Novosadski tramvaj
Re: Novosadski tramvaj
Darko, pozdravljen
jedna mala ispravka :
železocestnik je napisao :
NOVI SAD - Starije generacije Novosađana sigurno se sećaju vremena kada je ulicama njihovog grada saobraćao tramvaj.
Električni tramvaj, „trčika", pušten je u promet 30. septembra 1911. godine, a ukinut 1957.
Pograšno mišljenje da tramvaj zovu „trčika". Trčika je bio voz na uzanom koloseku koji je prvenstveno služio za nasipanje Limana, a njime su se prevozili i kupači do Štranda (kupalište u Novom Sadu na Dunavu). Tako su ga prozvali pošto je od jednog starog tramvaja napravljen kafić i prozvali su ga „trčika".
na dole postavljenoj fotografiji vidimo kako je izgledala trčika :
Pozdrav - ivica
jedna mala ispravka :
železocestnik je napisao :
NOVI SAD - Starije generacije Novosađana sigurno se sećaju vremena kada je ulicama njihovog grada saobraćao tramvaj.
Električni tramvaj, „trčika", pušten je u promet 30. septembra 1911. godine, a ukinut 1957.
Pograšno mišljenje da tramvaj zovu „trčika". Trčika je bio voz na uzanom koloseku koji je prvenstveno služio za nasipanje Limana, a njime su se prevozili i kupači do Štranda (kupalište u Novom Sadu na Dunavu). Tako su ga prozvali pošto je od jednog starog tramvaja napravljen kafić i prozvali su ga „trčika".
na dole postavljenoj fotografiji vidimo kako je izgledala trčika :
Pozdrav - ivica
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Novosadski tramvaj
Ivica, pozdravljen,
ja ne poznajem dovoljno istorije novosadskog tramvaja ali pronašao sam jedan filmić RTV Vojvodine, koji mi je bio zanimljiv. Pored sam iskopirao i tekst sa strane RTV Vojvodina: Prohujalo vreme novosadskih tramvaja. U tom tekstu piše:
Električni tramvaj, „trčika", pušten je u promet 30. septembra 1911. godine, a ukinut 1957.
Dakle vidimo, da i novinar ne poznaje istoriju novosadskog tramvaja.
link: http://www.rtv.rs/sr_lat/magazin/prohuj ... 18629.html
Ako bi htio saznati nešto više o istoriji novosadskog tramvaja i o "trčiki", i ja i novinar RTV Vojvodina trebali bi pročitati monografiju:
“Naše prvo stoleće 1911-2011”, O.Agneš, B.Savin, J.Veljkovski, 2011
i knjigu:
pozdrav
Darko
ja ne poznajem dovoljno istorije novosadskog tramvaja ali pronašao sam jedan filmić RTV Vojvodine, koji mi je bio zanimljiv. Pored sam iskopirao i tekst sa strane RTV Vojvodina: Prohujalo vreme novosadskih tramvaja. U tom tekstu piše:
Električni tramvaj, „trčika", pušten je u promet 30. septembra 1911. godine, a ukinut 1957.
Dakle vidimo, da i novinar ne poznaje istoriju novosadskog tramvaja.
link: http://www.rtv.rs/sr_lat/magazin/prohuj ... 18629.html
Ako bi htio saznati nešto više o istoriji novosadskog tramvaja i o "trčiki", i ja i novinar RTV Vojvodina trebali bi pročitati monografiju:
“Naše prvo stoleće 1911-2011”, O.Agneš, B.Savin, J.Veljkovski, 2011
i knjigu:
pozdrav
Darko
Re: Novosadski tramvaj
Darko pozdravljen
Znam da si skinuo teks, ali to greše najviše Novosađani, objasnio sam razlog.
U vezi ove teme jedan mali tekstić o tome sa sajta Novog Sada :
Samo da raščistimo jednu stvar oko Trčike...
Trčika je bio mali voz na uskoj pruzi, otvorenih kabina, bez prozora. Saobraćao je do II sv. rata današnjom Sremskom ulicom, preko placa Spensa, podvožnjakom ispod pruge (kod Dino parka, otprilike) i dalje Fruškogorskom do Štranda. Bio je toliko spor da ste ga mogli stići ako malo poTRČIte...
Poudrav
Znam da si skinuo teks, ali to greše najviše Novosađani, objasnio sam razlog.
U vezi ove teme jedan mali tekstić o tome sa sajta Novog Sada :
Samo da raščistimo jednu stvar oko Trčike...
Trčika je bio mali voz na uskoj pruzi, otvorenih kabina, bez prozora. Saobraćao je do II sv. rata današnjom Sremskom ulicom, preko placa Spensa, podvožnjakom ispod pruge (kod Dino parka, otprilike) i dalje Fruškogorskom do Štranda. Bio je toliko spor da ste ga mogli stići ako malo poTRČIte...
Poudrav
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Novosadski tramvaj
Pozdravljeni,
u knjizi "Trčika" jedan članak napisala je o "Trčiki":
Vera Macedonić, Novi Sad
"Početkom prošlog veka Novosađane je prevozio na relaciji Štrand-Centar grada provozio mali voz »Trčika«. Polazna stanica u gradu bila je ispred hotela i kafane »Srpski kralj« (danas prodavnica »Sidro«). U dvorištu kafane u letnoj bašti nalazila se biletarnica.
Pruga je prolazila kroz deo Železničke ulice, Sremskom i Fruškogorskom ulicom sve do ulaza u Štrand.
Na polovini puta, kod vijadukta (nadvožnjaka), nalazila se skretnica za mimoilaženje kompozicija.
Ispred Štranda (na mestu današnje kafane »Beza«, bio je ograđen prostor za stanicu »Trčike«, sve do današnjeg staračkog doma.
Na četiri, pet koloseka uske pruge su stajali rezervni vagoni. Vagoni su bili otvoreni sa belo-plavim prugastim zavesama na stranicama. Klupe su bile udobne od drvenih letvica sa držačima za ruke od kovanog gvožđa. Na svakom kupeu sa strane nalazio se sigurnosni pojas. Dečaci su voljeli da stoje na papučici-dasci na bočnimstranicama vagona.
Slika 1: »Trčika« pred skretnicom
Dakle "Trčika" treba da je na polovini puta kod vijadukta.
A Štrand?
Najlepša plaža na Dunavu i jedna od najlepših rečnih plaza u Evropi, novosadski «Štrand» zvanično je svoje kapije otvorio 1911. godine, mada su Novosađani na tom mestu davno pre toga koristili čari Dunava.
Krajem XIX veka bila su popularna Štenglova dunavska kupatila, tzv. “švimšule”, ili škole plivanja. Na Dunavu su bili postavljeni splavovi sa buradima vezanim za balvane, bilo je i oko 100 kabina. Kupaći kostimi koji su tada paradirali Štrandom ni malo ne liče na ono što se danas može videti na plaži. Više su sakrivali, nego što su otkrivali.
pozdrav
Darko
u knjizi "Trčika" jedan članak napisala je o "Trčiki":
Vera Macedonić, Novi Sad
"Početkom prošlog veka Novosađane je prevozio na relaciji Štrand-Centar grada provozio mali voz »Trčika«. Polazna stanica u gradu bila je ispred hotela i kafane »Srpski kralj« (danas prodavnica »Sidro«). U dvorištu kafane u letnoj bašti nalazila se biletarnica.
Pruga je prolazila kroz deo Železničke ulice, Sremskom i Fruškogorskom ulicom sve do ulaza u Štrand.
Na polovini puta, kod vijadukta (nadvožnjaka), nalazila se skretnica za mimoilaženje kompozicija.
Ispred Štranda (na mestu današnje kafane »Beza«, bio je ograđen prostor za stanicu »Trčike«, sve do današnjeg staračkog doma.
Na četiri, pet koloseka uske pruge su stajali rezervni vagoni. Vagoni su bili otvoreni sa belo-plavim prugastim zavesama na stranicama. Klupe su bile udobne od drvenih letvica sa držačima za ruke od kovanog gvožđa. Na svakom kupeu sa strane nalazio se sigurnosni pojas. Dečaci su voljeli da stoje na papučici-dasci na bočnimstranicama vagona.
Slika 1: »Trčika« pred skretnicom
Dakle "Trčika" treba da je na polovini puta kod vijadukta.
A Štrand?
Najlepša plaža na Dunavu i jedna od najlepših rečnih plaza u Evropi, novosadski «Štrand» zvanično je svoje kapije otvorio 1911. godine, mada su Novosađani na tom mestu davno pre toga koristili čari Dunava.
Krajem XIX veka bila su popularna Štenglova dunavska kupatila, tzv. “švimšule”, ili škole plivanja. Na Dunavu su bili postavljeni splavovi sa buradima vezanim za balvane, bilo je i oko 100 kabina. Kupaći kostimi koji su tada paradirali Štrandom ni malo ne liče na ono što se danas može videti na plaži. Više su sakrivali, nego što su otkrivali.
pozdrav
Darko
Re: Novosadski tramvaj
Tramvaj u centru grada :
Re: Novosadski tramvaj
Centar pred Drugi svetski rat
Zgrada uz "Katedralu" u kojoj je apoteka (levo), spomenik Svetom Trojstvu (desno) i zgrada Matice srpske (iza spomenika) uklonjeni su u godinama posle Drugog svetskog rata... Izvor : Stare fotografije Novog Sada
Zgrada uz "Katedralu" u kojoj je apoteka (levo), spomenik Svetom Trojstvu (desno) i zgrada Matice srpske (iza spomenika) uklonjeni su u godinama posle Drugog svetskog rata... Izvor : Stare fotografije Novog Sada
Re: Novosadski tramvaj
Novi Sad 1921.godine :
Re: Novosadski tramvaj
Da neotvaram novu temu.
Još dve fotografije Trčike :
Trčika pred skretnicom. Krajna stanica kod Štranda
Još dve fotografije Trčike :
Trčika pred skretnicom. Krajna stanica kod Štranda
Re: Novosadski tramvaj
Novosadski tramvaji na Elizabeth trgu :
-
- Direktor železnice
- Postovi: 1355
- Pridružio se: 03 Jul 2016, 13:07
- Kontakt:
Re: Novosadski tramvaj
Pozdravljeni,
Novi sad ima odlično razrađenu historiju zgrada u starom jezgru grada.
U NS pričama razrađena je i historija zgrade Dunavska 23...sa tramvajem ispred kuće...
cira-1 stavio je ovu fotografiju i pitao, gde je snimljena:
Vesa mu je odmah odgovorio, da je to u Novom Sadu.
Potražio sam, da li postoji bolja resolucija fotografije...
Možda je ova...
Stručnjaci iz Novog Sada pišu, da je ova fotografija iz 50-tih godina prošlog stolječa
izvor:http://ns.in.rs/dunavska-23/
pozdrav
Darko
Novi sad ima odlično razrađenu historiju zgrada u starom jezgru grada.
U NS pričama razrađena je i historija zgrade Dunavska 23...sa tramvajem ispred kuće...
cira-1 stavio je ovu fotografiju i pitao, gde je snimljena:
Vesa mu je odmah odgovorio, da je to u Novom Sadu.
Potražio sam, da li postoji bolja resolucija fotografije...
Možda je ova...
Stručnjaci iz Novog Sada pišu, da je ova fotografija iz 50-tih godina prošlog stolječa
izvor:http://ns.in.rs/dunavska-23/
pozdrav
Darko
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost