Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Za ovu fotografiju, objavljena 1894.g., navedeno je "Tunel u Luka klancu".
Vidi se da je pruga zupčasta a deonica je onda Raštelnica - Podorašac.
Možda će nam pomoći Fodor ?
Vidi se da je pruga zupčasta a deonica je onda Raštelnica - Podorašac.
Možda će nam pomoći Fodor ?
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Na prethodnoj stranici piše:
"Opaska: Između južnog ulaza u stanicu Brđani pod Ivanom i sjevernog portala tunela iz točke 18. ima 532 m. Mislim da je ova slika snimljena upravo na ovoj dionici (duljine 532 m).
18. Ustanovio sam da, oko 10 m prije tačke gdje se put naglo obara nizbdo, nalijevo postoje ostaci ulaza u tunel. Ostaci su toliko zarasli i zatrpani raznoraznim smećem da sam jedva vidio ulaz u tunel, koji je uvučen oko 20 m u brdo. Nakon malo podrobnijeg uviđaja, ustanovio sam da se i ovaj tunel urušio. Štaviše, vidio sam putić koji se penje na brdo kroz kojeg tunel prolazi. Popeo sam se na brdo, i imao sam šta vidjeti! U sred brda postoji veliki krater, isto kao vulkanski. Krater je odavno obrastao travom i sitnim rastinjem. Ali potpuno je jasno da je taj krater nastao urušavanjem brda u prostor tunela. Naravno nisam bio lud da se spuštam u krater i istražujem je li odatle moguće ući u tunel ..."
Na slici iznad je prvi tunel, nakon stanice Brđani, u pravcu Konjica. Taj tunel je (bio) duljine 151 m. U kadru je sjeverni portal tog tunela.
"Opaska: Između južnog ulaza u stanicu Brđani pod Ivanom i sjevernog portala tunela iz točke 18. ima 532 m. Mislim da je ova slika snimljena upravo na ovoj dionici (duljine 532 m).
18. Ustanovio sam da, oko 10 m prije tačke gdje se put naglo obara nizbdo, nalijevo postoje ostaci ulaza u tunel. Ostaci su toliko zarasli i zatrpani raznoraznim smećem da sam jedva vidio ulaz u tunel, koji je uvučen oko 20 m u brdo. Nakon malo podrobnijeg uviđaja, ustanovio sam da se i ovaj tunel urušio. Štaviše, vidio sam putić koji se penje na brdo kroz kojeg tunel prolazi. Popeo sam se na brdo, i imao sam šta vidjeti! U sred brda postoji veliki krater, isto kao vulkanski. Krater je odavno obrastao travom i sitnim rastinjem. Ali potpuno je jasno da je taj krater nastao urušavanjem brda u prostor tunela. Naravno nisam bio lud da se spuštam u krater i istražujem je li odatle moguće ući u tunel ..."
Na slici iznad je prvi tunel, nakon stanice Brđani, u pravcu Konjica. Taj tunel je (bio) duljine 151 m. U kadru je sjeverni portal tog tunela.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
HVala g.Fedore !!!
Znači ovaj tunel kao i ona moja slika ranija su između Brđna i Podorašca .
Znači ovaj tunel kao i ona moja slika ranija su između Brđna i Podorašca .
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Iznad lijeve strane rijeke Trešanica, ima lokacija Luka. Na toj lokaciji je bila izgrađena stanica Brđani p/I. Obje ove slike su snimljene na dionici, koje je na grafikonu označeno "Luka".
- Prikačeni fajlovi
-
- fgghgvvvv6677gghhhhu.jpg (322.36 KiB) Pogledano 1602 puta
-
- hshsh556hhzz776hhh.jpg (311.06 KiB) Pogledano 1602 puta
-
- hshTggUWb666Qhxhhx763g.jpg (175.29 KiB) Pogledano 1602 puta
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Vrlo lijepa fotografija lokomotive KrMü 756/1878 koju je firma Hügel & Sager kupila za potrebe izgradnje pruge! Puno hvala!PECELJ napisao: 17 Feb 2025, 12:39 Železnička stanica ILIDŽA.
Fotografija objavljna 1894.godine.
131122601_2815439522045286_1682453943422135981_n.jpg
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Lokomotiva 73-023! Vrlo lijepa fotografija, hvala @PECELJ i T.N.!PECELJ napisao: 21 Okt 2024, 18:43 Osoblje stanice MOSTAR, 11.VI 1928. godine. pored lokomotive :
Osoblje stanice Mostar, 11.VI 1928..jpg
Izvir : T.N.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Ova plava slika je dio grafikona pruge Sarajevo-Dubrovnik. Ustvari je to radni materijal za novi VR. Obično su i ti koji su radili grafikone bili ljudi koji su imali krasnopis i recimo tako neki od najboljih otpravnika. Danas ne mora biti krasmopis kada sve računalo ispisuje. Kod izrade se uzela najteža i najkompliciranija dionica sa vlakovima za prijevoz putnika kasnije se ucrtavaju teretne trase koje se ustvari prilagođavaju VR putničkih vlakova. Kako znam da je to radni materijal? Zato što su podatci na lijevoj strani na početku pisani rukom (imena službenih mjesta i napisani na ćirilici. Ovo je kasnije išlo u tiskaru i lijeva strana je ispisana na latinici. Nedostaju i neki drugi dijelovi na lijevoj strani kao naprimjer kilometarski razmak itmeđu kolodvora ukupna dužina itd. Službena mjesta se ispisuju i na kraju desne strane ovaj put na ćirilici. Da je kojim slučajem ovo grafikon neke pruge u Srbiji onda bi lijeva strana bila ispisana prvo ćirilicom a desna latinicom. Isto tako imena kolodvora bi bila ispisana štampanim slovima a ne rukom pisanim slovima.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Da nastavim sa pitanjima
Za ovu fotografiju, objavljenu 1894.godine u časopisu, piše "Klanac Neretve kod Karaule".
Deonica je sigurno Konjic-Mostar ali neka bliža lokacija ??? Karaulaje bila i kod mosta Alaksin han ?

Za ovu fotografiju, objavljenu 1894.godine u časopisu, piše "Klanac Neretve kod Karaule".
Deonica je sigurno Konjic-Mostar ali neka bliža lokacija ??? Karaulaje bila i kod mosta Alaksin han ?
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Stari put od Mostara do Konjica, išao je preko Potoka, Ruišta, Boračkog jezera.
Pri kraju svoje uprave, Carigrad je krenuo u gradnju kolnog puta od Potoka (Bijelog Polja) prema Konjicu, sve uz Neretvu. Do 1875. put je bio gotov do Jablanice. Na dionici od Potoka do Jablanice, najzahtjevnije mjesto je bilo na lokaciji Aleksin Han. Tu je postavljen željezni most. Za potrebe stražarenja, na lijevoj obali Neretve, pokraj mosta, uspostavljena je karaula. Pokraj istog cestovnog mosta, ali na desnoj strani Neretve i prije početka gradnje željezničke pruge, otvorena je restauracija, nudilo se prenoćište, a tu su se mijenjali zamoreni konji.
Karaula i Aleksin han je ista lokacija, samo su karaula i han bili na suprotnim stranama rijeke.
Tko je Aleksa, te da li je on han otvorio tek kada je Beč zaveo upravu ili je han otvoren ranije, nisam siguran, ali mislim da je han postojao prije 1878., možda čak i prije početka ustanka.
Beč je dovršio gradnju kolnog puta do Konjica, a prilikom gradnje željezničke pruge, na lokaciji Karaula (Aleksin han) izgrađen je i željeznički most (isto željezni), uzvodno od cestovnog.
Fotograf se nalazi na lijevoj strani Neretve (iza leđa mu je cestovni most). U daljini je lokacija oko ušća rijeke Diva Grabovica.
Na suprotnoj strani Neretve je pruga.
Pri kraju svoje uprave, Carigrad je krenuo u gradnju kolnog puta od Potoka (Bijelog Polja) prema Konjicu, sve uz Neretvu. Do 1875. put je bio gotov do Jablanice. Na dionici od Potoka do Jablanice, najzahtjevnije mjesto je bilo na lokaciji Aleksin Han. Tu je postavljen željezni most. Za potrebe stražarenja, na lijevoj obali Neretve, pokraj mosta, uspostavljena je karaula. Pokraj istog cestovnog mosta, ali na desnoj strani Neretve i prije početka gradnje željezničke pruge, otvorena je restauracija, nudilo se prenoćište, a tu su se mijenjali zamoreni konji.
Karaula i Aleksin han je ista lokacija, samo su karaula i han bili na suprotnim stranama rijeke.
Tko je Aleksa, te da li je on han otvorio tek kada je Beč zaveo upravu ili je han otvoren ranije, nisam siguran, ali mislim da je han postojao prije 1878., možda čak i prije početka ustanka.
Beč je dovršio gradnju kolnog puta do Konjica, a prilikom gradnje željezničke pruge, na lokaciji Karaula (Aleksin han) izgrađen je i željeznički most (isto željezni), uzvodno od cestovnog.
Fotograf se nalazi na lijevoj strani Neretve (iza leđa mu je cestovni most). U daljini je lokacija oko ušća rijeke Diva Grabovica.
Na suprotnoj strani Neretve je pruga.
Re: Pruga uzanog kolosjeka Sarajevo-Mostar
Hvala lepo g.Fodor na ovom detaljnom objašnjenju !! Uspod dobiso i istorijat ovog predela.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta