Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Spisak putničkih vagona 1955.
- Prikačeni fajlovi
-
- st1.jpg (70.43 KiB) Pogledano 1694 puta
-
- st2.jpg (111.42 KiB) Pogledano 1694 puta
-
- st3.jpg (165.56 KiB) Pogledano 1694 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Iz predhodne tabele jasno se vidi kojem ŽTP-u su pripadali vagoni !!!
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ajde konačno jedan pravi post.
a) Srbija je izgradila prugu;
b) Srbija je plaćala železničare (pruge);
c) Srbija je održavala (prugu);
d) Srbija je bila faktički vlasnik (pruge);
e) Pruga je teritorijalno pripadala BiH.
Komentar:
Pod a) ne stoji, a pod e) je stopostotno istinito.
Pitanje:
Pod koju od 3 preostale stavke (a ili b ili c) da se ubaci "quoted post" u vezi sa ŽTP?
Posebna opaska:
Reklo se da se svaki post ima usmjeriti prema mlađima. Mlade generacije ne mogu da razumiju formulaciju "jasno se vidi". Objasnite im ako uhvatite vremena.
Prije 2 dana PECELJ je naveo 4 stavke o ovoj pruzi:PECELJ napisao: 27 Nov 2021, 13:01 Iz predhodne tabele jasno se vidi kojem ŽTP-u su pripadali vagoni !!!
a) Srbija je izgradila prugu;
b) Srbija je plaćala železničare (pruge);
c) Srbija je održavala (prugu);
d) Srbija je bila faktički vlasnik (pruge);
e) Pruga je teritorijalno pripadala BiH.
Komentar:
Pod a) ne stoji, a pod e) je stopostotno istinito.
Pitanje:
Pod koju od 3 preostale stavke (a ili b ili c) da se ubaci "quoted post" u vezi sa ŽTP?
Posebna opaska:
Reklo se da se svaki post ima usmjeriti prema mlađima. Mlade generacije ne mogu da razumiju formulaciju "jasno se vidi". Objasnite im ako uhvatite vremena.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Ako je ŽTP iz Srbije vlasnik infrastrukture pruge , onda ju je on izgradio ili kupio (ŽTP-ovi su imali svoje račune) ili mu je dogovorom pripala.
Ako je vlasnik onda je vlasnik svih lokomotiva , putničkih i teretnih vagona (pogledati predhodnu tabelu - "BD").
Ako je vlasnik, on je plaćao sve železničare koji su radili na toj pruzi pa i one na odrežavanju.
Tačno je da je pruga na teritoriji BiH ali njihove vlasti nisu imali nikakvih obaveza prema njoj.
Valjda će mlađim generacijama biti bar donekle jasno
Ako je vlasnik onda je vlasnik svih lokomotiva , putničkih i teretnih vagona (pogledati predhodnu tabelu - "BD").
Ako je vlasnik, on je plaćao sve železničare koji su radili na toj pruzi pa i one na odrežavanju.
Tačno je da je pruga na teritoriji BiH ali njihove vlasti nisu imali nikakvih obaveza prema njoj.
Valjda će mlađim generacijama biti bar donekle jasno

Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Korekcija:
Na fotografiji iz kasnog proljeća (najkasnije ljeta) 1917. vidi se 1 austrijski parobrod "33" (DDSG) te 2 mađarska parobroda "551" i "421" (M.F.T.R.). Ja mislim da je fotografija nastala u sklopu "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina u saobraćaj (kolosijek 600 mm). Za ukrcaj s desne obale Save na parobrod se koristila daska (to isključuje 1918.).
Da je riječ o "svečanosti", vidi se to po modi onih predivnih dama na parobrodu "421". Pretpostavljam da su dame "svečanim" vozom pošle iz Bijeljine na izlet do Save.
Uzvanika iz Srbije nije bilo na "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina saobraćaj (1917.).
O karti koju također prilažem, možda naknadno nešto napišem, a za sada samo da Beljina nije Bijeljina.
Dopuna:Rok napisao: 27 Nov 2021, 19:08 Prije 2 dana PECELJ je naveo 5 stavki o ovoj pruzi:
a) Srbija je izgradila prugu;
b) Srbija je plaćala železničare (pruge);
c) Srbija je održavala (prugu);
d) Srbija je bila faktički vlasnik (pruge);
e) Pruga je teritorijalno pripadala BiH.
Komentar:
Pod a) ne stoji
Na fotografiji iz kasnog proljeća (najkasnije ljeta) 1917. vidi se 1 austrijski parobrod "33" (DDSG) te 2 mađarska parobroda "551" i "421" (M.F.T.R.). Ja mislim da je fotografija nastala u sklopu "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina u saobraćaj (kolosijek 600 mm). Za ukrcaj s desne obale Save na parobrod se koristila daska (to isključuje 1918.).
Da je riječ o "svečanosti", vidi se to po modi onih predivnih dama na parobrodu "421". Pretpostavljam da su dame "svečanim" vozom pošle iz Bijeljine na izlet do Save.
Uzvanika iz Srbije nije bilo na "svečanosti" puštanja pruge Bosanska Rača - Bijeljina saobraćaj (1917.).
O karti koju također prilažem, možda naknadno nešto napišem, a za sada samo da Beljina nije Bijeljina.
- Prikačeni fajlovi
-
- Bosanska.Raca.jpg (245.92 KiB) Pogledano 1635 puta
-
- Dunav.jpg (130.39 KiB) Pogledano 1635 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Za mlađe generacije.
Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Beograd hvata jednu prugu u BiH, a mislim da to nije bila jedina pruga (makar dijelom) u BiH koja je potpadala pod ŽTP Beograd. Čini mi se da je pruga Bileća - Nikšić isto bila pod ŽTP Beograd.
Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Sarajevo hvata dvije pruge u Crnoj Gori, a sigurno to nije bila jedina pruga van BiH, koja je (barem dijelom) potpadala pod ŽTP Sarajevo, bilo ih je u Hrvatskoj i u Srbiji.
Ja nisam administrator, on je na forumu razdijelio pruge prema teritorijalnom principu, a ne prema sjedištima pojedinih ŽTP. Ja takvu volju administratora poštujem, bez obzira na moje mišljenje o takvim podjelama. Podsjećam da mi je, prije nekoliko dana bilo preporučeno i to baš od PECELJ, da o istoj ovoj pruzi pišem na nekom drugom mjestu (među temama o prugama van BiH), a protiv volje samog administratora o načinu kako je on to razdijelio. Onda se od nekih članova foruma krenulo "ad hominem", ali ja nisam nasjeo.
Ne znam na koje tabele je PECELJ mislio, trebao je da prikači neke priloge. Umjesto njega, ja prilažem dio uvodnog objašnjenja koje važi za sve spiskove putničkih i službenih vagona. Spiskovi su zaista djelimični, obuhvataju samo 10 uskotračnih pruga u FNRJ iz 1955.PECELJ napisao: 28 Nov 2021, 11:26 Ako je vlasnik onda je vlasnik svih lokomotiva , putničkih i teretnih vagona (pogledati predhodnu tabelu - "BD").
Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Beograd hvata jednu prugu u BiH, a mislim da to nije bila jedina pruga (makar dijelom) u BiH koja je potpadala pod ŽTP Beograd. Čini mi se da je pruga Bileća - Nikšić isto bila pod ŽTP Beograd.
Iz spiskova je vidljivo da ŽTP Sarajevo hvata dvije pruge u Crnoj Gori, a sigurno to nije bila jedina pruga van BiH, koja je (barem dijelom) potpadala pod ŽTP Sarajevo, bilo ih je u Hrvatskoj i u Srbiji.
Ja nisam administrator, on je na forumu razdijelio pruge prema teritorijalnom principu, a ne prema sjedištima pojedinih ŽTP. Ja takvu volju administratora poštujem, bez obzira na moje mišljenje o takvim podjelama. Podsjećam da mi je, prije nekoliko dana bilo preporučeno i to baš od PECELJ, da o istoj ovoj pruzi pišem na nekom drugom mjestu (među temama o prugama van BiH), a protiv volje samog administratora o načinu kako je on to razdijelio. Onda se od nekih članova foruma krenulo "ad hominem", ali ja nisam nasjeo.
- Prikačeni fajlovi
-
- Inventar.jpg (238.92 KiB) Pogledano 1626 puta
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
ŽTP Sarajevo je imalo upravu i za prugu Titograd-Plavnica 600mm. Isto tako je upravljao normalnotračnom prugom Bar-Titograd 1964. Kod prekvalifikacije strojovođa za normalnotračnu prugu Titograd-Nikšić ŽTP Sarajevo je slao te ljude na školovanje u Sarajevo. Uzana pruga Nikšić-Bileća je tek negdje možda sam kraj šezdesetih ili početak sedamdesetih potpala pod novoformirani ŽTP Titograd. Pa je u sedamdesetim došlo do spajanja ŽTP-a Beograd i Titograd. Još u pedesetim godinama uzane pruge u Srbiji bile su pod upravom Sarajeva? Pruga kroz Konavle, za Dubrovnik, Ploče itd je bila pod sarajevskom upravom. Nije mi jasno što pisac želi reći ovim pisanjem? Puno pruga ili kolodvora je bilo pod upravama u drugim republikama bivše Jugoslavije neovisno o teritorijalnoj pripadnosti. Sjeverno od Save pruga Šamac-Sarajevo je do Vrpolja bile pod upravom ŽTP-a Sarajevo iako se nalaze u Hrvatskoj. ŽTP Zagreb je upravljao prugom do kolodvora B.Novi iako je ovaj u BiH. Granica je bio ulazni signal "A" kolodvora B.Novi. Pruga do Lendave je bila pod upravom ŽTP-a Zagreb. Čak je rafinerija nafte Lendava bila pod upravom INA-e. A sve je to u Sloveniji. Istarske pruge su bile pod Ljubljanom. Lička Kaldrma je bila u Hrvatskoj. Kolodvor i pruga u vlasništvu ŽTP-a Sarajevo. Manvru u pretovarnom kolodvoru obavljale su lokomotive ŽTP-a Zagreb domicila Knin. I što sad da zaključimo?
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Sumnjam da vama, mali.paja, nije jasno!
Na ovom forumu se izmišljaju kojekakvi razlozi kako bi se zaštitio neki stari član foruma koji, preko obične željezničke pruge, svojata dio teritorija BiH u korist proširenja Srbije. To jako bode oči. Ima ih koji ne shvataju kakve posljedice, naročito u Bijeljini, je prouzročio peti balkanski rat. Prije mene su neki članovi bili izbačeni iz foruma, čim su se dotakli Bijeljine. Oni o Bijeljini ništa ne znaju.
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Pitao sam nešto za pumpu (gran) Pecka.
Ponavljam pitanje, a vidim da je mali.paja vrhunski znalac.Rok napisao: 25 Nov 2021, 21:48 Naprijed ima oznaka "S" (stop). Na tabli desno ispod "Andrijinog krsta", u gornjem redu piše neka riječ (ili kratica) od 4 slova, a u donjem redu je prvo napisana kratica od 2 slova, pa onda (mislim) "007". Molim nekog forumaša, koji se razumije u službene oznake, da dešifruje.
- Prikačeni fajlovi
-
- Pecka.jpg (253.16 KiB) Pogledano 1601 put
Re: Bosanska Rača – Bijeljina – Ugljevik - B. Mezgraja
Mislim da je je ovo najkasnije ukinuta uskotračna putnička pruga u SFRJ, a izgleda da je najmršavija u pogledu pokrivenosti fotografijama ili video snimkama. Možda mi je promaklo, ali ne nalazim fotografije stanica: Balatun, Ružin han (Međaši), Trnjaci, Dvorovi (Franz-Josefsfeld), Fincijev salaš, Jabanuša, Suho polje, Ravno polje, Modran, Bogutovo selo.
U nedostatku fotografija, evo članka, gdje se spominje jedna od nabrojenih stanica:
https://www.semberija.info/lat/news/nas ... ljini.html
"Naročito je bila lijepa i velika kuća Avrama Fincija na salašu kod Bijeljine ... Na salašu Finci je ... imao veliku i ... modernu pecaru rakije. Kuća mu je bila kod ... pruge Bijeljina - Stari Ugljevik, kod mosta na kanalu Dašnica ...".
Avram Finci je bio Sefard i pripadao je zajednici najstarijih bosanskih familija.
O mojoj rodnoj Bijeljini, ostale su samo sjetne priče, kao i o Bosni kakve više nema. U sjećanje na Jevreje (Sefarde i Aškenaze) prilažem fotografiju iz spomenutog članka.
U nedostatku fotografija, evo članka, gdje se spominje jedna od nabrojenih stanica:
https://www.semberija.info/lat/news/nas ... ljini.html
"Naročito je bila lijepa i velika kuća Avrama Fincija na salašu kod Bijeljine ... Na salašu Finci je ... imao veliku i ... modernu pecaru rakije. Kuća mu je bila kod ... pruge Bijeljina - Stari Ugljevik, kod mosta na kanalu Dašnica ...".
Avram Finci je bio Sefard i pripadao je zajednici najstarijih bosanskih familija.
O mojoj rodnoj Bijeljini, ostale su samo sjetne priče, kao i o Bosni kakve više nema. U sjećanje na Jevreje (Sefarde i Aškenaze) prilažem fotografiju iz spomenutog članka.
- Prikačeni fajlovi
-
- Sinagoga.Bijeljina.1928.jpg (72.68 KiB) Pogledano 1555 puta
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gosta