Prepoznavanje fotografija
Moderator: alend
Re: Prepoznavanje fotografija
Bravo za šucu.
Na forumu hrvatskih železnica objavljena je već odavno prva fotografija sa pitanjem gde se ovo nalazi. Analizom sam došao do zaključka da je to na pruzi Raška - Kosovska Mitrovica u blizini sela Valački Krš. Na Google Map se to lepo vidi. Ostaci bunkera označeni su strelicom. Izgleda da je bunker odlično odradio svoju namenu pa je most ostao u prvobitnom obliku.
http://www.google.com
Na forumu hrvatskih železnica objavljena je već odavno prva fotografija sa pitanjem gde se ovo nalazi. Analizom sam došao do zaključka da je to na pruzi Raška - Kosovska Mitrovica u blizini sela Valački Krš. Na Google Map se to lepo vidi. Ostaci bunkera označeni su strelicom. Izgleda da je bunker odlično odradio svoju namenu pa je most ostao u prvobitnom obliku.
http://www.google.com
- Prikačeni fajlovi
-
- bUNKER.jpg (514.56 KiB) Pogledano 2646 puta
-
- ibar1.png (1.39 MiB) Pogledano 2646 puta
Re: Prepoznavanje fotografija


Taj most sa Svabama je i meni bio enigma....
.......................
Re: Prepoznavanje fotografija
Ova slika se pojavila na formu zeleznice.net , mislim u odeljku "identifikacija fotografija". Gde bi to moglo biti ?
Re: Prepoznavanje fotografija
Ova fotografija je snimljena negde u Bosni i Hercegovini na nekoj od njenih pruga pre I svetskog rata. Gde?
- Prikačeni fajlovi
-
- Tunel.jpg (116.82 KiB) Pogledano 2703 puta
Re: Prepoznavanje fotografija
Ova fotografija je snimljena negde u Bosni za vreme I svetskog rata.
Lokomotiva nosi broj 318. Koji je ovo tip lokomotive?
Lokomotiva nosi broj 318. Koji je ovo tip lokomotive?
- Prikačeni fajlovi
-
- Bosna.jpg (209.5 KiB) Pogledano 2691 put
Re: Prepoznavanje fotografija
Ova slika, bez obzira šta se navodi u njenoj legendi nije sigurno nastala u Bosni. Na slici je lokomotiva 3.18 Austro-Ugarskih vojnih poljskih železnica (kukFB). Vojska kuk monarhije je za svoje vojne poljske železnice izabrala neubičajen kolosek od 0,70 m (700 mm). Verovatno je to bio neki kompromis između prednosti i mana užeg koloseka od 0,60 m (koji su npr. izbrali Francuzi i Nemci) i 0,75 m (koji je usvojila npr. ruska carska vojska). A-U vojska je do izbijanja I sv. rata nabavila ukupno 4 tipa lokomotiva (uz neke prototipove) za ovaj kolosek. Ova na slici sa oznakom 3.18 je pripadala tipu III i sagrađena je 1908 u Budimpeštanskoj Fabrici Lokomotiva. Te lokomotive su važile za jako dobre, što nije čudo jer su austriski inženjeri zaista bili neprevaziđeni stručnjaci za konstruisanje lokomotiva uskog koloseka. Ipak ovaj sistem se nije mnogo raširio zbog neuobičajene širine koloseka. Tokom rata je bilo teško obezbeđivati dodatna vozna sredstva pa je 1916. komanda kuk železničkih jedinica odlučila da pređe na uobičajeni 0,60 m kolosek (kukRB).
Vojne železnice koloseka 0,70 m se tokom ovog rata nisu koristile na području Bosne, tako da ova slika sigurno nije odatle. Uglavnom su korišćene istočnom frontu. Na području Poljske, Galicije i Bukovine je sagrađeno nekoliko vojnih prugaovog koloseka. Verovatno je i ova slika odatle jer izgleda da je napravljena u velikoj ravnici.
Na našim prostorima pruge ovog koloseka su građene samo na Fruškoj Gori. Nakon velikog neuspeha obe Austro-Ugarske ofanzive na Srbiju, postojala je mogućnost da Srpska vojska ugrozi Petrovaradin koji je bio najvažnija kuk tvrđavu na jugu. Zato je oko njega izgrađeno nekoliko koncentričnih odbrambenih linja po Fruškoj Gori koje su bile povezane prugama koloseka 0,70 m. Ukupna dužina tih pruga je po nekim dokumentima bila preko 100 km. Nakon okupacije Srbije Petrovaradinu više nije pretila opasnost pa je ova mreža tokom 1916. godine uglavnom demontirana a vozni park prebačen na druge lokacije. Mislim da ova slika ipak nije odatle jer mi je ambijent suviše ravničarski za Frušku Goru.
Vojne železnice koloseka 0,70 m se tokom ovog rata nisu koristile na području Bosne, tako da ova slika sigurno nije odatle. Uglavnom su korišćene istočnom frontu. Na području Poljske, Galicije i Bukovine je sagrađeno nekoliko vojnih prugaovog koloseka. Verovatno je i ova slika odatle jer izgleda da je napravljena u velikoj ravnici.
Na našim prostorima pruge ovog koloseka su građene samo na Fruškoj Gori. Nakon velikog neuspeha obe Austro-Ugarske ofanzive na Srbiju, postojala je mogućnost da Srpska vojska ugrozi Petrovaradin koji je bio najvažnija kuk tvrđavu na jugu. Zato je oko njega izgrađeno nekoliko koncentričnih odbrambenih linja po Fruškoj Gori koje su bile povezane prugama koloseka 0,70 m. Ukupna dužina tih pruga je po nekim dokumentima bila preko 100 km. Nakon okupacije Srbije Petrovaradinu više nije pretila opasnost pa je ova mreža tokom 1916. godine uglavnom demontirana a vozni park prebačen na druge lokacije. Mislim da ova slika ipak nije odatle jer mi je ambijent suviše ravničarski za Frušku Goru.
Re: Prepoznavanje fotografija
Kao i uvek SDŽ361 daje prave informacije. Hvala!alend napisao:Ova fotografija je snimljena negde u Bosni za vreme I svetskog rata.
Lokomotiva nosi broj 318. Koji je ovo tip lokomotive?
Mislim i da je na sledećoj razglednici reč o istoj lokomotivi.
- Prikačeni fajlovi
-
- Loko-aust.jpg (231.84 KiB) Pogledano 2657 puta
Re: Prepoznavanje fotografija
Delnice!dusansr napisao:Nepoznata železnička stanica.
Da li možda neko zna o kojoj stanici je reč?
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 3 gosta