Beogradski tramvaji
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Još pa godina i izčeznut će kafana Albanija sa satom ispred nje...
pozdrav
Darko
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Nije baš par godina, ako je ova fotografija iz 1925.železocestnik napisao: 05 Feb 2022, 15:35 Još pa godina i izčeznut će kafana Albanija sa satom ispred nje...

Palata "Albanija" je građena relativno kasno - oko 1939/1940. godine - taman je "sveže podignuta" dočekala aprilsko bombardovanje '41.
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Da, da, u pravu si.
Ali kafanu " Albanija" srušili su već 1936. godine...
Tadašnje gradske vlasti imale su futurističku ideju – da na placu gde se nalazila ne samo “Albanija”, već i nekoliko udžerica, zanatskih radnjica, odnosno, kako su ih tadašnje novine opisivale – “čatrlja”, odobri gradnju velike, bele palate, solitera koji će sve do danas ostati nezaobilazan simbol čitavog Beograda.
“Inače, još pre nekoliko dana u tramvajima se mogao često čuti ovakav dijalog: Hoćemo li šesnaestog u ponoć (oktobra 1936) ići da gledamo? Šta? Pa, ruši se “Albanija”! Treba da vidimo.” Dobija se utisak da neće da se sruši jedna ruina, nego da će se izvršiti smrtna presuda nad nekim poznatim čovekom. Svi pogledi prolaznika u toku jučerašnjeg dana zaustavljali su se na ‘Albaniji’. I svi ti pogledi bili su sažaljivi“, tako je pisalo tadašnje “Vreme”.
....
Nije prošlo mnogo, a “čaršija” je brzo zaboravila sopstvene žalopojke pa je, umesto prenaglašene patetike, dolazila sa zanimanjem da posmatra kako napreduje gradnja najveće zgrade tadašnje zemlje.
Zanimanje je preraslo u divljenje i razlog za ponos kada je “Palata Albanija” svečano otvorena par godina kasnije, 20. oktobra 1939. godine, zadržavši u svom imenu naziv ćumeza zbog koga, da je bilo po “javnosti” – nikad ne bi bila izgrađena.
izvor:
https://kaldrma.rs/patetika-za-udzericu ... za-palatu/
pozdrav
Darko
Ali kafanu " Albanija" srušili su već 1936. godine...
Tadašnje gradske vlasti imale su futurističku ideju – da na placu gde se nalazila ne samo “Albanija”, već i nekoliko udžerica, zanatskih radnjica, odnosno, kako su ih tadašnje novine opisivale – “čatrlja”, odobri gradnju velike, bele palate, solitera koji će sve do danas ostati nezaobilazan simbol čitavog Beograda.
“Inače, još pre nekoliko dana u tramvajima se mogao često čuti ovakav dijalog: Hoćemo li šesnaestog u ponoć (oktobra 1936) ići da gledamo? Šta? Pa, ruši se “Albanija”! Treba da vidimo.” Dobija se utisak da neće da se sruši jedna ruina, nego da će se izvršiti smrtna presuda nad nekim poznatim čovekom. Svi pogledi prolaznika u toku jučerašnjeg dana zaustavljali su se na ‘Albaniji’. I svi ti pogledi bili su sažaljivi“, tako je pisalo tadašnje “Vreme”.
....
Nije prošlo mnogo, a “čaršija” je brzo zaboravila sopstvene žalopojke pa je, umesto prenaglašene patetike, dolazila sa zanimanjem da posmatra kako napreduje gradnja najveće zgrade tadašnje zemlje.
Zanimanje je preraslo u divljenje i razlog za ponos kada je “Palata Albanija” svečano otvorena par godina kasnije, 20. oktobra 1939. godine, zadržavši u svom imenu naziv ćumeza zbog koga, da je bilo po “javnosti” – nikad ne bi bila izgrađena.
izvor:
https://kaldrma.rs/patetika-za-udzericu ... za-palatu/
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Iz 1940.godine :
Re: Beogradski tramvaji
Ovo mi je malo čudno ???
Možda će neko rastumačoti ?
Možda će neko rastumačoti ?
Re: Beogradski tramvaji
Dobismo odgovor sa Fb grupe "Bio jednom jedan Beograd" :
Jelena Janić Ljubisavljević
Po meni je desna kuća hotel Opera, dakle ćošak Braće Jugovića (desno) Dečanska (levo) a Makedonska pravo (po sadašnjim nazivima ulica. Pravo (u dnu fotografije) su kuće u Kolarčevoj koje su porušene 1941. i one zaklanjaju knežev spomenik
Dragoljub Gajić Gaja
Pa nema šta.... Ovo je Makedonska u pravcu Trga, levo Dečanska, desno Jugovićeva. Greške na razglednicama su se povremeno dešavale...
Jelena Janić Ljubisavljević
Po meni je desna kuća hotel Opera, dakle ćošak Braće Jugovića (desno) Dečanska (levo) a Makedonska pravo (po sadašnjim nazivima ulica. Pravo (u dnu fotografije) su kuće u Kolarčevoj koje su porušene 1941. i one zaklanjaju knežev spomenik
Dragoljub Gajić Gaja
Pa nema šta.... Ovo je Makedonska u pravcu Trga, levo Dečanska, desno Jugovićeva. Greške na razglednicama su se povremeno dešavale...
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Hotel "Opera" još uvjek je na svom mjestu, samo što tramvaja nema...
https://www.google.com/maps/@44.8156978 ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
https://www.google.com/maps/@44.8156978 ... 312!8i6656
pozdrav
Darko
Re: Beogradski tramvaji
Još malo dopune za Darka :
Nikola Komatović
Hotel "Opera" je veoma značajan, jer se sa njim u vezu dovode i prvi pokušaji formiranja srpske opere. Na kraju je to, pak, više zaličilo na operetu i održavalo se jednom ili dva puta nedeljno u sali.
Nikola Komatović
Hotel "Opera" je veoma značajan, jer se sa njim u vezu dovode i prvi pokušaji formiranja srpske opere. Na kraju je to, pak, više zaličilo na operetu i održavalo se jednom ili dva puta nedeljno u sali.
Re: Beogradski tramvaji
Kod hotela Moskva 1908.godine :
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Beogradski tramvaji
Hotel Moskva bio je sagrađen 1908. godine. Ova zgrada do hotela treba da je bila izgrađena koju godinu kasnije.
Ali nije dugo izdržala...
Za vrijeme prvog svjetskog rata Austrijanci su je bombardovali...
pozdrav
Darko
Ali nije dugo izdržala...
Za vrijeme prvog svjetskog rata Austrijanci su je bombardovali...
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gosta