Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Uzani kolosek između stajališta Senjak i teretne stanice Sava
Železnica na tlu Beograda je bitno stradala tokom savezničkih bombardovanja krajem Drugog svetskog rata i tokom završnih ratnih operacija. Odmah po oslobođenju grada, započelo se sa raščišćavanjem ruševina i provizornim osposobljavanjem železničkih objekata, kako bi se saobraćaj što pre uspostavio. Uzana pruga Beograd – Čačak – Sarajevo je puštena u saobraćaj već 19. Decembra 1944. godine, no, još uvek nije postoja veza stanice Čukarica sa teretnom stanicom Sava, tako da je prevoz robe bio izuzetno otežan. Već u januaru 1945. godine, sudeći po tekstovima koji su objavljivani u dnevnoj štampi iz tog doba, izgrađen je i predat saobraćaju novi uzani kolosek na stajalištu Senjak, koji je služio za utovar i istovar robe. Time se bitno olakšao prevoz tereta do stanice Čukarica. Istovremeno, u stanici Senjak, otvorena je i sporedna blagajna.
Izvor : Železnice Srbije ad
Železnica na tlu Beograda je bitno stradala tokom savezničkih bombardovanja krajem Drugog svetskog rata i tokom završnih ratnih operacija. Odmah po oslobođenju grada, započelo se sa raščišćavanjem ruševina i provizornim osposobljavanjem železničkih objekata, kako bi se saobraćaj što pre uspostavio. Uzana pruga Beograd – Čačak – Sarajevo je puštena u saobraćaj već 19. Decembra 1944. godine, no, još uvek nije postoja veza stanice Čukarica sa teretnom stanicom Sava, tako da je prevoz robe bio izuzetno otežan. Već u januaru 1945. godine, sudeći po tekstovima koji su objavljivani u dnevnoj štampi iz tog doba, izgrađen je i predat saobraćaju novi uzani kolosek na stajalištu Senjak, koji je služio za utovar i istovar robe. Time se bitno olakšao prevoz tereta do stanice Čukarica. Istovremeno, u stanici Senjak, otvorena je i sporedna blagajna.
Izvor : Železnice Srbije ad
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Na slici vidimo i dio likovnog signala. Signal je bio sa 2 ručice i mogao je pokazivati signalni znak "STOJ", "SLOBODNO ulaz u pravac" i "SLOBODNO ulaz u skretanje".
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Današnji izgled stare železničke stanice Obrenovac koja je služila do izgradnje nove, prilikom puštanja u saobraćaj pruge Beograd-Obrenovac 1928.godine.
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica Beograd.
Desno je prvi levi kolosek i parkiranivagoni uzanog koloseka.Tu su ih čistili, prali i sređivali za iduću vožnju.
Desno je prvi levi kolosek i parkiranivagoni uzanog koloseka.Tu su ih čistili, prali i sređivali za iduću vožnju.
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Pogled na železničku stanicu UMKA u pravcu Beograda :
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Posle ispravke..................
Današnji izgled železničke stanice ŽARKOVO :
Današnji izgled železničke stanice ŽARKOVO :
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Detalj sa železničke stanice OBRENOVAC :
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica Mala Moštanica, VI 1943. g. :
Izvor : T.Nikodijević
Izvor : T.Nikodijević
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
Železnička stanica BEOGRAD SAVA.
Na čelu teretnog voza lokomotiva JŽ 85-023.
Izvor : T.N.
Na čelu teretnog voza lokomotiva JŽ 85-023.
Izvor : T.N.
Re: Pruga uskog koloseka Beograd-Čukarica-Obrenovac
1962.godine je bila velika poplava i izlila se reka Sava i poplavila stanicu BEOGRAD SAVA.
Na fotograd+fiji je lokomotiva JŽ 85-006.
Izvor : T.N.
Na fotograd+fiji je lokomotiva JŽ 85-006.
Izvor : T.N.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta