Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Grupa kočijaša ispred železničke stanice Valjevo. Prevozili su ugalj, kreč i ostalu robu.
Snimak je preratni.
I 1942.godine :
Snimak je preratni.
I 1942.godine :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
POVRATNA (eEdmonson) KARTA III razreda NA RELACIJI BEOGRAD-VALJEVO-BEOGRAD.
Ovaj deo karte služiće putniku da se vrati u Bograd u roku od dva dana.
Ovaj deo karte služiće putniku da se vrati u Bograd u roku od dva dana.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Ostaci železničke stanice Jabučje.
Izgrađena 1908.godine, još se drži !
Izgrađena 1908.godine, još se drži !
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pogled na železničku stanicu Zabrežje 1916.godine, srušenu tokom bombardovanja u WW I :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Današnji izgled železničke stanice ŽARKOVO :
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Još jedna fotografija današnjeg izgleda železničke stanice JABUČJE
Verovatno neko tu živi od železničkog osoblja.
.
Verovatno neko tu živi od železničkog osoblja.
.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Železnička stanica ZABREŽJE 1935.godine.
Nikola Utjesinovic, masinovodja pored lokomotive 83-034.
Izvor : T.N.
Nikola Utjesinovic, masinovodja pored lokomotive 83-034.
Izvor : T.N.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pisali smo ranije o ovom, sada nove fotografije.............................
PRUGA ZAPOČETA I NIKAD ZAVRŠENA.
Neposredno pred Prvi sv,rat jedna francuska firma je dobila koncesiju na 100 godina za izgradnju ove uzane pruge od Čačka , ka Valjevu i dalje ka Loznici.
Započela je radove, rat ih je prekinuo, posle nasiavila i pre WWII odustalala
Fotografije su iz kanjona reke Gradac, desna obala, u selu Branković. Vidi se betobski propust i trasa, obrasla šumom.
Kada je započeta ova pruga, u planu nije bilo gradnja Lajkovac-Čačak !
Foto : Dejan Prole.
PRUGA ZAPOČETA I NIKAD ZAVRŠENA.
Neposredno pred Prvi sv,rat jedna francuska firma je dobila koncesiju na 100 godina za izgradnju ove uzane pruge od Čačka , ka Valjevu i dalje ka Loznici.
Započela je radove, rat ih je prekinuo, posle nasiavila i pre WWII odustalala
Fotografije su iz kanjona reke Gradac, desna obala, u selu Branković. Vidi se betobski propust i trasa, obrasla šumom.
Kada je započeta ova pruga, u planu nije bilo gradnja Lajkovac-Čačak !
Foto : Dejan Prole.
Re: Puga uskog koloseka Zabrežje-Obrenovac-Lajkovac-Valjevo
Pruga uzanog koloseka Valjevo- Beograd je ukinuta 1968.godine. Sva sreća pa je stara stanica ostalau životu , jer je bila pod zaštitom Zavoda za zaštitui spomenika. Posle tog perioda , niko nije vodio računa o njoj i dosta je bila oronula, Pre godinu –dve renovirana je fasad a ostaje da se uresi unutrašnjost i nađe namena,
Kao što je poznato železnička stanica uzanog kolosek Valjevo je izgrađena 1908.godine
Evo šta je napisao o zgradi staniceDragan Stamenić, istoričar umetnosti, konzervator savetnik, autor knjige "Spomeničko nasleđe Kolubarskog i Mačvanskog okruga" - Zavod za zaštitu spomenika kulture Valjevo:
Једноспратна зграда железничке станице је највећа на старој прузи Ваљево – Београд, има издужену правоугаону основу са јасно наглашеним ризалитама на подужним странама и приземним анексом на источној страни. Пројектована је као грађевина у слободном простору са све четири видљиве фасаде због специфичне локације у центру града на исти начин конципиране су обе подужне фасаде. Северна окренута прузи има три улаза за комуникацију са пероном, а на јужној која гледа према граду смештен је главни портал. Изведене су у духу академизма, са декоративном пластиком око отвора и хоризинталним канелурама на приземном делу. Строга симетрија фасадних платана наглашена је ризалитима који се завршавају високим калканима. Бочне стране завршавају се такође забатима који имају розете у средини. Станица је стављена у функцију 1908. године, када је прорадила пруга Вељево – Забрежје. Престанком рада пруге Ваљево – Београд зграда губи своју првобитну намену, али задржава првобитни изглед.
Kao što je poznato železnička stanica uzanog kolosek Valjevo je izgrađena 1908.godine
Evo šta je napisao o zgradi staniceDragan Stamenić, istoričar umetnosti, konzervator savetnik, autor knjige "Spomeničko nasleđe Kolubarskog i Mačvanskog okruga" - Zavod za zaštitu spomenika kulture Valjevo:
Једноспратна зграда железничке станице је највећа на старој прузи Ваљево – Београд, има издужену правоугаону основу са јасно наглашеним ризалитама на подужним странама и приземним анексом на источној страни. Пројектована је као грађевина у слободном простору са све четири видљиве фасаде због специфичне локације у центру града на исти начин конципиране су обе подужне фасаде. Северна окренута прузи има три улаза за комуникацију са пероном, а на јужној која гледа према граду смештен је главни портал. Изведене су у духу академизма, са декоративном пластиком око отвора и хоризинталним канелурама на приземном делу. Строга симетрија фасадних платана наглашена је ризалитима који се завршавају високим калканима. Бочне стране завршавају се такође забатима који имају розете у средини. Станица је стављена у функцију 1908. године, када је прорадила пруга Вељево – Забрежје. Престанком рада пруге Ваљево – Београд зграда губи своју првобитну намену, али задржава првобитни изглед.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta