Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Pozdrav Đorđe. Ove slike industrijske zone Vitkovići su jako vrijedne za mlađe generacije da znaju kako je radničko naselje Vitkovići bilo razvijeno. U onim stambenim zgradama živjelo je preko 1000 ljudi. Naselje je imalo azotaru, cementaru, imalo je željeznicu, a bio je i čamac za prevoz na desnu stranu Drine. Ekolozi su bili protiv postrojenja u industrijskoj zoni jer da zagađuju rijeku, pa su sada došli na svoje i vidre se pojavljuju u Goraždu. Ono što nedostaje to su kolosijeci na fotografijama. Rekao si da ćeš da nacrtaš te kolosijeke i da prepričaš kako su prevozili most na Buk Bijela.
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na post s 18. str.
prilažem screenshot (snimljeno iz čamca). Na lijevoj obali Drine je viadukt Osanica.
Željeznički saobraćaj je prugom Ustiprača - Goražde - Foča - Miljevina, obustavljen u maju 1977., ali gornji stroj nije odmah demontiran, pa se po pruzi moglo još neko vrijeme voziti privatnim šinskim vozilima, kao što je to učinila grupa entuziasta, koji su željezničku infrastrukturu, u ljeto 1977., pretežno snimali iz privatne motorne drezine vozikajući se po šinama, kao i iz čamca ploveći po Drini. Video materijal je postavljen na youtube, Đorđe je napisao link, a ja
prilažem screenshot (snimljeno iz čamca). Na lijevoj obali Drine je viadukt Osanica.
- Prikačeni fajlovi
-
- Viadukt.Osanica.jpg (148.28 KiB) Pogledano 4378 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na post s 18. str.
U kadru je most u Bačcima i ovaj screenshot je izuzetno važan, budući da fotografije tog mosta "nema ni za lijeka", a snimak je iz vremena kada se po mostu moglo voziti šinskim vozilima.
Željeznički saobraćaj je prugom Ustiprača - Goražde - Foča - Miljevina, obustavljen u maju 1977., ali gornji stroj nije odmah demontiran, pa se po pruzi moglo još neko vrijeme voziti privatnim šinskim vozilima, kao što je to učinila grupa entuziasta, koji su željezničku infrastrukturu, u ljeto 1977., pretežno snimali iz privatne motorne drezine vozikajući se po šinama, kao i iz čamca ploveći po Drini. Video materijal je postavljen na youtube, Đorđe je napisao link, a ja prilažem screenshot (snimljeno nizvodno, iz čamca koji plovi Drinom).
U kadru je most u Bačcima i ovaj screenshot je izuzetno važan, budući da fotografije tog mosta "nema ni za lijeka", a snimak je iz vremena kada se po mostu moglo voziti šinskim vozilima.
- Prikačeni fajlovi
-
- Most.Bacci.jpg (115.18 KiB) Pogledano 4377 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Slika mosta u Bačcima (prethodni post) pokazuje da je "trećina" konstrukcije tog mosta završila na lokaciji Buk Bijela.
Sada opet komentar na post s 18. str.
U kadru na desnoj obali Drine je ogroman kamen, zvan Lađeva stijena (bez obzira na domicilni izgovor, ja sam, kao "došljak" u Goražde, govorio "Lađova"), a u pozadini, na lijevoj obali Drine je viadukt nedaleko sela Mašići.
Sada opet komentar na post s 18. str.
Željeznički saobraćaj je prugom Ustiprača - Goražde - Foča - Miljevina, obustavljen u maju 1977., ali gornji stroj nije odmah demontiran, pa se po pruzi moglo još neko vrijeme voziti privatnim šinskim vozilima, kao što je to učinila grupa entuziasta, koji su željezničku infrastrukturu, u ljeto 1977., pretežno snimali iz privatne motorne drezine vozikajući se po šinama, kao i iz čamca ploveći po Drini. Video materijal je postavljen na youtube, Đorđe je napisao link, a ja prilažem screenshot (snimljeno nizvodno, iz čamca koji plovi Drinom).
U kadru na desnoj obali Drine je ogroman kamen, zvan Lađeva stijena (bez obzira na domicilni izgovor, ja sam, kao "došljak" u Goražde, govorio "Lađova"), a u pozadini, na lijevoj obali Drine je viadukt nedaleko sela Mašići.
- Prikačeni fajlovi
-
- Viadukt.Masici.Ladjeva.stijena.jpg (149.43 KiB) Pogledano 4363 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Nov komentar na post s 18. str.
Autor (Momčilo Radosavljević) je na youtube (pod "opis") naveo da su snimke iz 1977., ali je među komentarima napisao da je riječ o kompilaciji snimaka iz različitih perioda. Na prvom screenshot je motorna drezina ("samogradnja") na stanici Goražde. Tom drezinom (motor se vidi ispod stražnje lijeve stolice) su se 4 zanesenjaka vozikali po šinama pokraj Prače, Drine, Lima, nakon ukidanja željezničkog saobraćaja, a prije demontiranja gornjeg stroja.
- Prikačeni fajlovi
-
- Gorazde.drezina.jpg (166.96 KiB) Pogledano 4320 puta
-
- Opis.jpg (214.4 KiB) Pogledano 4320 puta
-
- Komentar.autora.jpg (86.54 KiB) Pogledano 4320 puta
-
- Vozovođa
- Postovi: 264
- Pridružio se: 03 Jan 2016, 19:34
- Kontakt:
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Nebi trebalo biti nikakvih predpostavki po pitanju industrijskih lokomotive Azotare iz Vitkovića.Đorđe napisao: 29 Nov 2021, 12:12
Opet pitam, da li neko može navesti pretpostavke koje bi to lokomotive mogle biti koje se spominju u onom tekstu iznad šeme stanice Vitkovića (1180ks i 50ks)?
Ako su polazni podaci tačni ( 50 ks i 180 ks ) ond su u pitanju industrijske dizel-lokomotive za uzani kolosek,koje je Đuro Đaković iz
Slavonskog Broda ( ĐĐ ) tokom 60-ih godina proizvodio po licenci austrijskog proizvođača Jenbach Werke.
Dakle prva,originalne oznake "Jenbach DM 50 V 9" je bila jačine 50 ks,sa 1-no cilindričnim dizel-motorom,težine 9 tona,menjačem
sa 3 brzine, max.brzinom 16 km/h i mehaničkim prenosom putem lanaca sa prenosnika direktno na pogonske osovine.
Bile su u eksploataciji u industriji,a zadržale su se i dan-danas na pojedinim ribnjacima u Republici Hrvatskoj.
Na slici prenetoj sa hrvatskog sajta "Forum Mali vlakovi" se vidi lokomotiva ovog tipa,vlasništvo "Ribnjačarstva" iz Poljane.
Druga,originalne oznake "Jenbach DM 200 V 15",kod ĐĐ "DL - 180U" je bila jačine 200 KS,sa 4-ro cilindričnim 2-taktnim dizel-motorom,
težine 15 tona,menjačem sa 4 brzine,max.brzinom 30 km/h i mehaničkim prenosom putem lanaca sa hidrauličkog prenosnika direktno
na pogonske osovine.
Bile su u eksploataciji u industriji,rudnicima, na kolosečnim širinama 760 mm i 900 mm,a poznata je i varijanta za normalni kolosek,
fabričke oznake ĐĐ DL-180N.
Na priloženoj slici,preuzetoj sa slovenačkog foruma "Vlaki.info" je jedna lokomotiva ovog tipa koja je bila u vlasništvu Železare iz
Jesenica.
[/quote]
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na post s 18. str.
Kako god, željeznički most na Drini (km 12.4) zaslužuje osobitu pažnju.
Filmske snimke su nastale nakon ukidanja željezničkog saobraćaja u JŽ organizaciji, ali su se šine i dalje koristile za saobraćaj drezinama u individualnoj organizaciji, a sve tako do demontiranja gornjeg stroja. Kod prvog screenshot snimatelj je na desnoj obali Drine. Na drugom i na trećem screenshot, snimatelj je na lijevoj obali Drine, a na mostu je motorna drezina, kojom se veseli izletnici voze od Ustiprače prema Osanici.
Nisam jedini tko ne zna da li je pravilan naziv naselja na lijevoj obali Drine između Vitkovića i Goražda: Bačke, Baćke, Bačci (kako ja pišem) ili Baćci. Ne znaju to ni rođeni Goraždani.
Kako god, željeznički most na Drini (km 12.4) zaslužuje osobitu pažnju.
Filmske snimke su nastale nakon ukidanja željezničkog saobraćaja u JŽ organizaciji, ali su se šine i dalje koristile za saobraćaj drezinama u individualnoj organizaciji, a sve tako do demontiranja gornjeg stroja. Kod prvog screenshot snimatelj je na desnoj obali Drine. Na drugom i na trećem screenshot, snimatelj je na lijevoj obali Drine, a na mostu je motorna drezina, kojom se veseli izletnici voze od Ustiprače prema Osanici.
- Prikačeni fajlovi
-
- Most.Bacci.desna.obala.jpg (204.02 KiB) Pogledano 4311 puta
-
- Most.Bacci.lijeva.obala.jpg (144.37 KiB) Pogledano 4311 puta
-
- Bacci.lijeva.obala.Drine.jpg (159.3 KiB) Pogledano 4311 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Opet komentar na post s 18. str.
Stanica Mravinjac. Nažalost, nisam mogao bolji screenshotda skinem.
- Prikačeni fajlovi
-
- Mravinjac.jpg (108.94 KiB) Pogledano 4295 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Komentar na post s 18. str.
Most u Kopačima, screenshot s lijeve obale Drine.
- Prikačeni fajlovi
-
- Kopaci.lijeva.obala.Drine.jpg (171.6 KiB) Pogledano 4293 puta
Re: Pruga uskog koloseka Ustiprača-Goražde-Foča-Miljevina
Da li je bila još neka lokomotiva od 50ks (čisto da uporedim).Tanka vatra napisao: 30 Nov 2021, 18:13 Clip_673.jpgClip_841.jpgNebi trebalo biti nikakvih predpostavki po pitanju industrijskih lokomotive Azotare iz Vitkovića.Đorđe napisao: 29 Nov 2021, 12:12
Opet pitam, da li neko može navesti pretpostavke koje bi to lokomotive mogle biti koje se spominju u onom tekstu iznad šeme stanice Vitkovića (1180ks i 50ks)?
Ako su polazni podaci tačni ( 50 ks i 180 ks )
Za drugu lokomotivu piše iznad skice da je imala 1180ks da li je uopšte bila takva? Liči mi na grešku na skici. Vi ste postavili 180ks, kolika je vjerovatno i bila snaga.
Ova manja lokomotiva je bila zelena, a veća je bila bordo boje.
Prevoz Baćanskog mosta u Buk Bijelu:
Most koji se nalazio u km 12.4 u naselju Baćci je 1980./81. Bio prevezen u Buk Bijelu nakon ukidanja uzane pruge.
Sam proces prevoza je započeo tako što su ga uz pomoć dva krana, u jednom komadu, polako vukli sa kule na kulu, dok ga nisu dovukli na obalu. Tada su ga postavili na voz ( dugačku nisku prikolicu sa puno točkova) i kamionom krenuli na put do Buk Bijele. Gdje god je nešto zapinjalo, gdje nije mogao most da prođe, oni bi to rezali i demontirali. Ne znam kako su ga postavili, ako nekoga pronađem ko zna, napisaću to ovdje. Možda su ga u dva dijela prevozili, jer je sada ovaj na Buk Bijeloj u pola kraći (u Baćcima je bio oko 120m, sada je u BB oko 60m). Nisam siguran.
Taj most se i dalje nalazi u Buk Bijeloj.
Njegove koordinate:
43°25'28.0"N 18°45'56.1"E
https://goo.gl/maps/f7Fg8NKG58pyZ2Kw8
Pozz
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 3 gosta