Lokomotive serije JŽ 01
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Železnička stanica Skoplje 1966.godina i lokomotiva JŽ 01-066 :
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Lokomotiva JŽ 01-053 u blizini Zagreba. Snimak iz 1966.godine.
Izvor : ebay
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Lokomotiva JŽ 01-017 u železničkoj stanici beograd . Snimak iz 1966.godine.
Izvor : verovatno R.Ficher
Izvor : verovatno R.Ficher
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Lokomotiva JŽ 17-081 u železničkoj stanici Beograd . Snimak iz 1966.godine.
Izvor : verovatno R.Ficher
Izvor : verovatno R.Ficher
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Izvinjavam se greška ! Postavljeno na pogrešnoj temi !PECELJ napisao:Lokomotiva JŽ 17-081 u železničkoj stanici Beograd . Snimak iz 1966.godine.
Izvor : verovatno R.Ficher
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Lokomotiva serije JŽ 01-xxx na uzimanju vode i uglja u železnočkoj stanici Beograd.
Snimak iz 1966.godine,
Izvor ebay
Snimak iz 1966.godine,
Izvor ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Lokomotiva JŽ 01-118 na čelu voza na putu od stanice Beograd ka Topčideru.
Snimak iz 1968.godine
Izvor : ebay
Snimak iz 1968.godine
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Železnička stanica Zaprešić 1966.godine.
Za lokomotivu se navodi da je JŽ 01-111.
Izvor : ebay
Za lokomotivu se navodi da je JŽ 01-111.
Izvor : ebay
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Ovo u Zapresicu je Zagrebacka lokomotiva 01-113.Vec sam nekoliko puta pisao da je od svih serija 01 na JZ postojala samo jedna koja je na kotlu imala samo jedan parni dom a to je 01-113.
Re: Lokomotive serije JŽ 01
Da malo prokomentiram ovu sliku iz Zaprešića. To je takozvani vlak Podsusedska manevra. Nekad je bio uvriježen taj naziv koji je ostao i do ukidanja tog ili bolje reći tih vlakova. Bila su 2 takva vlaka, 1 dnevni i 1 noćni. Vlak u svojim počecima vozio samo do kolodvora Podsused tvornica. Kasnije je produžio vožnju do Zaprešića, i ngdje od osamdesetih do Svskog Marofa. Pokretan je iz kolodvora Zagreb Zapadni. Relacija je bila Zagreb Zapadni-Podsused tvornica-Zaprešić-Savski Marof. Jedno vrijeme dok sam ja dežurao u Zaprešiću noćni vlak je mjenjao broj i vozio do prve susjedne stanice na pruzi prema Varaždinu, Novi Dvori. Po dolazu u Nove Dvore po potrebi je išao i posluživao tovarište na otvorenoj pruzi, Pojatno. Tamo je bila napravljena velika tvornica betonskih elemenata. To su sve bile izvanredne pošiljke a ti betonski elementi su bili dijelovi za mosne konstrukcije. Ne treba da kažem da je u maniri dobrog gospodara tvornica PROPALA? Da se još vratim ovoj našoj lokomotivi na teretnom vlaku u Zaprešiću. Lokomotiva serije 01 je od vlaka koji je stigao iz Kumrovca. Na kumrovačkoj pruzi su vozile te lokomotive jer su imale manji osovniski pritisak. Prugu prema Kumrovcu je gradila JNA i nije imala dobru podlogu. JNA je jednostavno iz rijeke Sutle koja je izregulirana vadila pijesak i na to postavila prugu. Da li je mogla biti koja druga serija lokomotive na vlaku? Ne! Lokomotiva je morala ići na industrijske kolosijeke koji su bili malih radijusa i osovinskih pritisaka. Kada bi vlak došao iz Kumrovca lokomotiva bi se namirila i slala na vlak u Zapadni kolodvor. Po izvršenoj vožni teretnog vlaka lokomotiva se vraćala na Glavni kolodvor, ponovno namirivala i pravac vlak za Kumrovec. Ne jedanput se dogodilo da nisu uspjeli svu manevru napraviti i teretni vlak vratiti. Tada bi jednostavno sve ostavili i lokomotivu strojno poslali u Glavni kako bi stigla na vlak za Kumrovec. Iako je 01 serija tipična putnička lokomotiva koristila se na ovoj kratkoj relaciji za teretni vlak jer je imala 4 cilindra pa je donekle bila i jaka. Inače težina ovog teretnog vlaka kojeg je ona vukla je bila 800t. Ja kad sam počeo dežurati 1976.godine na ovom vlaku su bile manevarske lokomotive serije 732.
Ko je OnLine
Korisnika u ovom forumu: Google [Bot] i 2 gosta