Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Na forumu railserbija.net gospodin SDŽ361 dao je objašnjenje za ove dve fotografije, koje prenosim u celosti :
Evo detaljnijih podataka. Obe slike su iz Beograda. Napravljene su 13.09.1937. kada je u Beogradu održana prezentacija najnovijih motornih kola za daljinskii saobraćaj. Na prvoj slici je rumunska Malaxa. To je bila vrlo dobra konstrukcija. Rumunija je jedna od prvih zemalja koja je razvijala dizel vuču jer je raspolagala sa značajnim nalazištima nafte, dok sa ugljem i nije bila mnogo bogata. Na drugoj slici je čuveni Ganz-ov Arpad. On je inače kasnije imao probnu vožnju do Novog Sada, a zatim je nastavio sa probnom vožnjom preko Niša do Bugarske. Pored njih u Beograd su došli i po jedna motorna kola italijanskih proizvođača Brede i Fiata. Sa njima je kasnije napravljena probna vožnja do Kraljeva. Ovoj prezentaciji i probnim vožnjama su prisustvovali Ministar Saobraćaja Kraljevine Jugoslavije dr Mehmed Spaho i Generalni direktor Jugoslovenskih Državnih Železnica Naumović. Kao što poznavaoci znaju JDŽ su ranije kupila Danska motorna kola za lokalni saobraćaj a pošto su planirali da nabave motorna kola i za daljinski ekspresni saobraćaj održana je ova prezentacija. Pošto je prvo trebala da se završi nabavka motornjaka za uzani kolosek (čuvenog "ludog sarajlije) nabavka motornih kola za normalni saobraćaj je pomerena za 1939. godinu. Na žalost izbijanje rata je sprečilo realizaciju ove ideje.