
Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Godina je 1953. :


Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Zlatno doba uzanih pruga na ovim prostoruma.
Motorni vozovi su uglavnom išli za Dubrovnik i Titograd.
Postojao je i jedinstven voz u polasku iz Sarajeva, gde se u Gabeli odvajao deo i nastavljao za Ploče, u Humu odvajao deo i nastavljao za Trebinje i Titograd
a u Uskoplju jedan deo je odlazio za Dubrovnik a ostatak za H.Novi i Zeleniku.
U povratku je dolazilo do sabiranja kompozicija.
Motorni vozovi su uglavnom išli za Dubrovnik i Titograd.
Postojao je i jedinstven voz u polasku iz Sarajeva, gde se u Gabeli odvajao deo i nastavljao za Ploče, u Humu odvajao deo i nastavljao za Trebinje i Titograd
a u Uskoplju jedan deo je odlazio za Dubrovnik a ostatak za H.Novi i Zeleniku.
U povratku je dolazilo do sabiranja kompozicija.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Postojali su i vozovi lokalnog tipa na releciji Hum-Uskoplje-H.Novi-Zelenika :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Red vožnje u periodu 1966.-1976.godina :
Uzana pruga između Sarajeva i Gabele više ne postoji (uveden normalni kolosek od Sarajeva do Ploča)
i vozovi ka jugu polaze iz Čapljine. Tu se i vrši presedanje.
1968.godina :
Te godine u junu mesecu prestao je sobraćaj na deonici Uskoplje-Zelenika. Izvor podataka za redove vožnje : razni forumi i Internet
Uzana pruga između Sarajeva i Gabele više ne postoji (uveden normalni kolosek od Sarajeva do Ploča)
i vozovi ka jugu polaze iz Čapljine. Tu se i vrši presedanje.
1968.godina :
Te godine u junu mesecu prestao je sobraćaj na deonici Uskoplje-Zelenika. Izvor podataka za redove vožnje : razni forumi i Internet
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Kada je polovinom 1968.godine ukinut saobraćaj na pruzi Uskoplje-Zelenika, pristupilo se razmontiranju koloseka.
Ovo je prikaz tih radova u Herceg Novom :
Ovo je prikaz tih radova u Herceg Novom :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pretpostavljam da se za sečenje pragova i razmontiranje pruge koristila ovakva naprava :
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
- Prikačeni fajlovi
-
- 83-120.JPG (261.01 KiB) Pogledano 2995 puta
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Na forumu zeleznice.net, gde sam postavio ovu sliku "pluga", g.Pffaf mi je skranuo pažnju da se to zove "Šinski vuk" i da se koristi u ratne svrhe, što sam i ja znao.PECELJ napisao:Pretpostavljam da se za sečenje pragova i razmontiranje pruge koristila ovakva naprava :
Opet gledajući prvu sliku demontaže u H.Novom, vidi se da su pragovi isečeni. Pretpostavljam da se tako radilo da bi se razmrdaju klinovi kojim je šina pričvršćena za prag i da bi se lakše odvajala šina.
Da li neko zna nešto više o demontažama pruga uzanog koloseka posle prestanka rada ?
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Pecelj je napisao:
Pruga Zelenika - Uskoplje je vrlo pažljivo demontirana jer je tada još bilo velike potrebe za tim šinama i pragovima. Pragovi na slici nisu sečeni, to se samo tako čini. U stvari fotografija pokazuje demontažu skretnice (vidi se po karakterističnim podložnim pločicama) a na njoj postoje pragovi raznih dužina pa liči kao da su sečeni.
Prilikom demontaže uzanih pruga pragovi nisu sečeni. Kolosek je vrlo pažljivo demontiran jer se gledalo da se upotrebljivi materijal upotrebi za održavanje preostalih uzanih pruga. Tek pred kraj postojanja ovih pruga, kada je kolosečni materijal mogao da posluži samo za otpad ili staro gvožđe, ponekad su primenjivane malo grublje metode. Jedna od tih metoda je da bager kašikom podignr celo šinsko polje na metar visine a onda radnici sa macolama odvaljuju pragove od šina.Opet gledajući prvu sliku demontaže u H.Novom, vidi se da su pragovi isečeni. Pretpostavljam da se tako radilo da bi se razmrdaju klinovi kojim je šina pričvršćena za prag i da bi se lakše odvajala šina.
Da li neko zna nešto više o demontažama pruga uzanog koloseka posle prestanka rada ?
Pruga Zelenika - Uskoplje je vrlo pažljivo demontirana jer je tada još bilo velike potrebe za tim šinama i pragovima. Pragovi na slici nisu sečeni, to se samo tako čini. U stvari fotografija pokazuje demontažu skretnice (vidi se po karakterističnim podložnim pločicama) a na njoj postoje pragovi raznih dužina pa liči kao da su sečeni.
Re: Pruga uskog koloseka Uskopje-Herceg Novi-Zelenika
Ovo nije nikakvo uputstvo. To je vozni red vlaka 636. Strojovođa je to imao pred sobom otvorno na lokomotivi i to mu je bio podsjetnik gdje je kolika brznia, da li ulazi u skretanje u kojem kolodvoru, gdje i koliko ima stajanje, ukrštavanja itd. Isto takav je imao i vlakovođa (vozovođa). Ovaj vozni red nalazio se u KVR-u (Knjižica voznog reda).PECELJ napisao:
Uputstvo za osoblje voza br.636 na ovoj deonici :
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta