Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Sve vezano za istoriju železnica u Srbiji
Odgovori
Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od presa »

Ostaci željezničkog mosta između Petrovaradina i Novog Sada, srušenog 11. aprila 1941. od vojske Kraljevine Jugoslavije.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
226NoviSad_zps89d08109.jpg
226NoviSad_zps89d08109.jpg (53.39 KiB) Pogledano 4947 puta

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od presa »

ivanjz je postavio dve fotografije sa proputovanje bugarskog DMV proizvedenog u Gancovim fabrika u Mađarskoj. To su bile fotografije iz stanice u Subotici i Dimitrovgradu. Na forumu PZ izašlo je još nekoliko.

Stanica Novi Sad i DMV.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Nsad.jpg
Nsad.jpg (240.75 KiB) Pogledano 4931 put

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od presa »

Železnička stanica Subotica u nešto novijem izdanju u odnosu na cire-1.

Slika

http://www.google.com

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od presa »

" Most na baržama koji je jedini premoštavao Dunav čitav vek, dobio je saveznika u tzv. železničkom mostu. Ovaj za to vreme moderan most nosio je ime Cara Franje Josifa. Projektovao ga je Karl Bauman, koji je osmislio i tunel ispod Tvrđave 1883. godine. Gradila ga je francuska firma iz Pariza. Radnici na gradnji bili su Italijani iz Lombardije. Most je bio gvozdeni kolos. Kako mu i samo ime kaže služio je kao most preko koga su Dunav prelazili vozovi. Prugu je preko mosta i kroz tunel postavio Nikola Stanković, inženjer iz Stapara. Bio je to čelični div u obliku izdužene grede, dug 432 metra i postavljen uzvodno od pontonskog mosta. Imao je šest betonskih stubova, a najširi je bio prostor za plovidbu između drugog i trećeg stuba, 96 metara. Pored šina bila je i pešačka staza, a na ulazu u 341 metar dug tunel ispod Tvrđave, stajala je vojna straža.
Treba pomenuti da su u isto vreme kada Novi Sad dobija prvi stalni most (1883. godine) i dve gradske četvrti Njujorka, Menhetn i Bruklin, povezane preko Ist Rivera, čuvenim Bruklinskim mostom (dužine 1825 m, širine 26 m, visine 84 m), tadašnjim čudom tehnike, koji je i danas u funkciji. Novosadski drumsko - železnički most je bio daleko skromnijih razmera, ali je on za građane Novog Sada, kao i Bruklinski za građane Njujorka, imao ogroman značaj. Železnički most izgrađen je za potrebe železničkog povezivanja Budimpešte, Subotice, Novog Sada i Zemuna.
Od 1929. godine ovaj gvozdeni most, nosi ime princa Andreja Karađorđevića, trećeg sina kralja Aleksandra. Početkom Drugog svetskog rata, 10. aprila 1941. godine, po nalogu Jugoslovenske vojne komande, ovaj most je porušen, da bi ga ubrzo nakon toga Nemci obnovili od delova prethodnog i konstrukcija donetih čak sa Dona. Na nekoliko mesta su preko mosta bile razapete čelične mreže kao obezbeđenje od bombardovanja. Ipak, prilikom povlačenja 22. oktobra 1944. godine, Nemci su ga digli u vazduh. Na mestu gde je most stajao i danas su uočljivi ostaci stubova i tunel koji se useca u stenu na kojoj leži Petrovaradinska tvrđava."

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
zeleznicki-most_1.jpg
zeleznicki-most_1.jpg (43.67 KiB) Pogledano 4897 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od ivanjz »

Nj.K.V. Kralj Aleksandar I Karađorđević vrši smotru počasne čete u železničkoj stanici Novi Sad prilikom posete 1934. godine, nekoliko meseci pre tragične smrti.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Kralj-Novi-Sad-1934.jpg
Kralj-Novi-Sad-1934.jpg (87.22 KiB) Pogledano 4864 puta

alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od alend »

Železnička stanica Sremski Karlovci.
Prikačeni fajlovi
SremskiKralovcistanica.jpg
SremskiKralovcistanica.jpg (186.66 KiB) Pogledano 4959 puta

Korisnikov avatar
ivanjz
Uber minister
Postovi: 5716
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:18
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od ivanjz »

Još malo pa 130 godina pruge Novi Sad - Zemun.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
8z51.jpg
8z51.jpg (128.98 KiB) Pogledano 4944 puta

alend
Vozovođa
Postovi: 239
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:00

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od alend »

Stara razglednica železničke stanice u Subotici.
Prikačeni fajlovi
Subotica.jpg
Subotica.jpg (170.47 KiB) Pogledano 4924 puta

Korisnikov avatar
cira-1
Ministar železnica
Postovi: 2506
Pridružio se: 30 Mar 2012, 20:43
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od cira-1 »

Juče, 14.12.2013. godine u Zemunu, u Galeriji Stara Kapetanija, Kej osobođenja 8 otvorena je izložba pod nazivom - Železnička stanica Zemun 188 - 1970. Izložba je otvorena do 22.12.2013.

Dva snimka sa izložbe :

Osoblje ložionice ispred lokomotive, pedesetih godina dvadesetog veka

Slika

Novinski članci

Slika

Korisnikov avatar
presa
Šef stanice
Postovi: 378
Pridružio se: 30 Mar 2012, 12:15
Lokacija: Мали Борак
Kontakt:

Re: Pruga Beograd - Novi Sad - Subotica

Post od presa »

U stanici Batajnica 1914. godine. Istovar naoružanja.

http://www.google.com
Prikačeni fajlovi
Batajnica-1914.jpg
Batajnica-1914.jpg (146.98 KiB) Pogledano 4858 puta

Odgovori

Povratak na “Istorija pruga normalnog koloseka u Srbiji”

Ko je OnLine

Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost