Pa nisu ni Amerikanci svemogući. Negdje imam nekakav list od nekih novina izšezdesetih gdje se piše o problemima ličkom prugom zimi. Ako to pronađem nešto ću i napisati.colicdusan325 napisao:prijatelju postovani,na jednom od tvojih tvitova [ili kako se to kaze,nisam bas siguran]napisao si da je lokomotiva serije 37 bila jako nezahvalna za voznju u zimskom periodu[masinovodje i lozaci].prosto ne mogu da verujem da su amerikanci napravili takav previd.obzirom da ti je tata bio masinovodja,kao i mnoge njegove kolege,imas li neka saznamja ,zasto je kuhinja bila tako lose napravljena.ako je tako tu se problem pojavljivao i kod lokomotive serije unrra sirine koloseka 0,76.verujem da cemo se zajedno sloziti.nekada davno u nekoj nasoj prepisci pitao sam te da li znas poziciju prvobitnu lozionicu u bihacu.ja naslucujem gde bi ona bila[pretpostavljam pre ulaska u sadasnju lozionicu bihac],dan danas postoji obrisi trase prema prvobitnoj lozionici[naslanja se na neku fabriku,pretpostavljam da je ti i fabricka zona.]ovo sto ti pricam video sam satelitski snimak.puno te pozdravljam.
Ali znam pouzdano za uzane lokomotive UNRRA kolosijeka 760mm probleme. Čak sam pisao i na uzanim temama o tome. Te uzane lokomotive imale su dosta nisko ložište pa je bio slab dolaz zraka. pogotovo je to bilo problematično zimi kad je između kolosijeka još bio nabit snijeg. Dole u Hercegovini ložionica Mostar imala je 6 lokomotiva UNRRA. Uglavnom su bile na manevri. Ukoliko su vukle vlakove to bi bilo za Ploče na ravničarskom dijelu. Znale su te lokomotive i zalutati na ispomaganje u Dubrovnik. Bila je i jedanput u drugoj polovici pedesetih godina 1 lokomotiva u Trebinju ili Bileći. Zimi nije mogla izvući lokalni vlak od 3-4 vagona u Bileću. Dovukli bi se do signala i onda vlak u 2 dijela izvlačili. Čak je dolazila i jedna komisija iz Sarajeva to provjeravati. Nisu vjerovali da se to događa. A težina tog vlaka je bila možda najviše 50-60t.