teret i putnike.
Glavni odvojak ove pruge išao je od Osijeka preko Valpova i Donjeg Miholjca u Noskovce, gdje se vezao na prugu Našice-Sveti Lovrinc. Prvi dio pruge od Belišća do Kapelne gradila je tvrtka S. H. Gutmann 1890. radi eksploatacije šuma, a drugi dio pruge Noskovci-Viljevo (Kapelna) predan je u promet 1896. godine. Dvije godine kasnije 1899. na prugu Osijek-Našice gradi se odvojak Belišće-Prandauovci.[2]
Pruga je ukinuta 1960-ih godina, tračnice i pragovi povađeni a vagoni i lokomotive izrezani u staro željezo.
21-00 Belišce 1966. godine. Sa foruma milan_s.
- Prikačeni fajlovi
-
- 21-00.jpg (245.05 KiB) Pogledano 14826 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Mreža Gutmanove železnice na nemačkoj karti iz 1940.godine :


Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
- Prikačeni fajlovi
-
- BelisceSt2.jpg (165.61 KiB) Pogledano 14788 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
- Prikačeni fajlovi
-
- Osijek.jpg (155.4 KiB) Pogledano 14725 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Lokomotiva serije 81s sa slavonskih metarskih železnica. Na prvi pogled reklo bi se da ima deo za putnike.
http://www.google.com
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- 81s.jpg (151.47 KiB) Pogledano 14686 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
U stanici Orahovica 1961. godine. Sa foruma Schneider.
- Prikačeni fajlovi
-
- 510.jpg (104.2 KiB) Pogledano 14674 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Da li se nešto zna o ovom tipu lokomotiva?
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
- Prikačeni fajlovi
-
- Belisce1.jpg (67.72 KiB) Pogledano 14614 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Lokomotiva 60-62 na okretnici u Belišču.
- Prikačeni fajlovi
-
- Belisce-60-62.jpg (229.67 KiB) Pogledano 14566 puta
Re: Pruga širine 1000 mm - Gutmanova železnica
Tramvaj ispred železnicke stanice u Osijeku. Slika sa nelog foruma.
- Prikačeni fajlovi
-
- 105.jpg (159.63 KiB) Pogledano 14505 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost