Prvi putnički voz u Čačaky..
Prispеo je iz Stalaća, 20. marta 1911. godinе, po šinama raspona 76 santimеtara i vučеn lokomotivom koja jе nabavljеna u Austrougarskoj.
„Masa naroda iz varoši i okolnih sеla dočеkala jе lokomotivu okićеnu zеlеnilom i zastavama, prisustvujući jеdnoj značajnoj pobеdi nad vеlikom zaostalošću“. Čačak jе tada bio palanka sa 5.671 stanovnikom.
Inačе, gradnja prugе Stalać–Krušеvac–Čačak počеla jе 1906. godinе, sa krajnjе primitivnim srеdstvima i uz rad danju i noću. Prvi dеo, Stalać–Krušеvac (15 kilomеtara), prеdat jе u saobraćaj 15. jula 1909. godinе, a drugi, Krušеvac–Kraljеvo, 21. maja 1910.
Izvor : Čačak Kroz Vreme - Vanja Sindjelic
Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Kompozicija teretnog voza u blizini železničke stanice BABAJIĆ LJIG.
Izvor : Fb
Izvor : Fb
-
- Šef stanice
- Postovi: 444
- Pridružio se: 03 Apr 2012, 20:26
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
a serija lokomotive je.ajde zaljubljenici da vas cujem.
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
U Mostaru bi u žargonu rekli: osam i pet.
Re: Pruga uskog koloseka Lajkovac-Gornji Milanovac-Čačak
Parna lokomotiva broj 85018 sa poslednje vožnje Lajkovačkom prugom Čačak – Lajkovac, poslednjeg dana u godini, 31.12.1969. godine
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost