Za ovu temu iskoristiću lep članak našeg uvaženog gospodina Jovanla i postaviću uz tekst par fotografija.
PRUGA UZANOG KOLOSEKA MLADENOVAC - ARANĐELOVAC
Prva vožnja na relaciji Beograd – Niš – Beograd, je izvedena 23. avgusta 1884, a putnici su većinom bili poslovni ljudi iz Beča, Budimpešte i Pariza, koji su u Lapovu ugošćeni doručkom, a u Nišu banketom. Izgradnjom ove pruge izgradjena je 1882 godine železnička stanica u današnjem Mladenovcu koja se u početku zvala Međulužje.
Mladenovac je nastao po izgradnji železnicke pruge i kafane "Kosmaj" (danasnja "Stara mehana") pored železnicke stanice oko, kojih se razvijalo naselje.
Prva razglednica Mladenovca:

- mladenovacstanicaizdanjxx6.jpg (107.67 KiB) Pogledano 19302 puta
Desetak godina kasnije, 1893. godine ukazom Aleksandra Obrenovica Mladenovac je proglasen za varošicu. Trgovci i zanatlije sa drugih prostora naseljavaju se u ovu varošicu, čime počinje izgradnja trgovačkih i zanatskih radnji i stambenih kuca.
Osnovna škola izgrađena je januara 1895. godine i imala je 32 đaka.
Mladenovac je dobio ime po selu u čijem ataru je podignut. Inače, legenda kaže da je 200 godina posle kosovskog boja u ove krajeve sa Kosova došao Mladen sa svoja dva brata Vlajkom i Rajkom, a mesta gde su stvorili potomstvo su Mladenovac, Vlaška i Rajkovac.
Kako su se zanatstvo i trgovina brzo razvijali javila se potreba da se uvede pazarni dan (petak). Od 1895. do 1908. osnovana su i četiri novčana zavoda, a 1904. izgrađena i pruga uskog koloseka Mladenovac - Aranđelovac, duga 32 km.
Stanica Mladenovac 1936 godine:
U privrednom programu iz 1897. godine predviđalo se građenje železnice u gotovo svim krajevima Srbije kao i istraživanje rudnih nalazišta i njihova eksploatacija. Jedna od važnijih železničkih linija iz tog programa bila je pruga od Mladenovca preko Misače do Aranđelovca. Kao važan trgovački centar tog dela Srbije, bilo je neophodno povezati Aranđelovac sa glavnom prugom Beograd-Niš. Planirano je da se ova pruga kasnije produži preko Lazarevca do Valjeva sa jedne strane i dalje ka Jadranskom moru sa druge strane. Za deo pruge od Mladenovca do Aranđelovca, sa trasiranjem, obeležavanjem, izradom predmera i predračuna otpočelo se 1900. godine. Prugu je gradilo domaće preduzeće „ Zadruga za podizanje zgrada“ i bila je podeljena na dve sekcije sa sedištem u Mladenovcu i Aranđelovcu. Pruga je puštena u javni saobraćaj u prvo vreme samo za teretni saobraćaj 10.11.1904. ( 28.10. po starom kalendaru). Na ovoj pruzi bile su svega četiri stanice: Grabovac, Kopljare, selo Banja i Aranđelovac i dva stajališta: Belo Polje i Orašac.